BibTex RIS Kaynak Göster

Çanakkale İl Merkezi Dershanelerinde Coğrafya Öğretimine Yönelik Değerlendirme

Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 1 - Cilt 4, Sayı 1, 2009, 53 - 68, 19.05.2016

Öz

Bu çalışmada Çanakkale Merkez ilçede yer alan tüm dershanelerde 311 öğrenci üzerinde yürütülen bu çalışmada Coğrafya öğretimi öğrenci görüşlerine göre uygulamaya yönelik değerlendirmelere gidilmiştir. Öğrencilerin dershanelerden beklentilerini ölçmeye yönelik, uzman görüşleri alınarak hazırlanan anket uygulanmıştır. Araştırma il merkezinde yer alan özel dershanelerin tamamında (toplam 9 dershane), Coğrafya dersi alan tüm öğrencilerin (toplam 311) görüşlerine başvurularak gerçekleştirilmiştir. Bu yaklaşımla Çanakkale dershanelerinin Coğrafya eğiminde ulaştıkları noktalar irdelenerek sonuç ve önerilerde bulunulmuştur

Kaynakça

  • Akbulut, G. (2004). Coğrafya ve aktif öğretim yöntemleri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1).
  • Coşkun, M. (2004). Coğrafya öğretiminde proje yaklaşımı. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2).
  • Demirkaya, H., & Tokcan, H. (2006). Coğrafya öğretiminde televizyon ve video kullanımı. Milli Eğitim Üç Aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, 35(171).
  • Duman, T. (1986). Özel dershaneler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Giddens, A. (2000). Sosyoloji (Çev. H. Özel & C. Güzel) Ankara: Ayraç Yayınevi.
  • Güngördü, E. (1999). Coğrafya’da öğretim yöntemleri ilkeler ve uygulamalar. Ankara: Özcan Ofset.
  • Huberman, M. (1992). Teacher development and instructional mastery. In A. Hargreaves and M. Pullan (Eds.), Understanding teacher development (pp. 122-142). London: Cassell.
  • Ilgar, R., & Korkut, C. (2005, September). The new approaches on geography lesson books. Paper presented at International Educational Technology Conference, Sakarya, Turkey.
  • Ilgar, R. (2006). Coğrafya öğretiminde temel sorunlar ve çözüm önerileri. Milli Eğitim Üç Aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, 35(171).
  • Ilgar, R. (2007). Çevre eğitiminde yaygın eğitimin rolü ve önemi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 38-50.
  • İpşir, D. (2002). Sınıf yönetiminde öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilmenin ve olumlu sınıf ortamı yaratmanın rolleri. Milli Eğitim Dergisi, 153-154.
  • Mckeachie, W. (1999). Teaching tips. Boston: Houghton Mifflin Company.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2001). ÖSS sınav kılavuzu. Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2007). Öğrenci seçme ve yerleştirme sistemi kılavuzu. Ankara: ÖSYM.
  • Öztürk, M. K. (2002). Liselerde coğrafya öğretiminde araç, gereç, materyal kullanımı ve önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(22).
  • Sezer, A., & Tokcan, H. (2003). İşbirliğine dayalı öğrenmenin coğrafya dersinde akademik başarı üzerine etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3).
  • Sönmez, V. (1998). Sosyal bilgiler öğretimi ve öğretmen kılavuzu. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tay, B. (2004). Sosyal bilgiler dersinde anlamlandırma stratejilerinin yeri ve önemi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2).
  • Tomal, N. (2004). Liselerimizde uygulanan coğrafya öğretim programlarının sorunları ve çözüm önerileri. Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(8).
  • Turan, İ. (2004). Lise ülkeler coğrafyası eğitiminde verimliliği yükseltmenin başlıca yöntem ve ilkeleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1).
  • Uludağ, Z., & Odacı, H. (2002). Eğitim öğretim faaliyetlerinde fiziksel mekan. Milli Eğitim Dergisi, 153-154.
  • Ünal, Ç., & Çelikkaya, T. (2004). İlköğretim 1. kademe sosyal bilgiler dersi coğrafya konularının öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler ile bunların uygulanma sıklığı. Doğu Coğrafya Dergisi, 11.
  • Yapıcı, M., & Gülveren, H. (2002). Öğrenci açısından öğretmen nitelikleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(4).
  • Yıldırım, İ., & Ergene, T. (2003). Lise son sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının yordayıcısı olarak sınav kaygısı, boyun eğici davranışlar ve sosyal destek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25.
Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 1 - Cilt 4, Sayı 1, 2009, 53 - 68, 19.05.2016

Öz

Kaynakça

  • Akbulut, G. (2004). Coğrafya ve aktif öğretim yöntemleri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1).
  • Coşkun, M. (2004). Coğrafya öğretiminde proje yaklaşımı. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2).
  • Demirkaya, H., & Tokcan, H. (2006). Coğrafya öğretiminde televizyon ve video kullanımı. Milli Eğitim Üç Aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, 35(171).
  • Duman, T. (1986). Özel dershaneler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Giddens, A. (2000). Sosyoloji (Çev. H. Özel & C. Güzel) Ankara: Ayraç Yayınevi.
  • Güngördü, E. (1999). Coğrafya’da öğretim yöntemleri ilkeler ve uygulamalar. Ankara: Özcan Ofset.
  • Huberman, M. (1992). Teacher development and instructional mastery. In A. Hargreaves and M. Pullan (Eds.), Understanding teacher development (pp. 122-142). London: Cassell.
  • Ilgar, R., & Korkut, C. (2005, September). The new approaches on geography lesson books. Paper presented at International Educational Technology Conference, Sakarya, Turkey.
  • Ilgar, R. (2006). Coğrafya öğretiminde temel sorunlar ve çözüm önerileri. Milli Eğitim Üç Aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, 35(171).
  • Ilgar, R. (2007). Çevre eğitiminde yaygın eğitimin rolü ve önemi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 38-50.
  • İpşir, D. (2002). Sınıf yönetiminde öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilmenin ve olumlu sınıf ortamı yaratmanın rolleri. Milli Eğitim Dergisi, 153-154.
  • Mckeachie, W. (1999). Teaching tips. Boston: Houghton Mifflin Company.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2001). ÖSS sınav kılavuzu. Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2007). Öğrenci seçme ve yerleştirme sistemi kılavuzu. Ankara: ÖSYM.
  • Öztürk, M. K. (2002). Liselerde coğrafya öğretiminde araç, gereç, materyal kullanımı ve önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(22).
  • Sezer, A., & Tokcan, H. (2003). İşbirliğine dayalı öğrenmenin coğrafya dersinde akademik başarı üzerine etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3).
  • Sönmez, V. (1998). Sosyal bilgiler öğretimi ve öğretmen kılavuzu. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tay, B. (2004). Sosyal bilgiler dersinde anlamlandırma stratejilerinin yeri ve önemi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2).
  • Tomal, N. (2004). Liselerimizde uygulanan coğrafya öğretim programlarının sorunları ve çözüm önerileri. Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(8).
  • Turan, İ. (2004). Lise ülkeler coğrafyası eğitiminde verimliliği yükseltmenin başlıca yöntem ve ilkeleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1).
  • Uludağ, Z., & Odacı, H. (2002). Eğitim öğretim faaliyetlerinde fiziksel mekan. Milli Eğitim Dergisi, 153-154.
  • Ünal, Ç., & Çelikkaya, T. (2004). İlköğretim 1. kademe sosyal bilgiler dersi coğrafya konularının öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler ile bunların uygulanma sıklığı. Doğu Coğrafya Dergisi, 11.
  • Yapıcı, M., & Gülveren, H. (2002). Öğrenci açısından öğretmen nitelikleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(4).
  • Yıldırım, İ., & Ergene, T. (2003). Lise son sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının yordayıcısı olarak sınav kaygısı, boyun eğici davranışlar ve sosyal destek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25.
Yıl 2009, Cilt: 4 Sayı: 1 - Cilt 4, Sayı 1, 2009, 53 - 68, 19.05.2016

Öz

Kaynakça

  • Akbulut, G. (2004). Coğrafya ve aktif öğretim yöntemleri. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1).
  • Coşkun, M. (2004). Coğrafya öğretiminde proje yaklaşımı. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2).
  • Demirkaya, H., & Tokcan, H. (2006). Coğrafya öğretiminde televizyon ve video kullanımı. Milli Eğitim Üç Aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, 35(171).
  • Duman, T. (1986). Özel dershaneler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Giddens, A. (2000). Sosyoloji (Çev. H. Özel & C. Güzel) Ankara: Ayraç Yayınevi.
  • Güngördü, E. (1999). Coğrafya’da öğretim yöntemleri ilkeler ve uygulamalar. Ankara: Özcan Ofset.
  • Huberman, M. (1992). Teacher development and instructional mastery. In A. Hargreaves and M. Pullan (Eds.), Understanding teacher development (pp. 122-142). London: Cassell.
  • Ilgar, R., & Korkut, C. (2005, September). The new approaches on geography lesson books. Paper presented at International Educational Technology Conference, Sakarya, Turkey.
  • Ilgar, R. (2006). Coğrafya öğretiminde temel sorunlar ve çözüm önerileri. Milli Eğitim Üç Aylık Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, 35(171).
  • Ilgar, R. (2007). Çevre eğitiminde yaygın eğitimin rolü ve önemi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 38-50.
  • İpşir, D. (2002). Sınıf yönetiminde öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilmenin ve olumlu sınıf ortamı yaratmanın rolleri. Milli Eğitim Dergisi, 153-154.
  • Mckeachie, W. (1999). Teaching tips. Boston: Houghton Mifflin Company.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2001). ÖSS sınav kılavuzu. Ankara: ÖSYM.
  • Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (2007). Öğrenci seçme ve yerleştirme sistemi kılavuzu. Ankara: ÖSYM.
  • Öztürk, M. K. (2002). Liselerde coğrafya öğretiminde araç, gereç, materyal kullanımı ve önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(22).
  • Sezer, A., & Tokcan, H. (2003). İşbirliğine dayalı öğrenmenin coğrafya dersinde akademik başarı üzerine etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3).
  • Sönmez, V. (1998). Sosyal bilgiler öğretimi ve öğretmen kılavuzu. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tay, B. (2004). Sosyal bilgiler dersinde anlamlandırma stratejilerinin yeri ve önemi. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2).
  • Tomal, N. (2004). Liselerimizde uygulanan coğrafya öğretim programlarının sorunları ve çözüm önerileri. Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(8).
  • Turan, İ. (2004). Lise ülkeler coğrafyası eğitiminde verimliliği yükseltmenin başlıca yöntem ve ilkeleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1).
  • Uludağ, Z., & Odacı, H. (2002). Eğitim öğretim faaliyetlerinde fiziksel mekan. Milli Eğitim Dergisi, 153-154.
  • Ünal, Ç., & Çelikkaya, T. (2004). İlköğretim 1. kademe sosyal bilgiler dersi coğrafya konularının öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler ile bunların uygulanma sıklığı. Doğu Coğrafya Dergisi, 11.
  • Yapıcı, M., & Gülveren, H. (2002). Öğrenci açısından öğretmen nitelikleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(4).
  • Yıldırım, İ., & Ergene, T. (2003). Lise son sınıf öğrencilerinin akademik başarılarının yordayıcısı olarak sınav kaygısı, boyun eğici davranışlar ve sosyal destek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22KP73CJ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rüştü Ilgar Bu kişi benim

Cemal Korkut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 4 Sayı: 1 - Cilt 4, Sayı 1, 2009

Kaynak Göster

APA Ilgar, R., & Korkut, C. (2016). Çanakkale İl Merkezi Dershanelerinde Coğrafya Öğretimine Yönelik Değerlendirme. Educational Policy Analysis And Strategic Research, 4(1), 53-68.
AMA Ilgar R, Korkut C. Çanakkale İl Merkezi Dershanelerinde Coğrafya Öğretimine Yönelik Değerlendirme. Educational Policy Analysis And Strategic Research. Mayıs 2016;4(1):53-68.
Chicago Ilgar, Rüştü, ve Cemal Korkut. “Çanakkale İl Merkezi Dershanelerinde Coğrafya Öğretimine Yönelik Değerlendirme”. Educational Policy Analysis And Strategic Research 4, sy. 1 (Mayıs 2016): 53-68.
EndNote Ilgar R, Korkut C (01 Mayıs 2016) Çanakkale İl Merkezi Dershanelerinde Coğrafya Öğretimine Yönelik Değerlendirme. Educational Policy Analysis And Strategic Research 4 1 53–68.
IEEE R. Ilgar ve C. Korkut, “Çanakkale İl Merkezi Dershanelerinde Coğrafya Öğretimine Yönelik Değerlendirme”, Educational Policy Analysis And Strategic Research, c. 4, sy. 1, ss. 53–68, 2016.
ISNAD Ilgar, Rüştü - Korkut, Cemal. “Çanakkale İl Merkezi Dershanelerinde Coğrafya Öğretimine Yönelik Değerlendirme”. Educational Policy Analysis And Strategic Research 4/1 (Mayıs 2016), 53-68.
JAMA Ilgar R, Korkut C. Çanakkale İl Merkezi Dershanelerinde Coğrafya Öğretimine Yönelik Değerlendirme. Educational Policy Analysis And Strategic Research. 2016;4:53–68.
MLA Ilgar, Rüştü ve Cemal Korkut. “Çanakkale İl Merkezi Dershanelerinde Coğrafya Öğretimine Yönelik Değerlendirme”. Educational Policy Analysis And Strategic Research, c. 4, sy. 1, 2016, ss. 53-68.
Vancouver Ilgar R, Korkut C. Çanakkale İl Merkezi Dershanelerinde Coğrafya Öğretimine Yönelik Değerlendirme. Educational Policy Analysis And Strategic Research. 2016;4(1):53-68.