BibTex RIS Kaynak Göster

THE ANALYSIS OF TEACHER'S COMPETENCY PERCEPTIONS ON MEASUREMENT AND ASSESSMENT ACCORDİNG TO THE SOME VARİABLES

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 2, - , 01.02.2012

Öz

The main purpose of this research is teacher's competency perceptions on measurement and assessment investigation for some variables. The participants of this research occur 189 teachers, 35 of them is from primary school teachers, 154 of them is from secondary teachers. Teachers had been carried out information form with "Measurement and Assessment General Competency Perceptions Scale. In order to be analyzed, it has been used t-Test and One Way ANOVA techniques. Generally teacher's measurement and assessment competency perceptions in the middle level. The teachers who follows professional developments and the developments on measurement- assessment area and the teachers who always think to do suitable manners on professional ethic and organizational commitment, measurement-assessment general competency perceptions is higher level. If the aims thought to be reached has become true or not on educational activities, to be clarified and solved the possible problems are related to be carried out the measurement-assessment activates perfectly. It has been thought that, the teachers who area time main consistent on education, competencies on this area needed to be highest level.

ÖĞRETMENLERİN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YETERLİK ALGILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 2, - , 01.02.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yeterlik algılarını bazı değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın katılımcıları İstanbul Fatih İlçesinde görev yapan 35'i sınıf, 154'ü branş olmak üzere toplam 189 öğretmenden oluşmaktadır. Öğretmenlere "Ölçme ve Değerlendirme Yeterlik Algıları Ölçeği" ile araştırmacı tarafından hazırlanan bilgi formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler t-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analiz (ANOVA) yöntemlerinden yararlanılarak analiz edilmiştir. Genel olarak öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yeterlik algıları orta düzeyde olduğu saptanmıştır. Mesleki gelişmeler ile ölçme-değerlendirme alanındaki gelişmeleri izleyen, mesleki etiğe ve örgütsel bağlığa her zaman uygun davranışlar içinde olduğunu düşünen öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yeterlik algıları daha yüksek düzeydedir. Eğitim öğretim etkinliklerinde ulaşılması düşünülen hedeflerin gerçekleşip gerçekleşmediği, olası sorunların belirlenmesi ve giderilmesi kuşkusuz ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin sağlıklı yürütülmesi ile ilişkilidir. Eğitimin temel yapı taşlarından olan öğretmenlerin bu alandaki yeterliklerinin üst düzeyde olması önemli görülmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

M. Yüksel Erdoğdu Bu kişi benim

Fulya Kurt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Erdoğdu, M. Y., & Kurt, F. (2012). ÖĞRETMENLERİN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YETERLİK ALGILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(2).