BibTex RIS Kaynak Göster

CLASS AND GROUP DISCUSSION METHODS EFFECT OF HIGHER VOCATIONAL SCHOOL STUDENTS’ ACADEMIC ACHIEVEMENT

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 3, 100 - 106, 01.12.2013

Öz

Discussion method, students pekiştirebilmek aspects of a topic is missing or disclosure anlayamadıklarında order to resolve the issue or kavrayamadıklarında an improved method. This method of listening to students' ideas, execution, inquiry, critical thinking, synthesis and evaluation as well as enhancing their ability to provide the development of cognitive and affective areas by providing students and their speech and appeal to transpose know without hesitation that increases the strength. Research, group discussion method with the method of the class discussion by considering some demographic variables to compare the effects of academic achievement. Pre-test and post-test control group experimental research design was used. The study group, Hakkari University School of Health Services, Child Development, composed of 50 students who were studying. Research results that they have sufficient information about the students' discussion methods, the class of the debate, the discussion group, as well as by the more successful results have been achieved in terms of information

Kaynakça

  • Ayas, A. P., Çepni, S., Akdeniz, A. R., Özmen, H., Yiğit, N. ve Ayvacı, Ş. (2007). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi. (Ed. S. Çepni), Ankara: Pegem Akademi.
  • Bilen, M. (1996). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Aydan Web Tesisleri.
  • Binbaşıoğlu, C. (1994). Genel Öğretim Bilgisi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Çubukçu, Z., Taşdemir. M., Güven, M., Babadoğan, C., Oğuz, A. ve Aybek, B. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri. (Ed. Bilal Duman), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (1996). Genel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Usem Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2006). Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Doğdu, S. ve Aslan, Z. (1993). Eğitim Teknolojisi Uygulamaları ve Eğitim Araç Gereçleri. Ankara: Tekışık Ofset.
  • Erciyeş, G. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri. (Ed. Şeref Tan), Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Gürdal, A., Şahin, F. ve Çağlar, A. (2001). Fen Öğretimi: İlkeler, Stratejiler ve Yöntemler. İstanbul: Marmara Üniversitesi Yayınları.
  • Hyman, R. T. (1980). Improving Discussion Leadership. NY: Teacher College Columbia University.
  • Karamustafaoğlu, O. ve Yaman, S. (2010). Fen Öğretiminde Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Küçükahmet, L. (2008). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Moore, K. D. (2000). Öğretim Becerileri. (Ed. Ersin Altıntaş; Çev. Nizamettin Kaya), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Sönmez, V. (2005). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Walker, G. H. (2003). Lecturing With Style. The University of Tennessee. Chattanooga.
  • Yaşar, Ş. (1998). Fen Bilgisi Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Yıldızlar, M. (2012). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

SINIFLA VE GRUPLA TARTIŞMA YÖNTEMLERİNİN MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 3, 100 - 106, 01.12.2013

Öz

Tartışma yöntemi, öğrencilerin bir konuyu anlayamadıklarında veya kavrayamadıklarında konunun eksik yönlerini pekiştirebilmek veya açığa kavuşturabilmek için geliştirilmiş bir yöntemdir. Bu yöntem öğrencilerin dinleme, fikir yürütme, sorgulama, eleştirme, sentezleme ve değerlendirme gibi yeteneklerini geliştirerek bilişsel ve duyuşsal alanlarının gelişmesini sağlamakta ve öğrencilerin bildiklerini çekinmeden ortaya koymalarını sağlayarak onların konuşma ve hitap güçlerini de arttırmaktadır. Araştırmada; sınıfla tartışma yöntemi ile grupla tartışma yönteminin bazı demografik değişkenlerde göz önünde bulundurularak akademik başarıya olan etkileri karşılaştırılmaya çalışılmıştır. Araştırmada ön test-son test deney kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Hakkari Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Gelişimi bölümünde okuyan 50 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma sonuçlarında öğrencilerin tartışma yöntemleri ile ilgili olarak yeterli bilgiye sahip oldukları, sınıfla yapılan tartışmanın, grupla yapılan tartışmaya göre bilgi bakımından daha başarılı olduğu gibi sonuçlara ulaşılmıştır

Kaynakça

  • Ayas, A. P., Çepni, S., Akdeniz, A. R., Özmen, H., Yiğit, N. ve Ayvacı, Ş. (2007). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi. (Ed. S. Çepni), Ankara: Pegem Akademi.
  • Bilen, M. (1996). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Aydan Web Tesisleri.
  • Binbaşıoğlu, C. (1994). Genel Öğretim Bilgisi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Çubukçu, Z., Taşdemir. M., Güven, M., Babadoğan, C., Oğuz, A. ve Aybek, B. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri. (Ed. Bilal Duman), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (1996). Genel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Usem Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2006). Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Doğdu, S. ve Aslan, Z. (1993). Eğitim Teknolojisi Uygulamaları ve Eğitim Araç Gereçleri. Ankara: Tekışık Ofset.
  • Erciyeş, G. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri. (Ed. Şeref Tan), Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Gürdal, A., Şahin, F. ve Çağlar, A. (2001). Fen Öğretimi: İlkeler, Stratejiler ve Yöntemler. İstanbul: Marmara Üniversitesi Yayınları.
  • Hyman, R. T. (1980). Improving Discussion Leadership. NY: Teacher College Columbia University.
  • Karamustafaoğlu, O. ve Yaman, S. (2010). Fen Öğretiminde Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Küçükahmet, L. (2008). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Moore, K. D. (2000). Öğretim Becerileri. (Ed. Ersin Altıntaş; Çev. Nizamettin Kaya), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Sönmez, V. (2005). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Walker, G. H. (2003). Lecturing With Style. The University of Tennessee. Chattanooga.
  • Yaşar, Ş. (1998). Fen Bilgisi Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Yıldızlar, M. (2012). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Okan Sarıgöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 5 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Sarıgöz, O. (2013). SINIFLA VE GRUPLA TARTIŞMA YÖNTEMLERİNİN MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 3(3), 100-106.