BibTex RIS Kaynak Göster

Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Öğretmen Adaylarının Bireysel Değer Tercihlerinin İncelenmesi: Atatürk Eğitim Fakültesi Örneği

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 1 - Cilt 9, Sayı 1, 2014, 36 - 53, 19.05.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Resim-İş Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan öğrencilerin değer tercihlerinin cinsiyet ve sınıf değişkenleri arasındaki ilişki analizinin incelenmesidir. Araştırmanın yönteminde ilişkisel tarama modeli kullanılmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesin Güzel Sanatlar Eğitimi Resim-İş Anabilim Dalında okuyan 1. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu araştırma 2012-2013 eğitim-öğretim yılı içerisinde yapılmıştır. Çalışma grubu 8 anasanat atölyesinde okuyan toplam 148 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veriler Schwartz Değerler Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre ölçeğin başarı, yardımseverlik ve güvenlik alt boyutu cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Bu fark kız öğrencilerin lehinedir. Kız öğrencilerin bu ölçeğin başarı, yardımseverlik ve güvenlik alt boyutlarından daha yüksek puan aldıkları görülmektedir

Kaynakça

  • Alnıaçık, Ü. ve Yılmaz, C. (2008). Değer Yargıları ve Tüketimde Çevreci Eğilimler. 13. Ulusal Pazarlama Kongresi, 30 Ekim-1 Kasım 2008 Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Ayaydın, A. (2010). Okul Öncesi Döneminde Görsel Sanatlar Eğitiminin Bireye Kazandırdığı Değerler. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 187- 200.
  • Aydın, A. (2005). Dil Tarih ve Coğrafya Fakültesi Öğrencilerinin Değer Hiyerarşileri ile İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Değer Hiyerarşilerinin Karşılaştırılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Psikoloji Anabilim Dalı, EBE, Ankara.
  • Aydın, M. (2011). Değerler İşlevleri ve Ahlak. Eğitime Bakış, 19, 39-45.
  • Bacanlı, H. (1999). Üniversite Öğrencilerinin Değer Tercihleri. V. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 15-17 Eylül 1999, Ankara.
  • Başçiftçi, F., Yanpınar, O. ve Ergül, M. (2011). Öğretmen Adaylarının Değer Yargılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi: Selçuk Üniversitesi Örneği. www.et- ad.net/dergi/index.php?journal=etad&page...op, 1/08/2013 tarihinde alındı.
  • Coşkun, Y. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Değer Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi. Eğitim Fakültesi Dergisi. 6(1), 311-328.
  • Dilmaç, B., Bozgeyikli, H. ve Çıkılı, Y. (2008). Öğretmen adaylarının değer algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi, Değerler Eğitimi Dergisi, C. 6, 69-89.
  • Dilmaç, B., Deniz, M. ve Deniz, M.,E (2009). Üniversite Öğrencilerinin Öz-anlayışları ile Değer Tercihlerinin İncelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 7(18), 9-24.
  • Dilmaç, B., Ertekin, E. ve Yazıcı, E. (2009). Değer Tercihleri ve Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 7(17), 27-47.
  • Güngör, E. (1998). Değerler Psikolojisi Üzerine Araştırmalar. İstanbul: Ötüken Yayıncılık.
  • Hançeroğlu, O. (1989). Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • İmamoğlu, E. O. ve Karakitapoğlu-Aygün, Z. (1999). 1970’lerden 1990’lara Değerler: Üniversite Düzeyinde Gözlenen Zaman, Kuşak ve Cinsiyet Farklılıkları. Türk Psikoloji Dergisi, 14(44), 1-22.
  • Karakitapoğlu-Aygün, Z. ve İmamoğlu, E. O.(2002). Value Domains of Turkish Adults and University Students. The Journal of Social Psychology, 142, 333-351.
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kuşdil, M. E. ve Kağıtçıbaşı, Ç. (2000). Türk Öğretmenlerin Değer Yönelimleri ve Schwartz Değer Kuramı, Türk Psikoloji Dergisi, 15 (45), 59-76.
  • Mehmedoğlu, A., U. (2007). Üniversite Öğrencilerini Değer Yönelimleri ve Dindarlık. Değerler ve Eğitimi Uluslararası Sempozyumu, s. 799. İstanbul.
  • Özkul, A. S. (2007). Yaşam ve Çalışma Değerlerini Etkileyen Faktörler, S.D.Ü. Öğrencileri Üzerine bir Çalışma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Özol, A. (2012). Sanat Eğitimi ve Tasarımda temel Değerler. İstanbul: Panel Yayıncılık.
  • Paykoç, F. (1995). Sosyal Bilgiler Egitiminde Çağdaş Eğilimler, İlkögretim Okullarında Sosyal Bilgiler Ögretimi ve Sorunları. Ankara: TED Yayınları, 46-68.
  • MEB (2010). Görsel Sanatlar Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretmen Kılavuz Kitabı. Ankara: MEB
  • Rokeach, M. (1973). Nature of Human Values. New York: The Free Press.
  • Sağnak, M. (2003). İlköğretim Okullarında Görevli Yönetici ve Öğretmenlerin Örgütsel Değerlere İlişkin Algıları ile Bireysel Değerleri Arasındaki Uyum Düzeyi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Abant İzzet Baysal Ünversitesi, Bolu.
  • Sarıcı Bulut, S. (2013). Gazi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü ve Diğer Bölüm Öğrencilerinin Değer Eğilimlerinin Karşılaştırılması. Jasss, 6(1), 1245-1261.
  • Sarı, E. (2005). Öğretmen Adaylarının Değer Tercihleri: Giresun Eğitim Fakültesi Örneği. Değerler Eğitimi Dergisi, 3(10), 73–88.
  • Schwartz, S. H. (1992). Universals in the Content and Structure of Values: Theoretical Advances and Empirical Tests in 20 Countries. In Advances in Experimental Social Psychology (M.P. Zanna, Ed.; vol 25, pp. 1-65). San Diego: Academic Press.
  • Schwartz, S. H. (2012). An Overview of the Schwartz Theory of Basic Values. Online Reading in Psychology and Culture, 2(1). http://dx.doi.org/10.9707/2307- 0919.1116, 10/09/2013 tarihinde alındı.
  • Şahin Fırat, N. ve Açıkgöz K. (2012). Bazı Değişkenler Açısından Öğretmenlerin Değer Sistemleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 422-435.
  • Tanıt, T. (2007). Eğitim Yöneticilerinin Değer tercihleri ile Yaratıcılkları arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi, EBE, İstanbul.
  • Temel, Z. F. ve Aksoy A. B. (2001). Ergen ve Gelişimi: Yetişkinliğe İlk Adım. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Türk Dil Kurumu (1988). Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Yıldız, S., Taşkıran, E. ve Çiçek, M. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Bireysel Değerleri ile Girişimcilik Eğilimleri Arasındaki İlişki: Kafkas Üniversitesi’nde bir Araştırma. 10. Ulusal İşletmecilik Kongresi, 5-7 Mayıs (s.48-54). İzmir.
  • Yılmaz, E. (2009). Öğretmenlerin Değer Tercihlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Değerler Eğitim Dergisi, 7, 108-128.
  • Yolcu, E. (2009). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayıncılık.

An Investigation on the Individual Value Preferences of Teacher Candidates at an Art and Craft Teaching Department: The Case Of Ataturk Education Faculty

Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 1 - Cilt 9, Sayı 1, 2014, 36 - 53, 19.05.2016

Öz

The aim of this research is to examine the relational analysis of gender and class parameters in the value preferences of students studying at the Division of Art and Craft Education in Marmara University. Relational scanning model was used as the method of the research. The research is based on first and fourth grade students studying at the Marmara University Ataturk Education Faculty Fine Arts Education Art and Craft Department. This research was carried out during the 2012-2013 academic year. 148 students studying in eight main arts workshops in the branch of painting teachers were taken as the sample group. Data gained during the research was collected using the Schwartz Values Theory measurement. Research findings indicate that achievement, benevolence and security sub-dimensions of the measurement show significant differences according to gender differences. This difference is in favor of female students with them geting higher scores in the achievement, benevolence and security sub-dimensions of the measurement

Kaynakça

  • Alnıaçık, Ü. ve Yılmaz, C. (2008). Değer Yargıları ve Tüketimde Çevreci Eğilimler. 13. Ulusal Pazarlama Kongresi, 30 Ekim-1 Kasım 2008 Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Ayaydın, A. (2010). Okul Öncesi Döneminde Görsel Sanatlar Eğitiminin Bireye Kazandırdığı Değerler. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 187- 200.
  • Aydın, A. (2005). Dil Tarih ve Coğrafya Fakültesi Öğrencilerinin Değer Hiyerarşileri ile İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Değer Hiyerarşilerinin Karşılaştırılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Psikoloji Anabilim Dalı, EBE, Ankara.
  • Aydın, M. (2011). Değerler İşlevleri ve Ahlak. Eğitime Bakış, 19, 39-45.
  • Bacanlı, H. (1999). Üniversite Öğrencilerinin Değer Tercihleri. V. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 15-17 Eylül 1999, Ankara.
  • Başçiftçi, F., Yanpınar, O. ve Ergül, M. (2011). Öğretmen Adaylarının Değer Yargılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi: Selçuk Üniversitesi Örneği. www.et- ad.net/dergi/index.php?journal=etad&page...op, 1/08/2013 tarihinde alındı.
  • Coşkun, Y. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Değer Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi. Eğitim Fakültesi Dergisi. 6(1), 311-328.
  • Dilmaç, B., Bozgeyikli, H. ve Çıkılı, Y. (2008). Öğretmen adaylarının değer algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi, Değerler Eğitimi Dergisi, C. 6, 69-89.
  • Dilmaç, B., Deniz, M. ve Deniz, M.,E (2009). Üniversite Öğrencilerinin Öz-anlayışları ile Değer Tercihlerinin İncelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 7(18), 9-24.
  • Dilmaç, B., Ertekin, E. ve Yazıcı, E. (2009). Değer Tercihleri ve Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 7(17), 27-47.
  • Güngör, E. (1998). Değerler Psikolojisi Üzerine Araştırmalar. İstanbul: Ötüken Yayıncılık.
  • Hançeroğlu, O. (1989). Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • İmamoğlu, E. O. ve Karakitapoğlu-Aygün, Z. (1999). 1970’lerden 1990’lara Değerler: Üniversite Düzeyinde Gözlenen Zaman, Kuşak ve Cinsiyet Farklılıkları. Türk Psikoloji Dergisi, 14(44), 1-22.
  • Karakitapoğlu-Aygün, Z. ve İmamoğlu, E. O.(2002). Value Domains of Turkish Adults and University Students. The Journal of Social Psychology, 142, 333-351.
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kuşdil, M. E. ve Kağıtçıbaşı, Ç. (2000). Türk Öğretmenlerin Değer Yönelimleri ve Schwartz Değer Kuramı, Türk Psikoloji Dergisi, 15 (45), 59-76.
  • Mehmedoğlu, A., U. (2007). Üniversite Öğrencilerini Değer Yönelimleri ve Dindarlık. Değerler ve Eğitimi Uluslararası Sempozyumu, s. 799. İstanbul.
  • Özkul, A. S. (2007). Yaşam ve Çalışma Değerlerini Etkileyen Faktörler, S.D.Ü. Öğrencileri Üzerine bir Çalışma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Özol, A. (2012). Sanat Eğitimi ve Tasarımda temel Değerler. İstanbul: Panel Yayıncılık.
  • Paykoç, F. (1995). Sosyal Bilgiler Egitiminde Çağdaş Eğilimler, İlkögretim Okullarında Sosyal Bilgiler Ögretimi ve Sorunları. Ankara: TED Yayınları, 46-68.
  • MEB (2010). Görsel Sanatlar Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretmen Kılavuz Kitabı. Ankara: MEB
  • Rokeach, M. (1973). Nature of Human Values. New York: The Free Press.
  • Sağnak, M. (2003). İlköğretim Okullarında Görevli Yönetici ve Öğretmenlerin Örgütsel Değerlere İlişkin Algıları ile Bireysel Değerleri Arasındaki Uyum Düzeyi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Abant İzzet Baysal Ünversitesi, Bolu.
  • Sarıcı Bulut, S. (2013). Gazi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü ve Diğer Bölüm Öğrencilerinin Değer Eğilimlerinin Karşılaştırılması. Jasss, 6(1), 1245-1261.
  • Sarı, E. (2005). Öğretmen Adaylarının Değer Tercihleri: Giresun Eğitim Fakültesi Örneği. Değerler Eğitimi Dergisi, 3(10), 73–88.
  • Schwartz, S. H. (1992). Universals in the Content and Structure of Values: Theoretical Advances and Empirical Tests in 20 Countries. In Advances in Experimental Social Psychology (M.P. Zanna, Ed.; vol 25, pp. 1-65). San Diego: Academic Press.
  • Schwartz, S. H. (2012). An Overview of the Schwartz Theory of Basic Values. Online Reading in Psychology and Culture, 2(1). http://dx.doi.org/10.9707/2307- 0919.1116, 10/09/2013 tarihinde alındı.
  • Şahin Fırat, N. ve Açıkgöz K. (2012). Bazı Değişkenler Açısından Öğretmenlerin Değer Sistemleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 422-435.
  • Tanıt, T. (2007). Eğitim Yöneticilerinin Değer tercihleri ile Yaratıcılkları arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi, EBE, İstanbul.
  • Temel, Z. F. ve Aksoy A. B. (2001). Ergen ve Gelişimi: Yetişkinliğe İlk Adım. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Türk Dil Kurumu (1988). Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Yıldız, S., Taşkıran, E. ve Çiçek, M. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Bireysel Değerleri ile Girişimcilik Eğilimleri Arasındaki İlişki: Kafkas Üniversitesi’nde bir Araştırma. 10. Ulusal İşletmecilik Kongresi, 5-7 Mayıs (s.48-54). İzmir.
  • Yılmaz, E. (2009). Öğretmenlerin Değer Tercihlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Değerler Eğitim Dergisi, 7, 108-128.
  • Yolcu, E. (2009). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Yıl 2014, Cilt: 9 Sayı: 1 - Cilt 9, Sayı 1, 2014, 36 - 53, 19.05.2016

Öz

Kaynakça

  • Alnıaçık, Ü. ve Yılmaz, C. (2008). Değer Yargıları ve Tüketimde Çevreci Eğilimler. 13. Ulusal Pazarlama Kongresi, 30 Ekim-1 Kasım 2008 Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Ayaydın, A. (2010). Okul Öncesi Döneminde Görsel Sanatlar Eğitiminin Bireye Kazandırdığı Değerler. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 187- 200.
  • Aydın, A. (2005). Dil Tarih ve Coğrafya Fakültesi Öğrencilerinin Değer Hiyerarşileri ile İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Değer Hiyerarşilerinin Karşılaştırılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Psikoloji Anabilim Dalı, EBE, Ankara.
  • Aydın, M. (2011). Değerler İşlevleri ve Ahlak. Eğitime Bakış, 19, 39-45.
  • Bacanlı, H. (1999). Üniversite Öğrencilerinin Değer Tercihleri. V. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 15-17 Eylül 1999, Ankara.
  • Başçiftçi, F., Yanpınar, O. ve Ergül, M. (2011). Öğretmen Adaylarının Değer Yargılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi: Selçuk Üniversitesi Örneği. www.et- ad.net/dergi/index.php?journal=etad&page...op, 1/08/2013 tarihinde alındı.
  • Coşkun, Y. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Değer Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi. Eğitim Fakültesi Dergisi. 6(1), 311-328.
  • Dilmaç, B., Bozgeyikli, H. ve Çıkılı, Y. (2008). Öğretmen adaylarının değer algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi, Değerler Eğitimi Dergisi, C. 6, 69-89.
  • Dilmaç, B., Deniz, M. ve Deniz, M.,E (2009). Üniversite Öğrencilerinin Öz-anlayışları ile Değer Tercihlerinin İncelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 7(18), 9-24.
  • Dilmaç, B., Ertekin, E. ve Yazıcı, E. (2009). Değer Tercihleri ve Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 7(17), 27-47.
  • Güngör, E. (1998). Değerler Psikolojisi Üzerine Araştırmalar. İstanbul: Ötüken Yayıncılık.
  • Hançeroğlu, O. (1989). Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • İmamoğlu, E. O. ve Karakitapoğlu-Aygün, Z. (1999). 1970’lerden 1990’lara Değerler: Üniversite Düzeyinde Gözlenen Zaman, Kuşak ve Cinsiyet Farklılıkları. Türk Psikoloji Dergisi, 14(44), 1-22.
  • Karakitapoğlu-Aygün, Z. ve İmamoğlu, E. O.(2002). Value Domains of Turkish Adults and University Students. The Journal of Social Psychology, 142, 333-351.
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kuşdil, M. E. ve Kağıtçıbaşı, Ç. (2000). Türk Öğretmenlerin Değer Yönelimleri ve Schwartz Değer Kuramı, Türk Psikoloji Dergisi, 15 (45), 59-76.
  • Mehmedoğlu, A., U. (2007). Üniversite Öğrencilerini Değer Yönelimleri ve Dindarlık. Değerler ve Eğitimi Uluslararası Sempozyumu, s. 799. İstanbul.
  • Özkul, A. S. (2007). Yaşam ve Çalışma Değerlerini Etkileyen Faktörler, S.D.Ü. Öğrencileri Üzerine bir Çalışma (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Özol, A. (2012). Sanat Eğitimi ve Tasarımda temel Değerler. İstanbul: Panel Yayıncılık.
  • Paykoç, F. (1995). Sosyal Bilgiler Egitiminde Çağdaş Eğilimler, İlkögretim Okullarında Sosyal Bilgiler Ögretimi ve Sorunları. Ankara: TED Yayınları, 46-68.
  • MEB (2010). Görsel Sanatlar Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretmen Kılavuz Kitabı. Ankara: MEB
  • Rokeach, M. (1973). Nature of Human Values. New York: The Free Press.
  • Sağnak, M. (2003). İlköğretim Okullarında Görevli Yönetici ve Öğretmenlerin Örgütsel Değerlere İlişkin Algıları ile Bireysel Değerleri Arasındaki Uyum Düzeyi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Abant İzzet Baysal Ünversitesi, Bolu.
  • Sarıcı Bulut, S. (2013). Gazi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü ve Diğer Bölüm Öğrencilerinin Değer Eğilimlerinin Karşılaştırılması. Jasss, 6(1), 1245-1261.
  • Sarı, E. (2005). Öğretmen Adaylarının Değer Tercihleri: Giresun Eğitim Fakültesi Örneği. Değerler Eğitimi Dergisi, 3(10), 73–88.
  • Schwartz, S. H. (1992). Universals in the Content and Structure of Values: Theoretical Advances and Empirical Tests in 20 Countries. In Advances in Experimental Social Psychology (M.P. Zanna, Ed.; vol 25, pp. 1-65). San Diego: Academic Press.
  • Schwartz, S. H. (2012). An Overview of the Schwartz Theory of Basic Values. Online Reading in Psychology and Culture, 2(1). http://dx.doi.org/10.9707/2307- 0919.1116, 10/09/2013 tarihinde alındı.
  • Şahin Fırat, N. ve Açıkgöz K. (2012). Bazı Değişkenler Açısından Öğretmenlerin Değer Sistemleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 422-435.
  • Tanıt, T. (2007). Eğitim Yöneticilerinin Değer tercihleri ile Yaratıcılkları arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi, EBE, İstanbul.
  • Temel, Z. F. ve Aksoy A. B. (2001). Ergen ve Gelişimi: Yetişkinliğe İlk Adım. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Türk Dil Kurumu (1988). Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Yıldız, S., Taşkıran, E. ve Çiçek, M. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Bireysel Değerleri ile Girişimcilik Eğilimleri Arasındaki İlişki: Kafkas Üniversitesi’nde bir Araştırma. 10. Ulusal İşletmecilik Kongresi, 5-7 Mayıs (s.48-54). İzmir.
  • Yılmaz, E. (2009). Öğretmenlerin Değer Tercihlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Değerler Eğitim Dergisi, 7, 108-128.
  • Yolcu, E. (2009). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22MM63TF
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sehnaz Yalcin Wells Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 9 Sayı: 1 - Cilt 9, Sayı 1, 2014

Kaynak Göster

APA Yalcin Wells, S. (2016). An Investigation on the Individual Value Preferences of Teacher Candidates at an Art and Craft Teaching Department: The Case Of Ataturk Education Faculty. Educational Policy Analysis And Strategic Research, 9(1), 36-53.
AMA Yalcin Wells S. An Investigation on the Individual Value Preferences of Teacher Candidates at an Art and Craft Teaching Department: The Case Of Ataturk Education Faculty. Educational Policy Analysis And Strategic Research. Mayıs 2016;9(1):36-53.
Chicago Yalcin Wells, Sehnaz. “An Investigation on the Individual Value Preferences of Teacher Candidates at an Art and Craft Teaching Department: The Case Of Ataturk Education Faculty”. Educational Policy Analysis And Strategic Research 9, sy. 1 (Mayıs 2016): 36-53.
EndNote Yalcin Wells S (01 Mayıs 2016) An Investigation on the Individual Value Preferences of Teacher Candidates at an Art and Craft Teaching Department: The Case Of Ataturk Education Faculty. Educational Policy Analysis And Strategic Research 9 1 36–53.
IEEE S. Yalcin Wells, “An Investigation on the Individual Value Preferences of Teacher Candidates at an Art and Craft Teaching Department: The Case Of Ataturk Education Faculty”, Educational Policy Analysis And Strategic Research, c. 9, sy. 1, ss. 36–53, 2016.
ISNAD Yalcin Wells, Sehnaz. “An Investigation on the Individual Value Preferences of Teacher Candidates at an Art and Craft Teaching Department: The Case Of Ataturk Education Faculty”. Educational Policy Analysis And Strategic Research 9/1 (Mayıs 2016), 36-53.
JAMA Yalcin Wells S. An Investigation on the Individual Value Preferences of Teacher Candidates at an Art and Craft Teaching Department: The Case Of Ataturk Education Faculty. Educational Policy Analysis And Strategic Research. 2016;9:36–53.
MLA Yalcin Wells, Sehnaz. “An Investigation on the Individual Value Preferences of Teacher Candidates at an Art and Craft Teaching Department: The Case Of Ataturk Education Faculty”. Educational Policy Analysis And Strategic Research, c. 9, sy. 1, 2016, ss. 36-53.
Vancouver Yalcin Wells S. An Investigation on the Individual Value Preferences of Teacher Candidates at an Art and Craft Teaching Department: The Case Of Ataturk Education Faculty. Educational Policy Analysis And Strategic Research. 2016;9(1):36-53.