Bu araştırmada orta öğretim fen ve matematik alanları öğretmen adaylarının web 2.0 teknolojilerini (blog, anlık mesajlaşma viki, podcast, video siteleri, facebook-twitter) kullanım sıklıkları incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini 2011-2012 eğitim öğretim yılında Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 146 (76 Erkek, 70 kız) öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda web 2.0 teknolojilerinden podcast, video siteleri ve facebook-twitter kullanım sıklığının cinsiyete göre erkek öğrencilerin lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmada, öğretmen adaylarının blog, viki, podcast, video siteleri ve facebook-twitter kullanım sıklıklarının evlerinde internet bağlantısına sahip olanların lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği bulunmuştur.
In this study science and mathematics student teachers' frequency of using web 2.0 (blog, instant messaging, wikis, podcasts, video sites, facebook-twitter) is examined. The sample of the study involved 146 (F:70, M:76) student teachers on their teacher education course at Ziya Gokalp Education Faculty of Dicle University during 2011-2012 academic year. The study revealed that male student teachers use podcasts, video sites and facebook-twitter more frequently than female student teacher. Aslo, in terms of using blogs, wikis, podcast, video sties and facebook-twitter, the study revealed statistically significant difference in favour of student teachers who have internet access at home.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 5 |