Amaç: Diş hekimliğinde çapraz enfeksiyon, patojenlerin hastalar, diş hekimi profesyonelleri ve klinik ortamlar arasında iletilmesi nedeniyle önemli halk sağlığı riskleri oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı, diş hekimliği fakültesi öğrencilerinin çapraz enfeksiyon kontrol önlemleri konusundaki bilgi düzeylerini değerlendirmektir. Gereç ve Yöntemler: Etik onay, Gülhane Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulu'ndan (Onay No. 2024/300) alınmıştır. Önceki araştırmalara dayanarak geliştirilen ve geçerliliği pilot uygulama ile test edilen çevrimiçi anket, iki diş hekimliği fakültesinden öğrencilere dağıtılmıştır. Anket, çapraz enfeksiyon kontrol önlemleri konusundaki bilgi düzeyini değerlendirmiş ve veriler SPSS for Windows Ver. 29.0 kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular: Çalışmaya 483 katılımcı (39,3% erkek, 60,7% kadın; ortalama yaş: 21,57 yıl) dahil edilmiştir. Doğru cevap oranları, eğitim düzeyi ile artmış olup, klinik öğrenciler çoğu anket kategorisinde preklinik öğrencilere göre daha başarılı olmuştur (p ≤ 0,05). Aerosol ile bulaş, yüzey dezenfeksiyonu ve koruyucu önlemler konularında belirli bilgi eksiklikleri tespit edilmiştir. Sonuç: Çalışma, çapraz enfeksiyon protokollerine yönelik bilgi ve uyumun artırılmasında kapsamlı eğitim programlarının kritik rolünü vurgulamaktadır. Teorik bilginin yanı sıra pratik eğitimin de vurgulanması, diş hekimi öğrencilerinin enfeksiyon kontrol önlemlerini etkin bir şekilde uygulamaya hazırlanmaları için önemlidir.
Objective: Cross-infection in dentistry poses significant public health risks due to the transmission of pathogens among patients, dental professionals, and clinical environments. This study aimed to evaluate the knowledge level of dental faculty students regarding cross-infection control measures. Materials and Methods: Ethical approval was obtained from the Gülhane Scientific Research Ethics Committee (Approval No. 2024/300). An online survey, developed based on prior research and piloted for validity, was distributed to students from two dental faculties. The survey assessed knowledge of cross-infection control measures, and data were analyzed using SPSS for Windows Ver. 29.0. Results: The study included 483 participants (39.3% male, 60.7% female; mean age: 21.57 years). Correct response rates improved with educational level, with clinical students outperforming preclinical students across most survey categories (p ≤ 0.05). Specific gaps were noted in knowledge of aerosol transmission, surface disinfection, and protective measures. Conclusion: The study highlights the critical role of comprehensive educational programs in improving knowledge and adherence to cross-infection protocols. Emphasizing practical training alongside theoretical knowledge is essential for preparing dental students to effectively implement infection control measures.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Surgery (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 24, 2024 |
Submission Date | November 26, 2024 |
Acceptance Date | December 14, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 3 Issue: 4 |
Creative Common Attribution Licence, EJOMS Licence © 2024 by Association of Oral and Maxillofacial Surgery Society is licensed under
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International