BibTex RIS Kaynak Göster

Yapılandırılmış İletişim Gridi Tekniğinin Bilişim Teknolojileri Dersi Ölçme ve Değerlendirme Süreci Açısından Etkililiğinin İncelenmesi

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 1, 121 - 131, 01.03.2011

Öz

Kaynakça

  • Aydın, F. (2004. Ölçme ve Değerlendirme Tekniği olarak Yapılandırılmış İletişim Gridi ve Bilgisayar
  • Ortamında Uygulanabilirliğine İlişkin Görüşler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Atıcı, T. ve Karahan U. (2006). Yapılandırılmış grid metodu ve kısa cevaplı sorularla osmos ve bitkisel hücrelerdeki plastidler konusundaki anlama düzeylerinin değerlendirilmesi. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi GÜ Gazi Eğitim Fakültesi, 7-9 Eylül, Ankara, ss.76.
  • Bahar, M. (2003). “A study of pupils’ ideas about the concept of life. Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(1), 93-104.
  • Bahar, M., Öztürk, E. ve Ateş, S. (2002). Yapılandırılmış Grid Metodu ile Lise Öğrencilerinin Newton’un
  • Hareket Yasası, İş, Güç ve Enerji Konusundaki Anlama Düzeyleri ve Hatalı Kavramlarının Tespiti, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara, 16-18 Eylül. Bahar, M., Nartgün, Z., Durmus, S. Ve Bıçak, B. (2006). Geleneksel alternatif ölçme ve değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Curtis, M., Sawyer J., ve Hunley, A., Grier J. E. C. (2002). Relationships among the professional practices and demographic characteristics of school psychologists. School Psychology Review, 31(1), 30-42.
  • Danili, E. ve Reid, N. (2005). Assessment formats: do they make a difference? Chemistry Education Research and Practice. 6(4), 204-212.
  • Durmuş, S. ve Karakırık, E. (2005). A computer assessment tool for structural communication grid. The Turkish
  • Online Journal of Educational Technology, 4(4), 3-6. Hassan, A. K., Hill, R. A. ve Reid, N. (2004). Ideas underpinning success in an introductory course in organic chemistry. The Royal Society of Chemistry, 8, 40-51.
  • Hosp, J. L. ve Daniel Reschly, J. (2002). Regional differences in school psychology practice. School Psychology Review, 31(1), 11–29.
  • Johnstone, A. H., Bahar, M. ve Hansell, M. (2000). Structural communication grids: A valuable assessment and diagnostic tool for science teachers. Journal of Biological Education, 34 ( 2), 87-89.
  • Hutching, P. (1993). Principles of good Practice for assessing student learning,” ERIC No: ED 367 427. 1993.
  • MEB (2006). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi (6., 7. ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim
  • Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Özatlı, N. S. (2006). Öğrencilerin biyoloji derslerinde zor olarak algıladıkları konuların tespiti ve boşaltım sistemi konusundaki bilişsel yapılarının yeni teknikler ile ortaya konması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans
  • Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Özsevgeç, T. (2006). Kuvvet ve hareket ünitesine yönelik 5e modeline göre geliştirilen öğrenci rehber materyalinin etkililiğinin değerlendirilmesi, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3(2), 36-48.
  • Talbi, M. (2003). The demand of a task. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 34(4), 501-526. Ekler

Yapılandırılmış İletişim Gridi Tekniğinin Bilişim Teknolojileri Dersi Ölçme ve Değerlendirme Süreci Açısından Etkililiğinin İncelenmesi

Yıl 2011, Cilt: 2 Sayı: 1, 121 - 131, 01.03.2011

Öz

Bu araştırmada Yapılandırılmış İletişim Gridi (YİG) tekniğinin Bilişim Teknolojileri dersinde öğrenci performansının ölçülmesi ve değerlendirilmesinde etkili olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma; 2007-2008 eğitim – öğretim yılı Zonguldak ili, Çaycuma ilçesinde yer alan bir İlköğretim Okulu’nda, 7. ve 8. sınıfta okuyan, 137 öğrenciyle yapılmıştır. Uygulamada; İlköğretim Okulları Seçmeli Bilişim Teknolojileri Dersi Öğretim Programı’ndan 7. Basamak “Hesaplarımı Karşılaştırıyorum” ünitesi seçilmiştir. Bu ünitenin hedef davranışlarını ölçen 32 test maddesinden oluşan bir yapılandırılmış iletişim gridi testi hazırlanmıştır. YİG’ de hazırlanmış olan testin güvenirliği açısından incelendiğinde; testin iç tutarlılık katsayısı (Cronbach α) 0,92, iki yarı test güvenirliği ise 0,93 olarak hesaplanmıştır. YİG testinin ölçüte bağlı geçerliğini test etmek için; katılımcıların YİG testi puanları ile aynı dönemdeki matematik ortalamalarıyla arasındaki ilişkiye bakılmıştır. YİG’ de hazırlanmış olan test kullanışlılık açısından incelendiğinde; puanlama, uygulama, yorumlama ve ekonomiklik açısından kullanışlı bir test olduğu gözlenmiştir. Ancak testin planlanması aşamasında, çeşitli donanımsal ve yazılımsal aksaklıkların giderilmesi durumunda kullanışlılığın daha da artacağı düşünülmektedir

Kaynakça

  • Aydın, F. (2004. Ölçme ve Değerlendirme Tekniği olarak Yapılandırılmış İletişim Gridi ve Bilgisayar
  • Ortamında Uygulanabilirliğine İlişkin Görüşler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Atıcı, T. ve Karahan U. (2006). Yapılandırılmış grid metodu ve kısa cevaplı sorularla osmos ve bitkisel hücrelerdeki plastidler konusundaki anlama düzeylerinin değerlendirilmesi. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi GÜ Gazi Eğitim Fakültesi, 7-9 Eylül, Ankara, ss.76.
  • Bahar, M. (2003). “A study of pupils’ ideas about the concept of life. Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(1), 93-104.
  • Bahar, M., Öztürk, E. ve Ateş, S. (2002). Yapılandırılmış Grid Metodu ile Lise Öğrencilerinin Newton’un
  • Hareket Yasası, İş, Güç ve Enerji Konusundaki Anlama Düzeyleri ve Hatalı Kavramlarının Tespiti, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, ODTÜ, Ankara, 16-18 Eylül. Bahar, M., Nartgün, Z., Durmus, S. Ve Bıçak, B. (2006). Geleneksel alternatif ölçme ve değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Curtis, M., Sawyer J., ve Hunley, A., Grier J. E. C. (2002). Relationships among the professional practices and demographic characteristics of school psychologists. School Psychology Review, 31(1), 30-42.
  • Danili, E. ve Reid, N. (2005). Assessment formats: do they make a difference? Chemistry Education Research and Practice. 6(4), 204-212.
  • Durmuş, S. ve Karakırık, E. (2005). A computer assessment tool for structural communication grid. The Turkish
  • Online Journal of Educational Technology, 4(4), 3-6. Hassan, A. K., Hill, R. A. ve Reid, N. (2004). Ideas underpinning success in an introductory course in organic chemistry. The Royal Society of Chemistry, 8, 40-51.
  • Hosp, J. L. ve Daniel Reschly, J. (2002). Regional differences in school psychology practice. School Psychology Review, 31(1), 11–29.
  • Johnstone, A. H., Bahar, M. ve Hansell, M. (2000). Structural communication grids: A valuable assessment and diagnostic tool for science teachers. Journal of Biological Education, 34 ( 2), 87-89.
  • Hutching, P. (1993). Principles of good Practice for assessing student learning,” ERIC No: ED 367 427. 1993.
  • MEB (2006). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi (6., 7. ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Milli Eğitim
  • Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Özatlı, N. S. (2006). Öğrencilerin biyoloji derslerinde zor olarak algıladıkları konuların tespiti ve boşaltım sistemi konusundaki bilişsel yapılarının yeni teknikler ile ortaya konması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans
  • Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Özsevgeç, T. (2006). Kuvvet ve hareket ünitesine yönelik 5e modeline göre geliştirilen öğrenci rehber materyalinin etkililiğinin değerlendirilmesi, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3(2), 36-48.
  • Talbi, M. (2003). The demand of a task. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 34(4), 501-526. Ekler
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bayram Bıçak Bu kişi benim

Aysun Çakmaklı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bıçak, B., & Çakmaklı, A. (2011). Yapılandırılmış İletişim Gridi Tekniğinin Bilişim Teknolojileri Dersi Ölçme ve Değerlendirme Süreci Açısından Etkililiğinin İncelenmesi. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 2(1), 121-131.