Yeni koronavirüs hastalığı (COVID-19) Çin’in Wuhan şehrinde Aralık 2019 sonlarında ortaya çıkmış ve ekonomik, sosyal, iş, toplumsal tüm alanlarda değişime neden olmuştur. Karantina uygulamaları, sınırların kapatılması, iş hayatında evden ya da esnek/dönüşümlü çalışma prensibinin benimsenmesi, uzaktan eğitim modelinin benimsemesi gibi değişimler özellikle Mart 2020 sonrası uygulamaya alınmıştır. Pandemi sürecinde özellikle sağlık hizmetlerinin sunumu etkilenmekle birlikte sağlık alanındaki eğitim uygulamaları da etkilenmiştir. Pandeminin başında ülkemizde YÖK (Yüksek Öğretim Kurumu) ile birlikte tüm eğitim ve öğretim kademelerinde yüz yüze eğitime ara verilmiştir. Bulaş riskinin azaltılmasının hedeflendiği bu uygulamalar ile birlikte sınavlar ertelenmiş ve öğrenci başarı değerlendirmelerinin çevrimiçi sınavlar ile yapılmasına karar verilmiştir. COVID-19 nedeniyle eğitim ve öğretim alanında yaşanılan aksaklıklardan dolayı dünya genelinde 770 milyon kişinin olumsuz yönde etkilendiği belirtilmektedir. Tüm eğitim kurumlarında olduğu gibi ebelik bölümünde de dersler ve uygulamalar COVID-19 kapsamında alınan kısıtlayıcı tedbirlerden olumsuz etkilenmiştir. Bazı ülkelerde öğrenciler klinik alandaki çalışmalarını sürdürmüş, bazı ülkelerde ise vaka sayısı artışı ile birlikte tüm klinik uygulamalar iptal edilmiştir. Bu durum anne ve çocuk sağlığında önemli rol ve fonksiyonları olan ebe adaylarının klinik eğitim ve becerilerini geliştirebilmelerini olumsuz etkilemiştir. Ülkemizde YÖK’ün değişmeyen mezuniyet şartlarının tamamlanabilmesi amacıyla ebelik eğitimi veren bazı okullar pandemi hastanelerini hariç tutarak, belirli güvenlik önlemleri çerçevesinde öğrencilerine klinik uygulama yeri sunma yönünde gayret sarf etmiştir. Bakım odaklı meslekler arasında yer alan hemşirelik ve ebelik gibi meslekler hastalar ve aileleri ile doğrudan yakın temas halindedir. Bu nedenle pandemi sürecinde bakım verirken mesleki kaygılar ile birlikte, bireysel sağlık kaygısı yaşama riski üzerinde durulmaktadır. Hemşirelik öğrencilerini kapsayan bir çalışmada bu grubun sağlık kaygılarının yüksek olduğu, salgın nedeniyle evde kalma sürecinden olumsuz etkilendikleri, bunaldıkları, gergin hissettikleri ve virüs bulaşma, buna bağlı ölüm korkusu yaşadıkları belirlenmiştir. Bu derlemenin amacı COVID-19 salgını döneminde ebelik eğitimi ve öğrencilerin klinik ortamda yaşadığı kaygının literatür verileri ışığında incelemektir.
COVID-19 Koronavirüs ebelik Ebelik öğrencileri Kaygı Klinik uygulama Uzaktan eğitim
İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa, Sağlık Bilimleri Fakültesi
The internal impulse created by the pressure exerted by the presenting part of the fetus on the nerve The coronavirus disease (COVID-19) emerged at the end of December 2019 in the city of Wuhan, China and caused changes in all economic, social, business and societal areas. Changes such as quarantine practices, closing the borders, adopting the principle of working from home or flexible/alternate in business life, and the adoption of the distance education model have been implemented especially after March 2020. Especially the delivery of health services, and education practices in the field of health have also been affected. To reduce the risk of contamination, exams were postponed or shift to online exams. It is stated that 770 million people worldwide are affected due to the disruptions in education field. As in all educational institutions midwifery education also have been affected. Some countries continued their studies in the clinical field, however some others canceled with the increase of cases. This had a negative impact on clinical education and skills of midwife candidates, who have important roles and functions in maternal and child health. To complete graduation requirements some midwifery schools in our country focus to offer clinical practice places to their students within the framework of certain security measures, excluding pandemic hospitals. Professions such as nursing and midwifery, which are among the care-oriented professions, are in direct contact with patients and their families. This is additional high risk even as students at clinical practice which also results in health concerns, stress and anxiety. A nursing students study determined high health concerns, negatively affected by staying at home, anxiety, fear of death due to infection. The purpose of this review is to examine midwifery education and the anxiety experienced by students in the clinical setting during the COVID-19 epidemic in the light of literature data.
COVID-19 coronavirus midwifery midwifery students anxiety clinical practice online education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2021 |
Kabul Tarihi | 8 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 3 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License