Bu araştırmanın amacı Siirt il merkezindeki ilkokullarda öğrenim görmekte olan öğrenci velilerin görüşleri doğrultusunda İdeal sınıf öğretmeninin özelliklerini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Siirt il merkezindeki ilkokullarda çocuğu Öğrenim görmekte olan 40 veliden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formlarından elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda şu bulgulara ulaşılmıştır Veliler, ideallerindeki sınıf öğretmeninin mesleki bakımdan ilk üç sırada sahip olması gereken niteliklerini “mesleğini sevmek”, “alanında uzman olmak” ve “adaletli olmak” şeklinde belirtirken; kişisel/insani nitelikleri bakımından ise “sabırlı olma”, “merhametli olma” ve “güvenilir olma” olarak belirtmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 19 |