This study aims to determine how Student
Teachers, who received education in Pamukkale University Education Faculty
Social Studies Education Department, demonstrate a relationship between social
media usage and satisfaction in terms of some variables. Relational screening
model was used in the research. Sample of the study is composed of 304 Social
Studies Student Teachers who are studying in the first, second, third and
fourth grades of Pamukkale University Education Faculty during the fall
semester of 2016-2017 academic years. Relationship in research was examined
with Gender, academic achievement, class level and media literacy course
variables. The data obtained in the study were evaluated in the SPSS 21.0 package
program and the percentages and frequency breakdowns were taken. Social media
usage scores of Social Studies Student Teachers and social media satisfaction
scores were found to be significant. This relationship is a moderate
relationship in the positive direction. It has been observed that Social
Studies Student Teachers’ social media use and satisfaction are moderate. There
was a meaningful difference between the satisfaction level of the Student
Teachers and the level of taking the media literacy course in the satisfaction
and use test results. This difference was in favor of the students who attended
the class stage and Media Literacy course. However, there was a statistically
meaningful difference in the use test according to the gender variable, but
statistically no significant difference was found in the satisfaction test
scores. Similarly, there was a statistically significant difference between the
academic achievement and the satisfaction achieved from social media, while
there was statistically no significant difference between social media use and
academic grade averages.
Use of Social Media Uses and Satisfaction Social Studies Student Teachers Media Literacy
Bu çalışma, Pamukkale
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi öğretmen adaylarının
sosyal medya kullanım ve doyumlarının değişkenler açısından nasıl bir ilişki
gösterdiğini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nicel araştırma
yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini,
2016-2017 eğitim öğretim yılı güz döneminde Pamukkale Üniversitesi Eğitim
Fakültesi 1., 2., 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören 304 Sosyal Bilgiler öğretmen
adayı oluşturmaktadır. Araştırmadaki ilişki; cinsiyet, akademik başarı, sınıf
düzeyi ve Medya Okuryazarlığı dersi açısından incelenmiştir. Araştırmada elde
edilen veriler SPSS 21.0 paket programında değerlendirilmiştir. Değerlendirme
sonuçlarının yüzde ve frekans dökümleri alınmıştır. Analiz sonuçlarında Sosyal
bilgiler öğretmen adaylarının sosyal medya kullanım puanları ile sosyal medya
doyum puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Bu ilişki pozitif yönde
orta derecede bir ilişki şeklindedir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının
sosyal medya kullanım ve doyumlarının orta düzeyde olduğu gözlenmiştir.
Öğretmen adaylarının doyum ve kullanım testi sonuçlarında sınıf kademesine ve
medya okuryazarlığı dersini alma durumları arasında istatistiksel açıdan
anlamlı bir fark gözlenmiş olup, bu fark sınıf kademesi yüksek ve Medya
Okuryazarlığı dersini alan öğrencilerin lehinde olmuştur. Ancak cinsiyet
değişkenine göre kullanım testinde istatistiksel açıdan anlamlı bir fark
görülürken, doyum testi puanlarında anlamlı bir farka rastlanmamıştır. Benzer
şekilde Sosyal medya kullanım durumları ile akademik not ortalamaları arasında
anlamlı bir fark bulunmuş olup, akademik başarıları ile sosyal medyadan elde
ettikleri doyum arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farka
rastlanmamıştır.
Sosyal Medya Kullanımı Kullanımlar ve Doyumlar Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları Medya Okuryazarlığı
Bölüm | Makale |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2017 |
Gönderilme Tarihi | 8 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.