Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Sayı: 26, 340 - 360, 30.04.2021

Öz

Kaynakça

  • Baltaci, A. (2018). Nitel arastirmalarda ornekleme yontemleri ve ornek hacmi sorunsali uzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Barke, H.-D., Harsch, G., & Schmid, S. (2012). Teaching aims. In Essentials of Chemical Education (pp. 61-92). Springer.
  • Baysal, Z. N., Apak-Tezcan, O., & Arac, K. E. (2018). Perceptions of elementary school students: Experiences and dreams about the life studies course. Universal Journal of Educational Research, 6(3), 440-454. https://doi.org/10.13189/ujer.2018.060311
  • Baysal, Z. N., Tezcan, O., & Demirbas-Nemli, B. (2017). Hayat bilgisi ders btunlugunun ve gerekliliginin ogretmen goruslerine gore incelenmesi. Dicle Universitesi Ziya Gokalp Egitim Fakultesi Dergisi, (30), 476-492. https://doi.org/10.14582/DUZGEF.759
  • Buyukozturk, S., Kilic-Cakmak, E., Akgun, O. E., Karadeniz, S., & Demirel, F. (2017). Bilimsel arastirma yontemleri (23. baskı). Pegem Yayinlari.
  • Demir, S., & Ozden, S. (2013). Sinif ogretmenlerinin ogretimsel stratejilere yontemlere ve tekniklere iliskin gorusleri: Hayat bilgisi dersine yonelik tanilayici bir çalisma. Pamukkale Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi, 14, 59-75.
  • Erdogan, M., Kayir, C. G., Kaplan, H., Asik-Unal, U. O., & Akbunar, S. (2015). 2005 yili ve sonrasinda gelistirilen ogretim programlari ile ilgili ogretmen gorusleri: 2005-2011 yillari arasinda yapilan arastirmalarin icerik analizi. Kastamonu Egitim Dergisi, 23(1), 171-196.
  • Gultekin, M. (Ed.). (2015). Hayat bilgisi öğretimi. Nobel Yayınları.
  • Guneş, T., & Demir, S. (2007). Ilkogretim mufredatindaki hayat bilgisi derslerinin, ogrencileri fen ogrenmeye hazirlamadaki etkileri. Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 33(33), 169-180.
  • Hummel, E., Glück, M., Jürgens, R., Weisshaar, J., & Randler, C. (2012). Interesse, wohlbefinden und langeweile im naturwissenschaftlichen unterricht mit lebenden organismen. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 18, 99-116.
  • Knörzer, M. (2006). Analyse der Bildungspläne für die Grundschule: Baden Württemberg Mensch, Natur und Kultur. In Bestandsaufnahme zum Sachunterricht an
  • Grundschulen hinsichtlich Zugängen zu nachhaltiger Entwicklung, Umwelt, Globalisierung und interkulturellem Lernen (pp. 4-10).
  • Köhnlein, W. (2011). Die Bildungsaufgaben des Sachunterrichts und der genetische Zugriff auf die Welt. http://www.gdsu.de/gdsu/wp- content/uploads/2011/02/koehnlein_1_11_a.pdf
  • Kuhn, H. W. (2002). Sachunterricht. https://www.google.com/url? sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwip3djVnfPuAhWE_qQKHVE_Cj0QFjAAegQIAxAD&url=https%3A%2F%2Fwww.ph- freiburg.de%2Ffileadmin%2Fdateien%2Ffakultaet3%2Fsozialwissenschaft%2Fsachunterricht%2Falte%2520daten%2FPublikationen%2FSachunterricht_engl.doc&usg=AO vVaw3u5mkJZubGhXWC_3YsfsOy
  • Lohrmann, K. (2017). Zur Situation des Sachunterrichts in Baden-Württemberg. http://www.gdsu.de/wb/pages/landesbeauftragte/baden-wuerttemberg.php? searchresult=1&sstring=lohrman#wb_7
  • MoNE (Ministry of National Education) (2018). Hayat bilgisi dersi öğretim programı (1, 2 ve 3. sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • Ministerium für Kultus, Jugend und Sport Baden-Württemberg. (2004). Bildungsplan 2004.
  • Ministerium für Kultus, Jugend und Sport Baden-Württemberg. (2016). Bildungsplan 2016.
  • Oker, D. (2019). Hayat Bilgisi dersi tutum ölceginin gelistirilmesi ve ögrencilerin hayat bilgisi dersine yonelik tutumlari ve gorusleri (Yayinlanmamis Yuksek Lisans Tezi). Kirsehir Ahi Evran Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu.
  • Oker, D., & Tay, B. (2019). Ilkokul ogrencilerinin gozunden hayat bilgisi dersi ve ogrenmek istedikleri konular. Egitim Kuram ve Uygulama Arastirmalari Dergisi, 5(3), 409- 425.
  • Onat-Kocabiyik, O. (2016). Olgubilim ve gomulu kuram: Bazi ozellikler acisindan karsilastirma. Trakya Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 6(1), 55-66.
  • Ozturk, C., & Dilek, D. (2004). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler ogretim programları. Ozturk, C. & Dilek, D. (Eds.), Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Ogretimi (ss. 47-81). Pegem Yayinlari.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel arastirma ve degerlendirme yontemleri. Butun, M., & Demir, S. B. (Translation Eds.). Pegem Yayinlari.
  • Sahenk, S. S. (2009). Fransa egitim sistemi. Ada, S. & Baysal, Z. N. (Eds.) Egitim Yapilari ve Yonetimleri Acisindan Cesitli Ulkelere Bir Bakis (ss. 197-214). Pegem Yayınlari.
  • Sahin, D., & Guven, S. (2016). Sinif ogretmenlerinin fen bilimleri hayat bilgisi ve sosyal bilgiler derslerindeki yontem ve teknik kullanimina iliskin gorusleri. Online Fen Egitimi Dergisi, 1(1), 42-59.
  • Taneri, P. O., & Engin-Demir, C. (2013). Ogrenci gozuyle hayat bilgisi dersinin işlenisi: bir nitel arastirma yontemi olarak yaratici drama. Ilkogretim Online, 12(1), 267-282.
  • Tavsancil, E., & Aslan, E. A. (2001). Sozel, yazili ve diger materyaller icin icerik analizi ve uygulama ornekleri. Istanbul: Epsilon.
  • Tiryaki, B. (2018). Ilkokul 3. sinif ogrencilerinin hayat bilgisi dersine yönelik tutumlariyla demokratik tutumları arasındaki iliski (Yayımlanmamis Yuksek Lisans Tezi). Firat Universitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ustundag, T., Ayvaz-Tuncel, I., & Cobanoglu, F. (2008). Ilkogretim 2. siniflarda ogrenme-ogretme surecinin betimlenmesine ilişkin bir durum çalisması. Ilkogretim Online, 7(2), 349-360.
  • Utkur, N. (2016). Ogretmenlerin kullandiklari yontem ve teknik farkliliklari: Hayat bilgisi dersi ornegi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 1631- 1651.
  • Wegner, C., Strehlke, F., & Weber, P. (2014). Investigating the differences between girls and boys regarding the factors of frustration, boredom and insecurity they experience during science lessons. Themes in Science and Technology Education, 7(1), 35-45.
  • Yildirim, A., & Simsek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel arastirma yontemleri (9. baskı). Seckin Yayıncılık.

Perceptions and Expectations of Primary School Third Grade Pupils on General Studies (Sachunterricht) Course: Case of Germany

Yıl 2021, Sayı: 26, 340 - 360, 30.04.2021

Öz

The present study attempts to reveal the perceptions of 3rd-grade pupils toward the general studies (Sachunterricht) course. In this regard, the subjects liked or disliked by the pupils, materials and pupils’ perceptions on the general studies course were determined. The study employed phenomenology which is one of qualitative research methods. This study was conducted with 41 pupils enrolled in two different primary schools in Stuttgart, the capital city of the German state of Baden- Württemberg. The data were collected through an open-ended questionnaire called “General Studies Perception Scale”, the drawings by the pupils and their explanations on the drawings. The research data were analyzed via descriptive and content analysis methods. In the study, it was found that the pupils liked all the subjects in this course. In addition, the most frequently- used materials by the pupils during the course were pencil, glue, paper, and scissors. It was ascertained that most of the pupils wanted the subjects in the general studies course to be integrated with art. Besides, pupils are conducting a lot of experiments and would like to continue doing experiments. Based on the study outcomes, it was suggested that certain precautions must be taken for the subjects included in the content of social sciences to be liked by the pupils in general studies course and exam and worksheet applications must be limited.

Kaynakça

  • Baltaci, A. (2018). Nitel arastirmalarda ornekleme yontemleri ve ornek hacmi sorunsali uzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Barke, H.-D., Harsch, G., & Schmid, S. (2012). Teaching aims. In Essentials of Chemical Education (pp. 61-92). Springer.
  • Baysal, Z. N., Apak-Tezcan, O., & Arac, K. E. (2018). Perceptions of elementary school students: Experiences and dreams about the life studies course. Universal Journal of Educational Research, 6(3), 440-454. https://doi.org/10.13189/ujer.2018.060311
  • Baysal, Z. N., Tezcan, O., & Demirbas-Nemli, B. (2017). Hayat bilgisi ders btunlugunun ve gerekliliginin ogretmen goruslerine gore incelenmesi. Dicle Universitesi Ziya Gokalp Egitim Fakultesi Dergisi, (30), 476-492. https://doi.org/10.14582/DUZGEF.759
  • Buyukozturk, S., Kilic-Cakmak, E., Akgun, O. E., Karadeniz, S., & Demirel, F. (2017). Bilimsel arastirma yontemleri (23. baskı). Pegem Yayinlari.
  • Demir, S., & Ozden, S. (2013). Sinif ogretmenlerinin ogretimsel stratejilere yontemlere ve tekniklere iliskin gorusleri: Hayat bilgisi dersine yonelik tanilayici bir çalisma. Pamukkale Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi, 14, 59-75.
  • Erdogan, M., Kayir, C. G., Kaplan, H., Asik-Unal, U. O., & Akbunar, S. (2015). 2005 yili ve sonrasinda gelistirilen ogretim programlari ile ilgili ogretmen gorusleri: 2005-2011 yillari arasinda yapilan arastirmalarin icerik analizi. Kastamonu Egitim Dergisi, 23(1), 171-196.
  • Gultekin, M. (Ed.). (2015). Hayat bilgisi öğretimi. Nobel Yayınları.
  • Guneş, T., & Demir, S. (2007). Ilkogretim mufredatindaki hayat bilgisi derslerinin, ogrencileri fen ogrenmeye hazirlamadaki etkileri. Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 33(33), 169-180.
  • Hummel, E., Glück, M., Jürgens, R., Weisshaar, J., & Randler, C. (2012). Interesse, wohlbefinden und langeweile im naturwissenschaftlichen unterricht mit lebenden organismen. Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 18, 99-116.
  • Knörzer, M. (2006). Analyse der Bildungspläne für die Grundschule: Baden Württemberg Mensch, Natur und Kultur. In Bestandsaufnahme zum Sachunterricht an
  • Grundschulen hinsichtlich Zugängen zu nachhaltiger Entwicklung, Umwelt, Globalisierung und interkulturellem Lernen (pp. 4-10).
  • Köhnlein, W. (2011). Die Bildungsaufgaben des Sachunterrichts und der genetische Zugriff auf die Welt. http://www.gdsu.de/gdsu/wp- content/uploads/2011/02/koehnlein_1_11_a.pdf
  • Kuhn, H. W. (2002). Sachunterricht. https://www.google.com/url? sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwip3djVnfPuAhWE_qQKHVE_Cj0QFjAAegQIAxAD&url=https%3A%2F%2Fwww.ph- freiburg.de%2Ffileadmin%2Fdateien%2Ffakultaet3%2Fsozialwissenschaft%2Fsachunterricht%2Falte%2520daten%2FPublikationen%2FSachunterricht_engl.doc&usg=AO vVaw3u5mkJZubGhXWC_3YsfsOy
  • Lohrmann, K. (2017). Zur Situation des Sachunterrichts in Baden-Württemberg. http://www.gdsu.de/wb/pages/landesbeauftragte/baden-wuerttemberg.php? searchresult=1&sstring=lohrman#wb_7
  • MoNE (Ministry of National Education) (2018). Hayat bilgisi dersi öğretim programı (1, 2 ve 3. sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
  • Ministerium für Kultus, Jugend und Sport Baden-Württemberg. (2004). Bildungsplan 2004.
  • Ministerium für Kultus, Jugend und Sport Baden-Württemberg. (2016). Bildungsplan 2016.
  • Oker, D. (2019). Hayat Bilgisi dersi tutum ölceginin gelistirilmesi ve ögrencilerin hayat bilgisi dersine yonelik tutumlari ve gorusleri (Yayinlanmamis Yuksek Lisans Tezi). Kirsehir Ahi Evran Universitesi Sosyal Bilimler Enstitusu.
  • Oker, D., & Tay, B. (2019). Ilkokul ogrencilerinin gozunden hayat bilgisi dersi ve ogrenmek istedikleri konular. Egitim Kuram ve Uygulama Arastirmalari Dergisi, 5(3), 409- 425.
  • Onat-Kocabiyik, O. (2016). Olgubilim ve gomulu kuram: Bazi ozellikler acisindan karsilastirma. Trakya Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi, 6(1), 55-66.
  • Ozturk, C., & Dilek, D. (2004). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler ogretim programları. Ozturk, C. & Dilek, D. (Eds.), Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Ogretimi (ss. 47-81). Pegem Yayinlari.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel arastirma ve degerlendirme yontemleri. Butun, M., & Demir, S. B. (Translation Eds.). Pegem Yayinlari.
  • Sahenk, S. S. (2009). Fransa egitim sistemi. Ada, S. & Baysal, Z. N. (Eds.) Egitim Yapilari ve Yonetimleri Acisindan Cesitli Ulkelere Bir Bakis (ss. 197-214). Pegem Yayınlari.
  • Sahin, D., & Guven, S. (2016). Sinif ogretmenlerinin fen bilimleri hayat bilgisi ve sosyal bilgiler derslerindeki yontem ve teknik kullanimina iliskin gorusleri. Online Fen Egitimi Dergisi, 1(1), 42-59.
  • Taneri, P. O., & Engin-Demir, C. (2013). Ogrenci gozuyle hayat bilgisi dersinin işlenisi: bir nitel arastirma yontemi olarak yaratici drama. Ilkogretim Online, 12(1), 267-282.
  • Tavsancil, E., & Aslan, E. A. (2001). Sozel, yazili ve diger materyaller icin icerik analizi ve uygulama ornekleri. Istanbul: Epsilon.
  • Tiryaki, B. (2018). Ilkokul 3. sinif ogrencilerinin hayat bilgisi dersine yönelik tutumlariyla demokratik tutumları arasındaki iliski (Yayımlanmamis Yuksek Lisans Tezi). Firat Universitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ustundag, T., Ayvaz-Tuncel, I., & Cobanoglu, F. (2008). Ilkogretim 2. siniflarda ogrenme-ogretme surecinin betimlenmesine ilişkin bir durum çalisması. Ilkogretim Online, 7(2), 349-360.
  • Utkur, N. (2016). Ogretmenlerin kullandiklari yontem ve teknik farkliliklari: Hayat bilgisi dersi ornegi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 1631- 1651.
  • Wegner, C., Strehlke, F., & Weber, P. (2014). Investigating the differences between girls and boys regarding the factors of frustration, boredom and insecurity they experience during science lessons. Themes in Science and Technology Education, 7(1), 35-45.
  • Yildirim, A., & Simsek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel arastirma yontemleri (9. baskı). Seckin Yayıncılık.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeliha Nurdan Baysal

Zeynep Dilber-özer

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Baysal, Z. N., & Dilber-özer, Z. (2021). Perceptions and Expectations of Primary School Third Grade Pupils on General Studies (Sachunterricht) Course: Case of Germany. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi(26), 340-360.
AMA Baysal ZN, Dilber-özer Z. Perceptions and Expectations of Primary School Third Grade Pupils on General Studies (Sachunterricht) Course: Case of Germany. Derginin Amacı ve Kapsamı. Nisan 2021;(26):340-360.
Chicago Baysal, Zeliha Nurdan, ve Zeynep Dilber-özer. “Perceptions and Expectations of Primary School Third Grade Pupils on General Studies (Sachunterricht) Course: Case of Germany”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, sy. 26 (Nisan 2021): 340-60.
EndNote Baysal ZN, Dilber-özer Z (01 Nisan 2021) Perceptions and Expectations of Primary School Third Grade Pupils on General Studies (Sachunterricht) Course: Case of Germany. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 26 340–360.
IEEE Z. N. Baysal ve Z. Dilber-özer, “Perceptions and Expectations of Primary School Third Grade Pupils on General Studies (Sachunterricht) Course: Case of Germany”, Derginin Amacı ve Kapsamı, sy. 26, ss. 340–360, Nisan 2021.
ISNAD Baysal, Zeliha Nurdan - Dilber-özer, Zeynep. “Perceptions and Expectations of Primary School Third Grade Pupils on General Studies (Sachunterricht) Course: Case of Germany”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 26 (Nisan 2021), 340-360.
JAMA Baysal ZN, Dilber-özer Z. Perceptions and Expectations of Primary School Third Grade Pupils on General Studies (Sachunterricht) Course: Case of Germany. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2021;:340–360.
MLA Baysal, Zeliha Nurdan ve Zeynep Dilber-özer. “Perceptions and Expectations of Primary School Third Grade Pupils on General Studies (Sachunterricht) Course: Case of Germany”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, sy. 26, 2021, ss. 340-6.
Vancouver Baysal ZN, Dilber-özer Z. Perceptions and Expectations of Primary School Third Grade Pupils on General Studies (Sachunterricht) Course: Case of Germany. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2021(26):340-6.