BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION OF THE

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 3, - , 01.03.2013

Öz

Throughout the history of mankind "good" and "bad" has been in constant struggle. However, societies wanted to be "good" all members, concealed the necessary efforts in this regard. Societies were needed educational institutions for future generations to be better. The primary stage of forming an individual's basic education in educational institutions, especially in the first stage, has an important location in achieving the status of well-being. Textbooks taught in these institutions, is an important factor in the development of the individual. In this study, primary objectives and 1-5 textbooks were analyzed in terms of the concept of "goodness"; individuals should have the characteristics specified, textbooks, themes and units have been revealed differences between.

İLKÖĞRETİM SÜRECİNDE "İYİLİK" KAVRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 3, - , 01.03.2013

Öz

İnsanlık tarihi boyunca "iyi" ile "kötü" sürekli mücadele içinde olmuştur. Ancak toplumlar, bireylerinin hep "iyi" olmasını istemiş; bu hususta gerekli çabayı esirgememiştir. Toplumlarda gelecek nesillerin "iyi" olması için, eğitim kurumlarına ihtiyaç duyulmuştur. Eğitim kurumları içinde bireyin temel eğitimini oluşturan ilköğretim aşaması; özellikle de birinci kademesi, "iyi" olma durumunu gerçekleştirmede önemli bir konuma sahip bulunmaktadır. Bu kurumlarda okutulan ders kitapları, bireyin gelişiminde önemli bir faktördür. Araştırmada, ilköğretimin amaçları ve 1-5 ders kitapları "iyilik" kavramı açısından analiz edilmiş; bireylerin sahip olması gereken özellikler belirlenmiş, ders kitapları; temalar ve üniteler arasında farklılıkların olduğu ortaya konmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Ahmet Çoban Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çoban, A. (2013). İLKÖĞRETİM SÜRECİNDE "İYİLİK" KAVRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3).