Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BÖLGE RESTORAN MÖNÜLERİNİN BELİRLENMESİNDE “YÖRESEL MUTFAKLAR” EĞİTİMİNİN KULLANILMASI: MUDURNU ÖRNEĞİ

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 5 - ULUSLARARASI MESLEK YÜKSEKOKULLARI SEMPOZYUMU UMYOS 2015 ÖZEL SAYISI, 1 - 6, 31.12.2015

Öz

Bu çalışma yöresel mutfaklar eğitiminin bölge restoran mönülerinin belirlenmesinde kullanılması ve mönülere katkı sağlaması açısından önemlidir. Bu bağlamda Abant İzzet Baysal Üniversitesi Mudurnu Süreyya Astarcı Meslek Yüksekokulu Turizm ve Otel İşletmeciliği Programının müfredatında bulunan Yöresel Mutfaklar dersi bünyesinde ilçe yöresel lezzetlerinin tespiti arşiv taraması ve yerel halk ile görüşülerek gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda 05 Kasım 2014 - 26 Kasım 2014 tarihleri arasında Yöresel Mutfaklar Dersi uygulamaları Mudurnu’da faaliyet gösteren üç konak işletmesinde gerçekleştirilmiştir. Uygulamalarda ilçeye ait yöresel lezzetler pişirilerek sunumları yapılmıştır. Mudurnu belediyesi, kaymakamlık, ilçe eşrafı, sivil toplum temsilcileri de başından sonuna öğrencilerin gerçekleştirdiği bu sunumlara katılmıştır.
Çalışma ile Mudurnu ilçesinde hizmet veren konak ve restoran işletmelerinin mönülerinin ilçe yöresel lezzetleri ile zenginleştirilmesi ve bu lezzetlerin standart hale getirilmesi amaçlanmıştır. Dersi alan öğrenciler ve Mudurnu’daki paydaşlara yapılan anketler ile sunulan ilçeye has yöresel lezzetlerin hangilerinin mönülerde yer alması gerektiği ölçülmeye çalışılmıştır. Ortaya çıkan sonuçlar konak ve restoranlara öneri olarak sunulmuştur.

Kaynakça

  • Berard L. ve P. Marchenay (2008). From Localized Products to Geographical Indications: Awareness and Action. Ressources des terroirs – Cultures, usages, sociétés UMR EcoAnthropologie et Ethnobiologie Centre national de la recherche scientifique Alimentec - 01000 Bourg-en-Bresse.
  • Correia, A., P. Oom do Valle, P., C. Moço, (2007). Why people travel to exotic places. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 1(1), 45–61.
  • Durlu Özkaya, F., Cömert, M. (2010). Mönü Planlama ve Analizi. Editöler M. Sarıışık, Ş. Çavuş, K. Karamustafa, Profesyonel Restoran Yönetimi: İlkeler, Uygulamalar ve Örnek Olayları, (pp. 173-199). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Everett, S., C. Aitchison (2008). The Role of Food Tourism in Sustaining Regional Identity: A Case Study of Cornwall, South West England. Journal of Sustainable Tourism, 16:2, 150-167.
  • Gross, M. J., C. Brien, G. Brown, (2008). Examining The Dimensions Of a Lifestyle Tourism Destination. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 2(1), 44–66.
  • Harrington, R. J. ve M. C. Ottenbacher (2010). Culinary Tourism—A Case Study of the Gastronomic Capital. Journal of Culinary Science & Technology, 8:1, 14-32.
  • Kivela, J. ve J. C. Crotts (2005), Gastronomy tourism. Journal of Culinary Science & Technology, 4(2/3), 39–55.
  • Skuras, D., E. Dimara, A. Petrou (2006). ‘Rural tourism and visitors' expenditures for local food products. Regional Studies, 40:7, 769-779
  • Soykan, F. (2003). Kırsal Turizm ve Türkiye Turizmi İçin Önemi. Ege Coğrafya Dergisi, Sayı:12 Sayfa: 1-11, İzmir.
  • Sökmen, A. (2003). Ağırlama Endüstrisinde Yiyecek-İçecek Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Şengül S. ve Türkay, O. (2014). “Yöresel mutfaklar” Eğitimi Üzerinden Kimlik, Mutfak Kültürü Ve Turizm Gelişimine Dair Çıkarımlar: Mudurnu Örneği.
  • Citta Slow Eko-Gastronomi Kongresi, Gökçeada.
  • Türksoy, A. (2002). Yiyecek ve İçecek Hizmetleri Yönetimi. Ankara: Turhan Yayınevi.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serkan Şengül Bu kişi benim

Oğuz Türkay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 5 - ULUSLARARASI MESLEK YÜKSEKOKULLARI SEMPOZYUMU UMYOS 2015 ÖZEL SAYISI

Kaynak Göster

APA Şengül, S., & Türkay, O. (2015). BÖLGE RESTORAN MÖNÜLERİNİN BELİRLENMESİNDE “YÖRESEL MUTFAKLAR” EĞİTİMİNİN KULLANILMASI: MUDURNU ÖRNEĞİ. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 5(5), 1-6.