BibTex RIS Kaynak Göster

A Research for Determining of Career Values of Students: Personal Values

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 57 - 68, 31.12.2012

Öz

Kaynakça

  • katılımcıların birbirine benzer anlık duruma sahip olan öğrencilerden seçilmesi sonrasında yapılacak
  • araştırmalar için faydalı olacaktır.
  • Aktaş, Hakkı (2004); “The Importance Of Career Anchor Notion For An Effective Career Planning And An Example Application At Turkish Air Force Undergraduate And Graduate Schools”, Marmara Üniversitesi, SBE, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Dağdelen, M. (2008); Üretim ve Hizmet Sektöründe Çalışan İşçilerde Ruhsal Sağlık Düzeyi, Ruhsal Belirti Dağılımı, Algılanan Sağlık, İş Doyumu, Yaşam Doyumu ve Sosyo Demografik Özelliklerinin Karşılaştırılması. İnönü Üniversitesi, Tıp Fakültesi Uzmanlık Tezi.
  • Erdoğmuş, Nihat (2003); Kariyer Geliştirme Kuram ve Uygulama. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Evans Clive (1996); “A Review of Career Anchors in Use”, European Journal of Work and Organizational Psychology, 5 (4), sy. 609-615.
  • Feldman, Daniel and Bolino, Mark. (1996); Careers within careers: reconceptualizing the nature of career anchors and their consequences, Human Resource Management Review, Vol. 6 No. 2, pp. 89-112.
  • İmamoğlu, Salih Z., Keskin, H., Erat, S. (2004); Ücret, Kariyer ve Yaratıcılık ile Tatmini Arasındaki ilişkiler: Tekstil Sektöründe Bir Uygulama. C. 11, S.1, sy. 167-176.
  • İŞKUR. (2011); “Ulusal Gençlik İstihdam Eylem Planı”, İŞKUR Yayınları No: 360.
  • Keser, Aşkın; (2005); “The Relationship Between Job and Life Satisfaction in Automobile Sector Employees in Bursa - Turkey”, İş-Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 7 (2), Haziran, ss. 52-63.
  • Koca, A. İpek (2009); Üniversite Öğrencilerinin Değerleri ve Bireysel Özellikleri ile Kariyer Tercihleri Arasındaki İlişki: Çukurova Üniversitesi’nde Bir Araştırma, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kuvan, Hakan (2007); Türk Girişimcilerinin Yaşam ve Çalışma Değerleri: Malatyalı Girişimciler Üzerine Bir Araştırma. T.C. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Pinnington, Ashly ve Edwards, Tony (2000); Introduction to Human Resource Management, Oxford: Oxford University Press.
  • Schein, Edgar H. (1980); Organizational Psychology, Prentice-Hall Inc., Englewood Cliffs, New Jersey.
  • Schein, Edgar H. (1996); “Career Anchors Revised: Implications for Career Development in the 21st Century”, The Academy of Management Executive, ABI/INFORM Global, Nov 1996, Vol. 10, Iss. 4.
  • Yarnal, Jane (1998); “Career Anchors: results of an organisational study in the UK”, Career Development International, Bradford:1998, Vol.3, Iss.2.
  • Otacıoğlu, G. S. (2008); “Analysis of Job and Life Satisfaction of Music Teachers”. Music Education, The Refereed Scholarly journal of the Muzik Eğitim Yayınları. January, 2008 Year: 1, 1(1), 37-45.
  • Özdevecioğlu, Mahmut; (2003), “İş Tatmini ve Yaşam Tatmini”, 11. Yönetim ve Organizasyon Kongresi, 22- 24 Mayıs, Afyon, ss. 695-710.
  • Özdevecioğlu, Mahmut (2004); “Sosyal Destek ve Yaşam Tatmininin Mesleki Stres Üzerindeki Etkileri: Kayseri’de Faaliyet Gösteren İşletme Sahipleri İle Bir Araştırma”, Hacettepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22 (1), ss. 209-233.
  • Rokeach, M. (1973); The Nature of Human Values, NewYork: The Free Press.
  • Saris, W. E, A.C. Scherpenzeel, R. Veenhoven ve B. Bunting, (eds); “A Comparative Study of Satisfaction with Life in Europe” Eotvos University Press, Budapest, ss. 201-220.
  • Schmitter, C. (2003); Life Satisfaction In Centenarians Residing In Long-Term Care. (21 Şubat, 2003). http://www.mmhc.com/articles/NHM9912/cutillo.html., 01/10/2012.
  • Serbest, Hamit (2011); Yükseköğretimde Neredeyiz, Nereye Gidiyoruz? Elektrik Mühendisliği, S. 442, Mayıs 2011, sy. 64-74.
  • Shikdara, A., Sawaqedb N. (2004); “Ergonomics, and Occupational Health and Safety in the Oil Industry: A Managers’ Response”, Computers & Industrial Engineering, 223–232. www.ilo.org./youth. www.tuik.gov.tr.

Öğrencilerin Kariyer Değerlerini Etkileyen Unsurların Tespitine Yönelik Bir Araştırma: Bireysel Değerler

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 57 - 68, 31.12.2012

Öz

Meslek Yüksekokulları ilgili alanda eğitim verdikleri sektörlere ara eleman yetiştirme amacını üstlenmiş eğitim kurumları olarak tanımlanmaktadır. Bu amaç ile yetişmiş olan öğrencilerin işlerini özümsenerek yapılabilmesi için; mesleğin gereği olan kişilik tipi ile öğrencilerin sahip olduğu kariyer değerleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar incelenmesi önemli konuların başındadır. Kariyer değerleri aşamasında birey, ancak kişisel özelikleri, ilgileri, beklentileri, yetenekleri, kurumun fiziki koşullarından tatmin olma gibi faktörleri göz önünde bulundurarak seçim yaptığı zaman işi ile ilgili tatmine ulaşabilmektedir. Bu araştırma Kırklareli Üniversitesi, Lüleburgaz Meslek Yüksek Okulu’nda sosyal ve teknik programlarda öğrenim gören öğrencilerin kariyer değerlerini etkileyen, bireysel değerler, kurumun fiziki durumu ve öğrencilerin yaşam tatminleri ile demografik özellikleri arasındaki ilişkileri incelemektedir

Kaynakça

  • katılımcıların birbirine benzer anlık duruma sahip olan öğrencilerden seçilmesi sonrasında yapılacak
  • araştırmalar için faydalı olacaktır.
  • Aktaş, Hakkı (2004); “The Importance Of Career Anchor Notion For An Effective Career Planning And An Example Application At Turkish Air Force Undergraduate And Graduate Schools”, Marmara Üniversitesi, SBE, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Dağdelen, M. (2008); Üretim ve Hizmet Sektöründe Çalışan İşçilerde Ruhsal Sağlık Düzeyi, Ruhsal Belirti Dağılımı, Algılanan Sağlık, İş Doyumu, Yaşam Doyumu ve Sosyo Demografik Özelliklerinin Karşılaştırılması. İnönü Üniversitesi, Tıp Fakültesi Uzmanlık Tezi.
  • Erdoğmuş, Nihat (2003); Kariyer Geliştirme Kuram ve Uygulama. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Evans Clive (1996); “A Review of Career Anchors in Use”, European Journal of Work and Organizational Psychology, 5 (4), sy. 609-615.
  • Feldman, Daniel and Bolino, Mark. (1996); Careers within careers: reconceptualizing the nature of career anchors and their consequences, Human Resource Management Review, Vol. 6 No. 2, pp. 89-112.
  • İmamoğlu, Salih Z., Keskin, H., Erat, S. (2004); Ücret, Kariyer ve Yaratıcılık ile Tatmini Arasındaki ilişkiler: Tekstil Sektöründe Bir Uygulama. C. 11, S.1, sy. 167-176.
  • İŞKUR. (2011); “Ulusal Gençlik İstihdam Eylem Planı”, İŞKUR Yayınları No: 360.
  • Keser, Aşkın; (2005); “The Relationship Between Job and Life Satisfaction in Automobile Sector Employees in Bursa - Turkey”, İş-Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 7 (2), Haziran, ss. 52-63.
  • Koca, A. İpek (2009); Üniversite Öğrencilerinin Değerleri ve Bireysel Özellikleri ile Kariyer Tercihleri Arasındaki İlişki: Çukurova Üniversitesi’nde Bir Araştırma, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kuvan, Hakan (2007); Türk Girişimcilerinin Yaşam ve Çalışma Değerleri: Malatyalı Girişimciler Üzerine Bir Araştırma. T.C. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Pinnington, Ashly ve Edwards, Tony (2000); Introduction to Human Resource Management, Oxford: Oxford University Press.
  • Schein, Edgar H. (1980); Organizational Psychology, Prentice-Hall Inc., Englewood Cliffs, New Jersey.
  • Schein, Edgar H. (1996); “Career Anchors Revised: Implications for Career Development in the 21st Century”, The Academy of Management Executive, ABI/INFORM Global, Nov 1996, Vol. 10, Iss. 4.
  • Yarnal, Jane (1998); “Career Anchors: results of an organisational study in the UK”, Career Development International, Bradford:1998, Vol.3, Iss.2.
  • Otacıoğlu, G. S. (2008); “Analysis of Job and Life Satisfaction of Music Teachers”. Music Education, The Refereed Scholarly journal of the Muzik Eğitim Yayınları. January, 2008 Year: 1, 1(1), 37-45.
  • Özdevecioğlu, Mahmut; (2003), “İş Tatmini ve Yaşam Tatmini”, 11. Yönetim ve Organizasyon Kongresi, 22- 24 Mayıs, Afyon, ss. 695-710.
  • Özdevecioğlu, Mahmut (2004); “Sosyal Destek ve Yaşam Tatmininin Mesleki Stres Üzerindeki Etkileri: Kayseri’de Faaliyet Gösteren İşletme Sahipleri İle Bir Araştırma”, Hacettepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22 (1), ss. 209-233.
  • Rokeach, M. (1973); The Nature of Human Values, NewYork: The Free Press.
  • Saris, W. E, A.C. Scherpenzeel, R. Veenhoven ve B. Bunting, (eds); “A Comparative Study of Satisfaction with Life in Europe” Eotvos University Press, Budapest, ss. 201-220.
  • Schmitter, C. (2003); Life Satisfaction In Centenarians Residing In Long-Term Care. (21 Şubat, 2003). http://www.mmhc.com/articles/NHM9912/cutillo.html., 01/10/2012.
  • Serbest, Hamit (2011); Yükseköğretimde Neredeyiz, Nereye Gidiyoruz? Elektrik Mühendisliği, S. 442, Mayıs 2011, sy. 64-74.
  • Shikdara, A., Sawaqedb N. (2004); “Ergonomics, and Occupational Health and Safety in the Oil Industry: A Managers’ Response”, Computers & Industrial Engineering, 223–232. www.ilo.org./youth. www.tuik.gov.tr.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oğuz Başol Bu kişi benim

Erkan Bilge Bu kişi benim

Şerife Kuzgun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2012
Gönderilme Tarihi 5 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Başol, O., Bilge, E., & Kuzgun, Ş. (2012). Öğrencilerin Kariyer Değerlerini Etkileyen Unsurların Tespitine Yönelik Bir Araştırma: Bireysel Değerler. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 2(2), 57-68.