BibTex RIS Kaynak Göster

The Students Who Choose Elective Applications of Mathematics Lesson at 5th Secondary School to Course Opinions

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 2, 9 - 26, 21.11.2014
https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.3s1m

Öz

The aim of this study is 5 th class secondary school elective Applications of Mathematics course, students who chose to present their opinions on the course. Basic interpretive qualitative study was used at research. The research, a secondary school in the town of Selçuk in İzmir province 5 th class elective course Applications of Mathematics, 26 students were chosen for the course. Open-ended questions developed by the researchers of the study, data were collected via semi-structured interview. 5 for sub- problems, seek answers to the data obtained from semi-structured interview form to class students was analyzed by descriptive analysis. Descriptions for the original categories established. Key findings from the study include: 1) The 5 th class students who choosing elective course in Applications of Mathematics chose this lesson mainly for their families wanted or their interest in mathematics. 2) Mainly the expectations of students, who chose elective course in Applications of Mathematics, develop knowledge and skills in mathematics or take a higher note. 3) All the 5 th class students who choose the Applications of Mathematics courses think this again choosing this course.

Kaynakça

  • Altun, M. (2005). Eğitim fakülteleri ve ilköğretim öğretmenleri için matematik öğretimi. Bursa: Aktüel Yayıncılık.
  • Baki, A. (1998). Matematik öğretiminde işlemsel ve kavramsal bilginin dengelenmesi. Atatürk Üniversitesi Kuruluş Yıldönümü Matematik Sempozyumu’na sunulan bildiri.
  • Baki, A. (2004), Kavramsal ve işlemsel bilgi bağlamında lise öğrencilerinin cebir bilgilerinin karekterizasyonu. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 27-46.
  • Çoban, A. (2002, Eylül). Matematik dersinin ilköğretim programları ve liselere giriş sınavları açısından değerlendirilmesi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, old.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b_kitabi/PDF/Matematik/.../t219d.pdf Erişim Tarihi 21.04.2013.
  • Çiftçi, İ. (2006). Bir öğretim materyali olarak bilgisayar destekli matematik yazılımlarının değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • MEB. (2012). Ortaokul ve imam hatip ortaokulu matematik uygulamaları dersi (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber. S. Turan (Çev. Ed.). Ankara: Nobel. [Orijinal baskı 2009].
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: A sourcebook of new materials. Thousand Oaks: Sage.
  • Moralı, S., Köroğlu, H., & Çelik, A. (2004). Buca Eğitim Fakültesi matematik öğretmen adaylarının soyut matematik dersine yönelik tutumları ve rastlanan kavram yanılgıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 161-175.
  • Özsoy, G. (2005) Problem çözme becerisi ile matematik başarısı arasındaki ilişki. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3), 179–190.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research & evaluation methods (3rd ed.). Thousand Oaks: Sage. Uça, S. (2010). Matematik öğretiminde işlem sırasının kavratılmasında yeni bir yaklaşım: Mnemoni. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Umay, A. (2003). Matematiksel muhakeme yeteneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 234–243.
  • Vatansever, S. (2007). İlköğretim 7.sınıf geometri konularını dinamik geometri yazılımı geometer’s sketchpad ile öğrenmenin başarıya, kalıcılığa etkisi ve öğrenci görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Yenilmez, K., ve Duman, A. (2008) İlköğretimde matematik başarısını etkileyen faktörlere ilişkin öğrenci görüşler. Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 251-269.
  • Yenilmez, K., ve Teke, M. (2008). Yenilenen matematik programının öğrencilerin cebirsel düşünme düzeylerine etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 229-246.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, İ., ve Uyanık, N. (2004). Günümüz matematik öğretimi ve yakın çevre etkileri. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 437-442

Ortaokul Beşinci Sınıfta Seçmeli “Matematik Uygulamaları” Dersini Seçen Öğrencilerin Derse İlişkin Görüşleri

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 2, 9 - 26, 21.11.2014
https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.3s1m

Öz

Bu çalışmanın amacı, ortaokul beşinci sınıfta seçmeli Matematik Uygulamaları dersini seçen öğrencilerin derse ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Temel yorumlamacı nitel araştırma olarak desenlenen çalışma İzmir ilinin Selçuk ilçesinde Matematik Uygulamaları dersini seçen 26 beşinci sınıf öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu sorulardan oluşan yarı-yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Yarı-yapılandırılmış görüşmelerle elde edilen veriler betimsel analiz yapılarak çözümlenmiştir. Betimlemeler için özgün “kategoriler” oluşturulmuştur. Araştırmanın önemli bulguları şunlardır: 1) Seçmeli Matematik Uygulamaları dersini seçen beşinci sınıf öğrencilerinin ağırlıklı olarak ya ailesi istediği için ya da matematiğe ilgisi olduğu için bu dersi seçmişlerdir. 2) Seçmeli Matematik Uygulamaları dersini seçen öğrencilerin ağırlıklı olarak beklentileri, matematik bilgi ve becerilerini geliştirmek ya da matematik sınavından daha yüksek not almaktır. 3) Seçmeli Matematik Uygulamaları dersini seçen beşinci sınıf öğrencilerinin hepsi bu dersi tekrar seçmeyi düşündüklerini belirtmiştir.

Kaynakça

  • Altun, M. (2005). Eğitim fakülteleri ve ilköğretim öğretmenleri için matematik öğretimi. Bursa: Aktüel Yayıncılık.
  • Baki, A. (1998). Matematik öğretiminde işlemsel ve kavramsal bilginin dengelenmesi. Atatürk Üniversitesi Kuruluş Yıldönümü Matematik Sempozyumu’na sunulan bildiri.
  • Baki, A. (2004), Kavramsal ve işlemsel bilgi bağlamında lise öğrencilerinin cebir bilgilerinin karekterizasyonu. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 27-46.
  • Çoban, A. (2002, Eylül). Matematik dersinin ilköğretim programları ve liselere giriş sınavları açısından değerlendirilmesi. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi, old.fedu.metu.edu.tr/ufbmek-5/b_kitabi/PDF/Matematik/.../t219d.pdf Erişim Tarihi 21.04.2013.
  • Çiftçi, İ. (2006). Bir öğretim materyali olarak bilgisayar destekli matematik yazılımlarının değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • MEB. (2012). Ortaokul ve imam hatip ortaokulu matematik uygulamaları dersi (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber. S. Turan (Çev. Ed.). Ankara: Nobel. [Orijinal baskı 2009].
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: A sourcebook of new materials. Thousand Oaks: Sage.
  • Moralı, S., Köroğlu, H., & Çelik, A. (2004). Buca Eğitim Fakültesi matematik öğretmen adaylarının soyut matematik dersine yönelik tutumları ve rastlanan kavram yanılgıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 161-175.
  • Özsoy, G. (2005) Problem çözme becerisi ile matematik başarısı arasındaki ilişki. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3), 179–190.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research & evaluation methods (3rd ed.). Thousand Oaks: Sage. Uça, S. (2010). Matematik öğretiminde işlem sırasının kavratılmasında yeni bir yaklaşım: Mnemoni. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Umay, A. (2003). Matematiksel muhakeme yeteneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 234–243.
  • Vatansever, S. (2007). İlköğretim 7.sınıf geometri konularını dinamik geometri yazılımı geometer’s sketchpad ile öğrenmenin başarıya, kalıcılığa etkisi ve öğrenci görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Yenilmez, K., ve Duman, A. (2008) İlköğretimde matematik başarısını etkileyen faktörlere ilişkin öğrenci görüşler. Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 251-269.
  • Yenilmez, K., ve Teke, M. (2008). Yenilenen matematik programının öğrencilerin cebirsel düşünme düzeylerine etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 229-246.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, İ., ve Uyanık, N. (2004). Günümüz matematik öğretimi ve yakın çevre etkileri. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 437-442
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Rıza Erdem

Galip Genç

Yayımlanma Tarihi 21 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Erdem, A. R., & Genç, G. (2014). Ortaokul Beşinci Sınıfta Seçmeli “Matematik Uygulamaları” Dersini Seçen Öğrencilerin Derse İlişkin Görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 2(2), 9-26. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.3s1m
AMA Erdem AR, Genç G. Ortaokul Beşinci Sınıfta Seçmeli “Matematik Uygulamaları” Dersini Seçen Öğrencilerin Derse İlişkin Görüşleri. Derginin Amacı ve Kapsamı. Haziran 2014;2(2):9-26. doi:10.14689/issn.2148-2624.1.3s1m
Chicago Erdem, Ali Rıza, ve Galip Genç. “Ortaokul Beşinci Sınıfta Seçmeli ‘Matematik Uygulamaları’ Dersini Seçen Öğrencilerin Derse İlişkin Görüşleri”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 2, sy. 2 (Haziran 2014): 9-26. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.3s1m.
EndNote Erdem AR, Genç G (01 Haziran 2014) Ortaokul Beşinci Sınıfta Seçmeli “Matematik Uygulamaları” Dersini Seçen Öğrencilerin Derse İlişkin Görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 2 2 9–26.
IEEE A. R. Erdem ve G. Genç, “Ortaokul Beşinci Sınıfta Seçmeli ‘Matematik Uygulamaları’ Dersini Seçen Öğrencilerin Derse İlişkin Görüşleri”, Derginin Amacı ve Kapsamı, c. 2, sy. 2, ss. 9–26, 2014, doi: 10.14689/issn.2148-2624.1.3s1m.
ISNAD Erdem, Ali Rıza - Genç, Galip. “Ortaokul Beşinci Sınıfta Seçmeli ‘Matematik Uygulamaları’ Dersini Seçen Öğrencilerin Derse İlişkin Görüşleri”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 2/2 (Haziran 2014), 9-26. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.3s1m.
JAMA Erdem AR, Genç G. Ortaokul Beşinci Sınıfta Seçmeli “Matematik Uygulamaları” Dersini Seçen Öğrencilerin Derse İlişkin Görüşleri. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2014;2:9–26.
MLA Erdem, Ali Rıza ve Galip Genç. “Ortaokul Beşinci Sınıfta Seçmeli ‘Matematik Uygulamaları’ Dersini Seçen Öğrencilerin Derse İlişkin Görüşleri”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, c. 2, sy. 2, 2014, ss. 9-26, doi:10.14689/issn.2148-2624.1.3s1m.
Vancouver Erdem AR, Genç G. Ortaokul Beşinci Sınıfta Seçmeli “Matematik Uygulamaları” Dersini Seçen Öğrencilerin Derse İlişkin Görüşleri. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2014;2(2):9-26.