Etkili ve verimli zaman yönetimi, öğretmenler için yeterli olunması gereken, yaşamsal öneme
sahip bir yönetim alanıdır. Günümüzde zamanı etkili ve verimli yönetmek büyük bir öneme
sahiptir. Eğitimin bir süreç olduğu ve bu sürecin etkililiğinin büyük ölçüde zamanın iyi
kullanılması ile olanaklı olabileceği dikkate alındığında, öğretmen adaylarının zaman yönetimi
konusunda yeterli olmaları gerektiği söylenebilir.
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının zaman yönetimi becerileri ile akademik başarıları
arasında bir ilişki olup olmadığını belirlemektir. Bu amaca ulaşmak için İnönü Üniversitesi
Eğitim Fakültesinin tüm bölüm ve programlarında dördüncü sınıfta okuyan birinci öğretim
öğrencilerine “Zaman Yönetimi Anketi” uygulanmış ve sonuçlar değerlendirilmiştir.
Araştırmada; öğretmen adaylarının zaman yönetimi puanları ile akademik başarıları arasında
olumlu yönde ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Zaman yönetimi anketinden yüksek puan alan
öğretmen adaylarının akademik başarılarının da yüksek düzeyde olduğu bulunmuştur. Kız
öğrencilerle erkek öğrencilerin zaman yönetimi becerileri ve akademik başarıları arasında ilişki
açısından kız öğrencilerin lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Kız öğrenciler genel olarak
erkek öğrencilere göre zamanı daha iyi yönetmektedirler ve akademik olarak da daha başarılı
olmaktadırlar.
Diğer ID | JA22JJ42TT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 2 Sayı: 1 - Cilt 2, Sayı 1, 2007 |