The aim of this research is to
analyze the work done in the national field related to the extracurricular
learning environments by means of content analysis between 2007-2016. A total
of 133 studies have been reached in the study area. 14 of these studies, which
are reached from the national-international field, are composed of the
dissertation thesis, 43 of them are in the master thesis and 76 of them are
published in the feminist journals. The themes and encodings of the studies
investigated in the study are presented in graphical form using the resulting
frequency values of the data. As a result of the research, it has been seen
that studies on non-school learning environments have increased regularly in
recent years. It has been determined that the work done is mostly in the form
of articles published in the field of Science and scanned in the national dimension. It has been found
that during the study trip/nature activities and museum/science centers are
mostly used, generally quantitative and descriptive/ scanning methods are used.
Furthermore, it has been determined that the education and training problems
that occur in the extracurricular learning environments, in which the studies
are mostly carried out with middle school students and teachers, and the
effects of these environments on the interest, attitude and learning products
of the students. In the researches, interview forms, likert type scales and
success tests were used as data gathering tools and descriptive and predictive
data analyzes were generally applied as data analysis methods.
Outdoor learning educational research content analysis informal learning non-formal learning
Bu araştırmanın amacı, 2007-2016
yılları arasında okul dışı öğrenme ortamlarına ilişkin ulusal alanda yapılmış
olan çalışmaları içerik analizi yöntemiyle incelemektir. Araştırmada ilgili
alanda toplam 133 çalışmaya ulaşılmıştır. Ulusal-uluslararası alanda ulaşılan
bu çalışmaların 14’ü doktora tezinden, 43’ü yüksek lisans tezinden ve 76’sı ise
hakemli dergilerde yayımlanan makalelerden oluşmaktadır. Araştırmada ilgili
alanda ulaşılan çalışmalar tam metin okuması sonucu doküman incelemesi yoluyla
araştırmanın künyesi, disiplin alanı, okul dışı öğrenme ortamı, bilimsel
araştırma türü, kazanım konusu, yöntemi, çalışma grubu, veri toplama araçları
ve veri analiz yöntemleri açısından incelenmiştir. Araştırmada incelenen
çalışmalara ait tema ve kodlamalar sonucu elde edilen veriler frekans değerleri
kullanılarak grafikler halinde sunulmuştur. Araştırma sonucunda son yıllarda
okul dışı öğrenme ortamları üzerine yapılan çalışmaların düzenli olarak arttığı
görülmüştür. Yapılan çalışmaların daha çok Fen Bilimleri alanında yayınlanan ve
ulusal boyutta taranan dergilerdeki makaleler tarzında olduğu belirlenmiştir.
Çalışmalarda gezi/doğa etkinliklerinin ve müze/bilim merkezlerinin daha çok
kullanıldığı, genellikle nicel ve betimsel/tarama yöntemlerin kullanıldığı
tespit edilmiştir. Ayrıca çalışmaların çoğunlukla ortaokul öğrencileri ve
öğretmenler ile gerçekleştirildiği, okul dışı öğrenme ortamlarında ortaya çıkan
eğitim-öğretim sorunlarının, bu ortamların öğrencilerin ilgi, tutum ve öğrenme
ürünlerine etkisinin incelendiği belirlenmiştir. Araştırmalarda, veri toplama
aracı olarak genellikle görüşme formlarının, likert tipi ölçeklerin ve başarı
testlerinin kullanıldığı, veri analiz yöntemi olarak ise genellikle betimsel ve
kestirimsel veri analizlerinin uygulandığı görülmüştür.
Okul dışı öğrenme eğitim araştırmaları içerik analizi informal öğrenme non-formal öğrenme
Bölüm | Makale |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2017 |
Gönderilme Tarihi | 8 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.