Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının eğitimde ölçme ve değerlendirme
dersindeki ortak kavram yanılgılarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda 17
sorudan oluşan iki aşamalı, çoktan seçmeli bir tanı testi geliştirilmiştir. Test
puanlarının geçerliği uzman görüşü alınarak, güvenirliği ise test-tekrar test
yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015
öğretim yılında Hacettepe, Kırıkkale ve Akdeniz Üniversiteleri Eğitim
Fakültelerinde öğrenim gören 328 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Verilerin analizinde
frekans ve yüzde kullanılmıştır. Bulguları yorumlama aşamasında her bir soru
için seçilebilecek (4*4) 16 farklı seçenek ikilisi arasından grubun %10 ve daha
fazlası tarafından işaretlenen yanlış kombinasyonlar yaygın yanılgı için bir
ölçüt olarak değerlendirmeye alınmıştır. Testteki 17 sorunun analizinden toplam
30 yaygın yanılgı tespit edilmiştir. Çalışmada katılımcıların en çok “güçlük
indeksi” ve “normal dağılım” kavramlarında ortak kavram yanılgısına sahip
oldukları görülmüştür.
eğitimde ölçme ve değerlendirme dersi iki aşamalı test kavram yanılgıları yaygın kavram yanılgısı
The purpose of this study was to determine pre-service teachers’ common
misconceptions in measurement and evaluation concepts. In accordance with this
objective a two-tier multiple choice test which consists of 17 questions has
been developed. The validity of the test was determined by judgements of assessment
experts and reliability was examined by test-retest method. The present study
was conducted in 2014-2015 academic year with total number 328 pre-service
teachers of Hacettepe, Kırıkkale and Akdeniz Universities, Faculty of
Education. The obtained data have been analyzed with frequency and percentage.
To interpret the findings, the criteria for common misconceptions for each
questions was accepted as the 10 percent or more of the options which were
chosen among 16 binary alternatives by the group. Thirty common misconceptions
were determined among the 17 questions. The most common misconceptions were
about the “difficulty index” and “normal distribution” conceptions.
measurement and evaluation concepts two-tier test common misconception
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 6 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 4 |