Bu araştırmanın amacı ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersine ilgilerini belirlemek ve bu ilginin cinsiyet değişkenine göre farklılık gösterip göstermediğini açığa çıkarmaktır. Araştırma nicel araştırma yaklaşımlarından tarama modeline göre tasarlanmıştır. Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini 572 ortaokul sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin analizinde betimsel istatistik teknikleri ve bağımsız örneklem t testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik bilişsel ilgilerinin yüksek düzeyde ve duyuşsal ilgilerinin orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik bilişsel ilgilerinin cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediği ve duyuşsal ilgilerinin erkek öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir.
Bilişsel ilgi, derse ilgi, duyuşsal ilgi, fen bilimleri dersi, ortaokul
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar |
|
Proje Numarası | 2017-1756 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 21 |