Giriş: Dental implantların tam dişsiz veya kısmen dişsiz bireylerin protetik tedavileri için kullanımı, osseointegrasyon kavramının kabul edilmesinden bu yana hızla artmıştır. İmplant cerrahisi bilgi ve tecrübe gerektiren hassas bir işlemdir. Bu sebeple çalışmamızda ileride bu tedavileri yapacak olan diş hekimliği fakültesi öğrencilerinin implant tedavisi hakkındaki bilgili hissetme seviyeleri ve özgüvenlerini değerlendirmeyi amaçlıyoruz.
Materyaller ve Metod: Çalışma popülasyonu olarak diş hekimliği 4. ve 5. sınıf lisans öğrencileri ve mezuniyetlerinden iki yılı geçmemiş diş hekimlerini hedeflendi. Anket formu cinsiyet, sınıf bilgilerini, implant tedavilerine olan yaklaşımlarını, implant prosedürleri hakkında hissettikleri bilgi seviyelerini değerlendirmek üzere toplam 15 sorudan oluşmaktadır. Öğrenciler çeşitli sosyal medya uygulamalarında açık davet gönderileri ile davet edildi. Sonuçların istatiksel değerlendirilmesinde SigmaPlot programı kullanıldı.
Bulgular: Çalışmaya dahil edilen on beş sorunun hepsini yanıtlayan 157 kadın, 102 erkek olmak üzere 259 katılımcı vardır. Kadın ve erkek öğrenciler arasında implant prosedürleri hakkında hissettikleri bilgi seviyesi kıyaslandığında erkek öğrencilerin bilgili hissetme seviyesi daha yüksek çıkmıştır(p:0,024). Farklı sınıflardaki öğrenciler arasında karşılaştırma yapıldığında anlamlı bir sonuç bulunmamıştır(p:0,873). Öğrencilerin mezun olurken implant prosedürleri hakkında hissettikleri bilgi seviyesi kıyaslandığında kadın ve erkek öğrenciler arasında anlamlı fark bulunmamıştır(p:0,507). İmplantları uzmanların yapması gerektiği konusunda kadınlar istatiksel olarak baskın bulunmuştur, aynı soru sınıflar arası kıyaslandığında anlamlı fark bulunmamıştır(p:0,052).
Sonuç: Üniversitedeki lisans öğrencilerinin implant prosedürleri hakkında bilgi hissetme seviyeleri ve özgüvenlerinin yeterli olmadığı görülmüştür. Çalışma sonuçlarına göre mezun olmadan önce erkeklerin implant prosedürleri hakkında bilgili hissetme seviyeleri fazlayken, mezuniyet sonrası kadın ve erkekler arasında istatiksel olarak anlamlı bbir fark bulunmamıştır.
dental implant diş hekimliği eğitimi diş hekimliği öğrencisi bilgi özgüven
Introduction: Dental implant treatment is no longer a privileged method for rehabilitating missing teeth. Dental students and newly graduated dentists should have enough knowledge to direct patients to the proper treatment method. Our study aims to evaluate dental students' and newly graduated dentists' knowledge and self-confidence levels.
Materials and Method: This study is conducted as an online survey. The participants were invited by open invitation posts on various social media applications. The survey has fifteen questions; two are about demographic features, and the remaining thirteen are about dental implants.
Results: 259 participants have valid answers—45% feel moderately knowledgeable about implant procedures. Males were significantly feeling informed about dental implants. Female participants think there is a significantly higher need for a specialist to do dental implant surgery than males.
Conclusion: It is necessary to increase the theoretical and practical courses in faculties. Thus, dental students and newly graduated dentists can provide the required knowledge to guide patients in choosing the appropriate treatment method.
dental education dental implant dental student knowledge self-confidence
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ağız, Yüz ve Çene Cerrahisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 19 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Creative Common EJOMS Lisansı ©️ 2024 Ağız ve Çene-Yüz Cerrahisi Birliği Derneği tarafından
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International" lisansıyla lisanslanmıştır