Bu çalışmanın amacı, 8. sınıf öğrencilerinin karenin tanımıyla ilişkili anlayışlarını ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla öğrencilerin karenin tanımlanmasıyla ilişkili yaklaşımları ve yaptıkları tanımların yeterli ve gerekli koşulları içerme durumları incelenmiş ve Van Hiele düşünme düzeylerine göre yorumlanmıştır. Bu çalışma, Ege Bölgesi’nde bulunan üç farklı ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Çalışma; 55’i erkek, 36’sı kız olmak üzere 91 sekizinci sınıf öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Ahuja’dan (1996) uyarlanan ölçme aracı kullanılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Öğrencilerin karenin tanımıyla ilişkili anlayışları; karenin tanımlanmasıyla ilişkili yaklaşımları belirli temalar (örnek gösterme, şekil çizme görsel anlatımlarda bulunma, sadece matematiksel dil kullanma, özellikleri listeleme, tanım cümlesi kurma, üst sınıfla ilişkilendirme) ve yeterli ve gerekli koşulları içerme durumları başlıkları altında toplanmıştır. Bu çalışmaya katılan ortaokul öğrencilerinin çoğunun kareyi tanımlamada sorunlar yaşadıkları belirlenmiştir. Bazı öğrencilerin karenin birçok özelliğini bilmelerine rağmen beklenen düzeyde tanım yapamadıkları görülmüştür. Çoğu öğrencinin karenin belirli özelliklerinin birbirleriyle olan ilişkilerini fark edemedikleri, gerek ve yeter şartı sağlayan doğru bir tanımı ifade etmekte sıkıntı yaşadıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin hemen hemen hepsi kareyi üst sınıfla ilişkilendirmede ve yeterli ve gerekli koşullarla tanımlamada başarılı olamamışlardır. Sonuç olarak öğrencilerin Van Hiele’in 3. düzeyinde beklenen bir tanımı oluşturamadıkları belirlenmiştir.
Ortaokul öğrencileri Van Hiele geometrik düşünme düzeyi kare tanımı hiyerarşik sınıflandırma dörtgenler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ocak 2022 |
Kabul Tarihi | 25 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
ERCİYES JOURNAL OF EDUCATION [EJE]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.