BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 1 - Cilt 5, Sayı 1, 2010, 14 - 23, 19.05.2016

Öz

Kaynakça

  • Aköz, A. (2008). “Bilimsel Araştırma Yöntemleri Üzerine Bir Çalışma: Yöntemlerin Karşılaştırılması.” 12.05.2008 Erişim:
  • Aksoy, A. H. (1998). Eğitim denetiminde etik (Yayımlanmış yüksek lisans tezi).Malatya: İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Arda, B. (2004). Etiğe kavramsal giriş ve temel yaklaşımlar. Bilim Etiği ve Bilim Tarihi. Ankara: Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yayınları.
  • Aydın, İ. (2006). Eğitim ve öğretimde etik. ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Aydın, İ.P. (2002). Yönetsel mesleki ve örgütsel etik. Ankara: Pegem A Yayınevi
  • Aydın, M. (2007). Çağdaş eğitim denetimi. Ankara: Hatiboğlu Yayınevi.
  • Balkır, G. Z. (2008). Kamu yönetiminde yeni boyut: Kamusal etik, Sayı: 44 http://www.kocaelibarosu.org.tr/dergi/?islem=goster&makale=44 Erişim: 25.05.2008
  • Beck, L.G, Murphy, J (1994), Ethics in educational leadership programs: an expanding role, Corwin Press, Thousand Oaks, CA, .
  • Bursalıoğlu, Z. (2005). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Cevizci A.(2002). Felsefe sözlüğü. İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Cornforth,S Claiborne, L.B. ( 2008) When educational supervision meets clinical supervision: what can we learn from the discrepancies? British Journal of Guidance & Counselling, Volume 36, Issue 2 May 2008 , pages 155 – 163
  • Delpit, L. (1988). The silenced dialogue: Power and pedagogy in educating other people's children. Harvard Educational Review, 58(3), 280-298.
  • Glanz, J. (1997). The Tao of supervision: Taoist insights into the theory and practice of educational supervision. Journal of Curriculum and Supervision, 12 (3), 193-211.
  • Inbor, D. E. (1990). The organizational boundaries of responsibility: An ethical challenge. Journal of Educational Administration, 28(1), 24-37.
  • Hitt, W.D. (1990). Ethics and leadership: putting theory into practice. Columbus: Battelle Pres
  • Gürsel M. (1997). Okul yönetimi. Konya: Mikro Yayınları.
  • Kahraman, N. (2003). İlköğretim müfettişlerinin mesleki etik ilkeleri ve bu etik ilkelere uyma düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi: Ankara
  • Kirby, P. C., Paradise, L. V., & Protti, R. (1992). Ethical reasoning of educational administrators: Structuring inquiry around the problems of practice. Journal of Educational Administration, 30(4), 25-32.
  • MB (2008). Maliye Bakanlığı Mal Bildirimi Kanunu
  • http://www.alomaliye.com/mal_bildirimi_kanunu.htm Erişim: 25.05.2008
  • Noddings, N. (1984). Caring: a feminine approach to ethics and moral education. Berkely: University of California.
  • Özmen, F. ve Güngör, A. (2008) Eğitim denetiminde etik. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 9 Sayı: 15 Bahar 2008 s:137–155
  • Reiman, A.J. and Thies-Sprinthall, L. (1998). Mentoring and supervision for teacher development. New York: Longman
  • Shapiro, J. P. & Smith R. C. (1989). The "other voices" in contemporary ethical dilemmas: The value of the new scholarship on women in the teaching of ethics. Women’s Studies International Forum, 12(2), 199-211.
  • Sola, P. A. (Ed.). (1984). Ethics, education and administrative deicions: a book of readings. New York: Peter Lang.
  • Sönmez, V. (1993). Eğitim felsefesi. Ankara: Adım Yayıncılık
  • Starrat, R. J. (1991). Building an ethical school: A theory for practice in educational leadership. Educational Administration Quarterly, 27(2), 185-202.
  • Strike, K. A. & Ternasky, P. L. (Eds.). (1988). The ethics of school administration. New York: Teachers College.
  • Strike, K. A., Haller, E. J., & Soltis, J. F. (Eds.). (1993). Ethics for professionals in education: perspectives for preparation and practice. New York: Teachers College.
  • Toprakçı, E (2008) Sınıfa dayalı yönetim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Taymaz, H. (2005). Eğitim sisteminde teftiş: kavramlar, ilkeler ve yöntemler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Uzun, F. (2007). İç denetim ve Fransa uygulaması, Yerel yönetim ve denetim dergisi, Sayı:9, http://www.kidder.org.tr/php/dosyalar/makaleler/fuzun_makale.pdf 01.01.2008 Erişim:
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 1 - Cilt 5, Sayı 1, 2010, 14 - 23, 19.05.2016

Öz

Kaynakça

  • Aköz, A. (2008). “Bilimsel Araştırma Yöntemleri Üzerine Bir Çalışma: Yöntemlerin Karşılaştırılması.” 12.05.2008 Erişim:
  • Aksoy, A. H. (1998). Eğitim denetiminde etik (Yayımlanmış yüksek lisans tezi).Malatya: İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Arda, B. (2004). Etiğe kavramsal giriş ve temel yaklaşımlar. Bilim Etiği ve Bilim Tarihi. Ankara: Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yayınları.
  • Aydın, İ. (2006). Eğitim ve öğretimde etik. ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Aydın, İ.P. (2002). Yönetsel mesleki ve örgütsel etik. Ankara: Pegem A Yayınevi
  • Aydın, M. (2007). Çağdaş eğitim denetimi. Ankara: Hatiboğlu Yayınevi.
  • Balkır, G. Z. (2008). Kamu yönetiminde yeni boyut: Kamusal etik, Sayı: 44 http://www.kocaelibarosu.org.tr/dergi/?islem=goster&makale=44 Erişim: 25.05.2008
  • Beck, L.G, Murphy, J (1994), Ethics in educational leadership programs: an expanding role, Corwin Press, Thousand Oaks, CA, .
  • Bursalıoğlu, Z. (2005). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Cevizci A.(2002). Felsefe sözlüğü. İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Cornforth,S Claiborne, L.B. ( 2008) When educational supervision meets clinical supervision: what can we learn from the discrepancies? British Journal of Guidance & Counselling, Volume 36, Issue 2 May 2008 , pages 155 – 163
  • Delpit, L. (1988). The silenced dialogue: Power and pedagogy in educating other people's children. Harvard Educational Review, 58(3), 280-298.
  • Glanz, J. (1997). The Tao of supervision: Taoist insights into the theory and practice of educational supervision. Journal of Curriculum and Supervision, 12 (3), 193-211.
  • Inbor, D. E. (1990). The organizational boundaries of responsibility: An ethical challenge. Journal of Educational Administration, 28(1), 24-37.
  • Hitt, W.D. (1990). Ethics and leadership: putting theory into practice. Columbus: Battelle Pres
  • Gürsel M. (1997). Okul yönetimi. Konya: Mikro Yayınları.
  • Kahraman, N. (2003). İlköğretim müfettişlerinin mesleki etik ilkeleri ve bu etik ilkelere uyma düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi: Ankara
  • Kirby, P. C., Paradise, L. V., & Protti, R. (1992). Ethical reasoning of educational administrators: Structuring inquiry around the problems of practice. Journal of Educational Administration, 30(4), 25-32.
  • MB (2008). Maliye Bakanlığı Mal Bildirimi Kanunu
  • http://www.alomaliye.com/mal_bildirimi_kanunu.htm Erişim: 25.05.2008
  • Noddings, N. (1984). Caring: a feminine approach to ethics and moral education. Berkely: University of California.
  • Özmen, F. ve Güngör, A. (2008) Eğitim denetiminde etik. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 9 Sayı: 15 Bahar 2008 s:137–155
  • Reiman, A.J. and Thies-Sprinthall, L. (1998). Mentoring and supervision for teacher development. New York: Longman
  • Shapiro, J. P. & Smith R. C. (1989). The "other voices" in contemporary ethical dilemmas: The value of the new scholarship on women in the teaching of ethics. Women’s Studies International Forum, 12(2), 199-211.
  • Sola, P. A. (Ed.). (1984). Ethics, education and administrative deicions: a book of readings. New York: Peter Lang.
  • Sönmez, V. (1993). Eğitim felsefesi. Ankara: Adım Yayıncılık
  • Starrat, R. J. (1991). Building an ethical school: A theory for practice in educational leadership. Educational Administration Quarterly, 27(2), 185-202.
  • Strike, K. A. & Ternasky, P. L. (Eds.). (1988). The ethics of school administration. New York: Teachers College.
  • Strike, K. A., Haller, E. J., & Soltis, J. F. (Eds.). (1993). Ethics for professionals in education: perspectives for preparation and practice. New York: Teachers College.
  • Toprakçı, E (2008) Sınıfa dayalı yönetim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Taymaz, H. (2005). Eğitim sisteminde teftiş: kavramlar, ilkeler ve yöntemler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Uzun, F. (2007). İç denetim ve Fransa uygulaması, Yerel yönetim ve denetim dergisi, Sayı:9, http://www.kidder.org.tr/php/dosyalar/makaleler/fuzun_makale.pdf 01.01.2008 Erişim:
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Kuram ve Uygulamada Eğitim Denetmenleri Meslek Etiği

Yıl 2010, Cilt: 5 Sayı: 1 - Cilt 5, Sayı 1, 2010, 14 - 23, 19.05.2016

Öz

Bu çalışmada, Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri İle Başvuru Usul Ve Esasları Hakkında Yönetmelikte (KGEDİBUEHY) geçen etik ilkeler ile eğitim denetimi alan yazınında bulunan etik ilkelerin birbirleriyle uyumluluğu incelenmiştir. Çalışma betimsel türde karşılaştırmalı bir çalışma olup, veriler doküman incelemesi tekniği ile toplanmış ve içerik analizine tabi tutulmuştur. Bunun için öncelikle, eğitim denetimi alan yazınındaki çalışmalar bir araya getirilmiş, bugüne kadar eğitim denetimcileri için uygun görülen etik ilkeler sentezlenerek birbirinden farklı 111 maddelik bir denetim etiği listesi oluşturulmuştur. Daha sonra, oluşturulan bu liste ile (KGEDİBUEHY) araştırmacılar tarafından karşılaştırılmıştır. Çalışmada genel olarak Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri İle Başvuru Usul Ve Esasları Hakkında Yönetmeliğinin alan yazındaki denetim etiği ilkeleri ile genelde uyumlu olduğu özelde ise eksiklikler taşıdığı görülmüştür. Diğer yandan, yönetmelikte, eğitim denetimcilerinin sahip olması gereken bazı etik ilkelere yer verilmediği bulunmuştur. Sonuç olarak çalışmadan elde edilen bulgular ışığında eğitim denetimcileri için ayrı bir meslek etiği oluşturulması önerilmiştir

Kaynakça

  • Aköz, A. (2008). “Bilimsel Araştırma Yöntemleri Üzerine Bir Çalışma: Yöntemlerin Karşılaştırılması.” 12.05.2008 Erişim:
  • Aksoy, A. H. (1998). Eğitim denetiminde etik (Yayımlanmış yüksek lisans tezi).Malatya: İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Arda, B. (2004). Etiğe kavramsal giriş ve temel yaklaşımlar. Bilim Etiği ve Bilim Tarihi. Ankara: Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yayınları.
  • Aydın, İ. (2006). Eğitim ve öğretimde etik. ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Aydın, İ.P. (2002). Yönetsel mesleki ve örgütsel etik. Ankara: Pegem A Yayınevi
  • Aydın, M. (2007). Çağdaş eğitim denetimi. Ankara: Hatiboğlu Yayınevi.
  • Balkır, G. Z. (2008). Kamu yönetiminde yeni boyut: Kamusal etik, Sayı: 44 http://www.kocaelibarosu.org.tr/dergi/?islem=goster&makale=44 Erişim: 25.05.2008
  • Beck, L.G, Murphy, J (1994), Ethics in educational leadership programs: an expanding role, Corwin Press, Thousand Oaks, CA, .
  • Bursalıoğlu, Z. (2005). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Cevizci A.(2002). Felsefe sözlüğü. İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Cornforth,S Claiborne, L.B. ( 2008) When educational supervision meets clinical supervision: what can we learn from the discrepancies? British Journal of Guidance & Counselling, Volume 36, Issue 2 May 2008 , pages 155 – 163
  • Delpit, L. (1988). The silenced dialogue: Power and pedagogy in educating other people's children. Harvard Educational Review, 58(3), 280-298.
  • Glanz, J. (1997). The Tao of supervision: Taoist insights into the theory and practice of educational supervision. Journal of Curriculum and Supervision, 12 (3), 193-211.
  • Inbor, D. E. (1990). The organizational boundaries of responsibility: An ethical challenge. Journal of Educational Administration, 28(1), 24-37.
  • Hitt, W.D. (1990). Ethics and leadership: putting theory into practice. Columbus: Battelle Pres
  • Gürsel M. (1997). Okul yönetimi. Konya: Mikro Yayınları.
  • Kahraman, N. (2003). İlköğretim müfettişlerinin mesleki etik ilkeleri ve bu etik ilkelere uyma düzeyleri, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi: Ankara
  • Kirby, P. C., Paradise, L. V., & Protti, R. (1992). Ethical reasoning of educational administrators: Structuring inquiry around the problems of practice. Journal of Educational Administration, 30(4), 25-32.
  • MB (2008). Maliye Bakanlığı Mal Bildirimi Kanunu
  • http://www.alomaliye.com/mal_bildirimi_kanunu.htm Erişim: 25.05.2008
  • Noddings, N. (1984). Caring: a feminine approach to ethics and moral education. Berkely: University of California.
  • Özmen, F. ve Güngör, A. (2008) Eğitim denetiminde etik. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 9 Sayı: 15 Bahar 2008 s:137–155
  • Reiman, A.J. and Thies-Sprinthall, L. (1998). Mentoring and supervision for teacher development. New York: Longman
  • Shapiro, J. P. & Smith R. C. (1989). The "other voices" in contemporary ethical dilemmas: The value of the new scholarship on women in the teaching of ethics. Women’s Studies International Forum, 12(2), 199-211.
  • Sola, P. A. (Ed.). (1984). Ethics, education and administrative deicions: a book of readings. New York: Peter Lang.
  • Sönmez, V. (1993). Eğitim felsefesi. Ankara: Adım Yayıncılık
  • Starrat, R. J. (1991). Building an ethical school: A theory for practice in educational leadership. Educational Administration Quarterly, 27(2), 185-202.
  • Strike, K. A. & Ternasky, P. L. (Eds.). (1988). The ethics of school administration. New York: Teachers College.
  • Strike, K. A., Haller, E. J., & Soltis, J. F. (Eds.). (1993). Ethics for professionals in education: perspectives for preparation and practice. New York: Teachers College.
  • Toprakçı, E (2008) Sınıfa dayalı yönetim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Taymaz, H. (2005). Eğitim sisteminde teftiş: kavramlar, ilkeler ve yöntemler. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Uzun, F. (2007). İç denetim ve Fransa uygulaması, Yerel yönetim ve denetim dergisi, Sayı:9, http://www.kidder.org.tr/php/dosyalar/makaleler/fuzun_makale.pdf 01.01.2008 Erişim:
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22KG68JE
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdal Toprakci Bu kişi benim

İlknur Cakırer Bu kişi benim

Asuman Bilbay Bu kişi benim

Esen Bagcivan

Ilkay Bayraktutan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 5 Sayı: 1 - Cilt 5, Sayı 1, 2010

Kaynak Göster

APA Toprakci, E., Cakırer, İ., Bilbay, A., Bagcivan, E., vd. (2016). Kuram ve Uygulamada Eğitim Denetmenleri Meslek Etiği. Educational Policy Analysis And Strategic Research, 5(1), 14-23.
AMA Toprakci E, Cakırer İ, Bilbay A, Bagcivan E, Bayraktutan I. Kuram ve Uygulamada Eğitim Denetmenleri Meslek Etiği. Educational Policy Analysis And Strategic Research. Mayıs 2016;5(1):14-23.
Chicago Toprakci, Erdal, İlknur Cakırer, Asuman Bilbay, Esen Bagcivan, ve Ilkay Bayraktutan. “Kuram Ve Uygulamada Eğitim Denetmenleri Meslek Etiği”. Educational Policy Analysis And Strategic Research 5, sy. 1 (Mayıs 2016): 14-23.
EndNote Toprakci E, Cakırer İ, Bilbay A, Bagcivan E, Bayraktutan I (01 Mayıs 2016) Kuram ve Uygulamada Eğitim Denetmenleri Meslek Etiği. Educational Policy Analysis And Strategic Research 5 1 14–23.
IEEE E. Toprakci, İ. Cakırer, A. Bilbay, E. Bagcivan, ve I. Bayraktutan, “Kuram ve Uygulamada Eğitim Denetmenleri Meslek Etiği”, Educational Policy Analysis And Strategic Research, c. 5, sy. 1, ss. 14–23, 2016.
ISNAD Toprakci, Erdal vd. “Kuram Ve Uygulamada Eğitim Denetmenleri Meslek Etiği”. Educational Policy Analysis And Strategic Research 5/1 (Mayıs 2016), 14-23.
JAMA Toprakci E, Cakırer İ, Bilbay A, Bagcivan E, Bayraktutan I. Kuram ve Uygulamada Eğitim Denetmenleri Meslek Etiği. Educational Policy Analysis And Strategic Research. 2016;5:14–23.
MLA Toprakci, Erdal vd. “Kuram Ve Uygulamada Eğitim Denetmenleri Meslek Etiği”. Educational Policy Analysis And Strategic Research, c. 5, sy. 1, 2016, ss. 14-23.
Vancouver Toprakci E, Cakırer İ, Bilbay A, Bagcivan E, Bayraktutan I. Kuram ve Uygulamada Eğitim Denetmenleri Meslek Etiği. Educational Policy Analysis And Strategic Research. 2016;5(1):14-23.