Rehberlik öğretmenleri,
21. yüzyıl becerileriyle donanmış öğrencilerin yetişmesinde okuldaki ekibin
önemli bir üyesidir. Alan dışı atamaların da yapıldığı rehberlik
öğretmenlerinin, göreve hazırlanırken mesleğini nasıl gördüğü ve meslekî
yeterlilik durumlarını nasıl değerlendirdiği önemlidir. Bu çalışma; Rehberlik
ve Psikolojik Danışma 4.sınıf ve Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı
öğrencilerinin mesleğe bakış ve meslekî yeterlilik durumlarıyla ilgili
değerlendirmelerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada hem nicel
hem nitel boyutları içeren karma yöntemlerden eş zamanlı paralel desen
kullanılmıştır. Nicel boyutta anket, nitel boyutta ise resim çizimi, metafor
sorusu ve açık uçlu sorular kullanılmıştır. Verilerin nicel analizi 96, nitel
analizi 14 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Bulgulara göre şu sonuçlara
ulaşılmıştır: Rehberlik ve Psikolojik Danışma 4.sınıf öğrencileri, Pedagojik
Formasyon Eğitimi Sertifika Programı öğrencilerine göre mesleklerine daha
yüksek değer vermektedirler. Rehberlik ve Psikolojik Danışma 4.sınıf öğrencileri
ve Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı öğrencilerinin meslekî
yeterlilikleri ortalamanın üstündedir ve aralarında bir fark yoktur. Metafor
sorusu ve çizilen resimler, rehberlik öğretmeninin görev tanımıyla görece
uyumludur. Araştırmada öğrencilerin, rehberlik öğretmenine görev tanımı dışında
sorumluluklar verildiğini, mesleklerine saygı gösterilmediğini, okulda
rehberlik öğretmeniyle ilgili ön yargılar olduğunu düşündükleri
anlaşılmaktadır.
Rehberlik Öğretmeni Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Mesleğe Bakış Meslekî Yeterlilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 20 Eylül 2018 |
Kabul Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
ERCİYES JOURNAL OF EDUCATION [EJE]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.