Bu çalışma, oyunlaştırma ile zenginleştirilmiş öğrenme etkinliklerinin biyoçeşitlilik öğrenimini başarı, tutumlar ve fen öğrenme becerileri açısından nasıl etkilediğini araştırmaktadır. Beş haftalık bir süre boyunca oyunlaştırma etkinlikleri yoluyla biyoçeşitlilik eğitimi alan bir deney grubuyla yarı deneysel bir yaklaşımın kullanıldığı araştırmaya elli altı 5. sınıf öğrencisi katılmıştır. Veri toplamak için “Biyoçeşitlilik Okuryazarlığı Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır. Sonuçlar, oyunlaştırılmış öğrenmenin öğrencilerin biyoçeşitlilik başarısını önemli ölçüde artırdığını göstermiştir. Ayrıca, deney grubunda biyoçeşitliliğin korunması, sürdürülebilirlik ve türlerin korunmasının öneminin yanı sıra biyoçeşitlilikle ilgili etik hususların anlaşılması da dahil olmak üzere biyoçeşitlilik okuryazarlığının çeşitli boyutlarında kayda değer gelişmeler gözlenmiştir. Çalışmada, oyunlaştırmanın ortaokul düzeyinde biyoçeşitlilik eğitim stratejilerine dahil edilmesi önerilmektedir.
Biyoçeşitlilik okuryazarlığı oyunlaştırma ortaokul öğrencileri
This study explores how gamification enriched learning activities affect biodiversity learning in terms of achievement, attitudes and science learning skills. Fifty-six year- 5 pupils participated in the research that utilized a quasi-experimental approach with an intervention group receiving biodiversity education through gamification activities over a five-week period. The "Biodiversity Literacy Assessment Scale" was utilized to collect data. Results demonstrated gamified learning significantly increases students’ biodiversity achievement. Additionally, notable improvements were observed in the experimental group across various dimensions of biodiversity literacy, including understanding the importance of biodiversity conservation, sustainability, and species conservation, as well as ethical considerations related to biodiversity. Including gamification in biodiversity education strategies at the middle school level is recommended in the study.
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Fen ve Matematik Alanları Eğitimi (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 19 Ekim 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2025 |
| Kabul Tarihi | 11 Eylül 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 24 Sayı: 4 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.