BibTex RIS Cite

İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlamada Başarılı Olup-Olmama Durumlarının Kestirilmesinde Etkili Olan Değişkenlerin İncelenmesi

Year 2011, Volume: 2 Issue: 1, 132 - 139, 01.03.2011

Abstract

İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlamada Başarılı Olup-Olmama Durumlarının Kestirilmesinde Etkili Olan Değişkenlerin İncelenmesi

Year 2011, Volume: 2 Issue: 1, 132 - 139, 01.03.2011

Abstract

Bu çalışmanın amacı ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarısını sınıflamada (başarılıbaşarısız) etkili olan değişkenlerin modeldeki önem düzeylerini ortaya koymaktır. Araştırma, 10 ilköğretim okulunun 5. sınıfında okuyan 279 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Bu öğrencilerden elde edilen veriler, lojistik regresyon analizi kullanılarak incelenmiştir. Analiz sonucunda öğrencilerin okuduğunu anlamada başarılı olupolmama durumlarının kestirilmesi olasılığını; cinsiyet, öğrenciye ait kitap sayısı, evde bulunan kitap sayısı, öğretmenin okunan metinlerle ilgili özet yazdırması ve öğretmenin okumayla ilgili ev ödevi vermesi değişkenlerinin anlamlı düzeyde etkili olduğu bulunmuştur

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ömer Kutlu This is me

Özen Yıldırım This is me

Safiye Bilican This is me

Hatice Kumandaş

Publication Date March 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Kutlu, Ö., Yıldırım, Ö., Bilican, S., Kumandaş, H. (2011). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlamada Başarılı Olup-Olmama Durumlarının Kestirilmesinde Etkili Olan Değişkenlerin İncelenmesi. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 2(1), 132-139.