Algılanan destinasyon imajı, turistlerin memnuniyetini etkilediği gibi, tekrar ziyaret niyetine yön vererek destinasyon sadakatinin oluşmasına da katkıda bulunur. Bu çalışmada yerli turistlerin destinasyon imajı algılarının destinasyon sadakatine etkisinde destinasyon memnuniyetinin aracılık rolü araştırılmıştır. Analiz için kullanılan veriler Antalya/Kaş’ı ziyaret eden 449 turistten anket tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Yapısal eşitlik modeli ile destinasyon imajı ve destinasyon memnuniyetinin destinasyon sadakati üzerindeki etkileri yol analizi çizilerek test edilmiştir. Araştırma bulguları genel olarak kavramsal modeli desteklemekte ve destinasyon imajının destinasyon sadakati üzerinde etkili olduğunu ve bu ilişkiye destinasyon memnuniyetinin aracılık ettiğini göstermektedir. Çalışmada elde edilen analiz sonuçlarına bağlı olarak yorum ve öneriler geliştirilmiştir.
Destinasyon imajı Destinasyon memnuniyeti Destinasyon sadakati Kaş
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.