Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Ters Yüz Sınıf Modeliyle İlgili Lisansüstü Çalışmaların İçerik Analizi

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 2, 78 - 98, 29.12.2024

Öz

Bu araştırmanın amacı ülkemizde matematik eğitimi alanında ters yüz sınıf modeli odaklı yapılan ve tez olarak yayımlanan çalışmaları; yıl, konu, çalışma grubu, kullanılan yaklaşım ve desen, veri toplama araçları ve verilerin analiz teknikleri açısından incelemektir. Yükseköğretim Kurulu Ulusal tez merkezi veri tabanında yer alan ve 2016-2023 yılları arasında yayımlanan 32 adet yüksek lisans, 11 adet doktora tezi betimsel içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda; yıllara göre tez sayılarının artan bir trende sahip olduğu, yıllara göre en fazla 2023 yılında tez yayımlandığı ve türlerine göre en fazla yüksek lisans tezi olduğu, öğretim kademelerine göre yapılan çalışmaların en fazla ortaokul kademesinde olduğu ve ortaokul cebir öğrenme alanını içerdiği tespit edilmiştir. Ayrıca tezlerde en fazla (%51) karma yaklaşımın, veri toplama araçlarından en fazla ölçeklerin (%24) ve desen olarak en fazla yarı deneysel desen(%34) kullanıldığı belirlenmiştir. Nicel veri analiz yöntemlerinden en fazla t-testi (%42), nitel veri analiz yöntemlerinden içerik analizi (%57) kullanıldığı araştırmanın diğer bulguları arasındadır.

Kaynakça

  • Abeysekera, L., & Dawson, P. (2014). Motivation and cognitive load in the flipped classroom: definition, rationale and a call for research. Higher Education Research & Development, (September), 1–14. DOI:10.1080/07294360.2014.934336.
  • Abeysekera, L., & Dawson, P. (2015). Motivation and cognitive load in the flipped classroom: definition, rationale and a call for research. Higher Education Research and Development, 34(1), 1-14.
  • Aljermawi, H., Ayasrah, F., Al-Said, K., Abualnadi, H., & Alhosani, Y. (2024). The effect of using flipped learning on student achievement and measuring their attitudes towards learning through it during the corona pandemic period. International Journal of Data and Network Science, 8(1), 243-254.
  • Ayob, H. H., Daleure, G., Solovieva, N., Minhas, W., & White, T. (2023). The effectiveness of using blended learning teaching and learning strategy to develop students' performance at higher education. Journal of Applied Research in Higher Education, 15(3), 650-662.
  • Baş, F., & Özturan Sağirli, M. (2017). Türkiye’de eğitim alanında üstbiliş odaklı yapılan makalelere yönelik bir ıçerik analizi. Eğitim ve Bilim, 42 (192), 1-33.
  • Bergmann, J., & Sams, A. (2012). Flip your classroom: reach every student in every class everyday. washington: International Society for Technology in Education.
  • Bhagat, K. K., Chang, C. N., & Chang, C. Y. (2016). The impact of the flipped classroom on mathematics concept learning in high school. Educational Technology ve Society, 19(3), 134–142.
  • Birgili, B., Seggie, F. N., & Oğuz, E. (2021). The trends and outcomes of flipped learning research between 2012 and 2018: a descriptive content analysis. Journal of Computers in Education, 8, 365-394.
  • Boevé, A. J., Meijer, R. R., Bosker, R. J., Vugteveen, J., Hoekstra, R. & Albers, C. J. (2017). Implementing the flipped classroom: an exploration of study behaviour and student performance. Higher Education, 74(6), 1015-1032.
  • Bozkurt, A., Hamutoğlu, N. B., Liman Kaban, A., Taşçı, G., vd. (2021). Dijital bilgi çağı: dijital toplum, dijital dönüşüm, dijital eğitim ve dijital yeterlilikler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 35-63. https://doi.org/10.51948/auad.911584.
  • Bölükoğlu, H. İ. (2002). Bilgi çağında eğitim fakültelerinde resim iş eğitiminin genel bir değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3).
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Deneysel desenler: öntest sontest kontrol gruplu desen ve veri analizi. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Chao, C. Y., Chen, Y. T., & Chuang, K. Y. (2015). Exploring students’ learning attitude and achievement in flipped learning supported computer aided design curriculum: a study in high school engineering education. Computer Applications in Engineering Education, 23(4), 514–526.
  • Clark, K. R. (2015). The effects of the flipped model of instruction on student engagement and performance in the secondary mathematics classroom. Journal of Educators Online, 12(1), 91–115.
  • Cockrum, T. (2014). Flipping your english class to reach all learners: strategies and lesson plans. New York: Routledge.
  • Cummins-Sebree, S. E., & White, E. (2014). Using the flipped classroom design: student impressions and lessons learned. Association for University Regional Campuses of Ohio Journal, 20, 113-129.
  • Creswell, J. W. & Plano Clark, V. L. (2014). Research design. qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (4.ed.). USA: Sage Publications Inc.
  • Çalık, M. & Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38. doi:10.15390/EB.2014.3412.
  • Demir, E. (2015). Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(39).
  • Demirer, V., & Aydin, B. (2017). Ters yüz sınıf modeli çerçevesinde gerçekleştirilmiş çalışmalara bir bakış: içerik analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama, 7(1), 57-82.
  • Doğan, M. (2022). Türkiye’de gerçekleştirilen ters yüz edilmiş sınıfa yönelik tez çalışmalarının bibliyometrik analizi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • El Sadik, A., & Al Abdulmonem, W. (2021). Improvement in student performance and perceptions through a flipped anatomy classroom: shifting from passive traditional to active blended learning. Anatomical Sciences Education, 14(4), 482-490.
  • Erdoğan, E. (2018). Sosyal bilgiler öğretiminde ters yüz edilmiş sınıf modelinin kullanımı. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Ezentaş, R., & Karakaş, T. (2021). Matematik eğitiminde ters yüz sınıf modeli üzerine yapılan çalışmaların incelenmesi. Turkish Studies-Educational Sciences, 16(5). 2268.
  • Findlay-Thompson, S., & Mombourquette, P. (2014). Evaluation of a flipped classroom in an undergraduate business course. Business Education & Accreditation, 6(1), 63-71.
  • Fisher, R., Perényi, A., & Birdthistle, N. (2021). The positive relationship between flipped and blended learning and student engagement, performance and satisfaction. Active Learning in Higher Education, 22(2), 97-113.
  • Gariou-Papalexiou, A., Papadakis, S., & Georgiadu, I. (2017). Implementing a flipped classroom: a case study of biology teaching in a greek high school. Turkish Online Journal of Distance Education, 18(3), 47-65.
  • Gençer, B. G., Gürbulak, N., & Adıgüzel, T. (2014). Eğitimde yeni bir süreç: ters-yüz sınıf sistemi. Uluslararası Öğretmen Eğitimi Konferansı, 5(6).
  • Gündüz, S., & Odabası, F. (2004). Bilgi çaginda ögretmen adaylarinin egitiminde ögretim teknolojileri ve materyal gelistirme dersinin önemi. Tojet: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1).
  • Gross, B., Marinari, M., Hoffman, M., Desimone, K., & Burke, P. (2015). Flipped @ sbu: student satisfaction and the college classroom. Educational Research Quarterly, 39(2), 36–52.43-45.
  • Hamdan, N., Mcknight, P., Mcknight, K., & Arfstrom, K. M. (2013). A review of flipped learning. http://www.flippedlearning.org/cms/lib07/VA01923112/Centricity/Domain/ 41/LitReview_FlippedLearning.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Hung, H. T. (2015). Flipping the classroom for english language learners to foster active learning. Computer Assisted Language Learning, 28(1), 81-96.
  • Karakaş, G. (2021). Türkiye’de ters yüz edilmiş öğrenme ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin tematik, metodolojik ve istatistiksel açıdan incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Kardipah, S., & Wibawa, B. (2020). A flipped-blended learning model with augmented problem based learning to enhance students’ computer skills. TechTrends, 64(3), 507-513.
  • Kılıç, R. (2023). Sanayi devrimlerinin serüveni: endüstri 1.0’dan endüstri 5.0’a. Takvim-i Vekayi, 11(2), 276-291. Kocabatmaz, H. (2016). The ideas of pre-service teachers regarding the flipped classroom model. journal of research İn Education And Teaching, 5(4), 14-24.
  • Kong, S. C. (2014). Developing information literacy and critical thinking skills through domain knowledge learning in digital classrooms: an experience of practicing flipped classroom strategy. Computers ve Education, 78, 160–173.
  • Köse, S. & Yüzüak, A. V. (2020). Fen ve matematik eğitiminde ters yüz edilmiş sınıf modeliyle ilgili yapılan çalışmalar: tematik bir inceleme. Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 15-33.
  • Mackinnon, G. (2015). Determining useful tools for the flipped science education classroom. Contemporary Issues İn Technology And Teacher Education, 15(1), 44-55.
  • Moore, A. J., Gillett, M. R., & Steele, M. D. (2014). Fostering student engagement with the flip. Mathematics Teacher, 107(6), 420-425.
  • Nawi, N. A., Jawawi, R., Matzin, R., Jaidin, J. H., Shahrill, M., & Mundia, L. (2015). To flip or not to flip: the challenges and benefits of using flipped classroom in geography lessons in brunei darussalam. Review of European Studies, 7(12), 133-145.
  • Özbay, Ö., & Sarıca, R. (2019). Ters yüz sınıfa yönelik gerçekleştirilen çalışmaların eğilimleri: bir sistematik alanyazın taraması. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 332-348.
  • Phillips, C. R., & Trainor, J. E. (2014). Millennial students and the flipped classroom. Journal of Business and Educational Leadership, 5(1), 102-112.
  • Schultz, D., Duffield, S., Rasmussen, S. C., & Wageman, J. (2014). Effects of the flipped classroom model on student performance for advanced placement high school chemistry students. Journal of Chemical Education, 91(9), 1334-1339. https://doi.org/10.1021/ed400868x.
  • Shaffer, S. (2016). One high school english teacher: on his way to a flipped classroom. Journal Of Adolescent And Adult Literacy, 59(5), 563–573. https://doi.org/10.1002/jaal.473.
  • Strayer, J. (2012). How learning in an inverted classroom influences cooperation, innovation and task orientation. Learning Environments Research, 15(2), 171–193.
  • Temizyürek, F. & Ünlü, N. A. (2015). Dil öğretiminde teknolojinin materyal olarak kullanımına bir örnek: “flipped classroom”. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 64-72.
  • Triantafyllou, E., & Timcenko, O. (2014). Introducing a flipped classroom for a statistics course: a case study. In The 25th Eaeeıe Annual Conference (Eaeeıe) (Pp. 5-8). Ieee.
  • Tsai, C. W., Shen, P. D., & Lu, Y. J. (2015). The effects of problem-based learning with flipped classroom on elementary students’ computing skills: a case study of the production of ebooks. International Journal of Information and Communication Technology Education, 11(2), 32–40.
  • Tucker, B. (2012). The flipped classroom. education next, 12(1), 82-83. http://educationnext.org/the flipped-classroom/ sayfasından erişilmiştir.
  • Tune, J. D., Sturek, M., & Basile, D. P. (2013). Flipped classroom model improves graduate student performance in cardiovascular, respiratory, and renal physiology. Advanced in Physiology Education, 37(4), 316-320.
  • Uzunboylu, H., & Karagozlu, D. (2015). World journal on educational technology. Educational Technology, 7(2), 142-147.
  • Xu, Z., Zhao, Y., Liew, J., Zhou, X., & Kogut, A. (2023). Synthesizing research evidence on self-regulated learning and academic achievement in online and blended learning environments: a scoping review. Educational Research Review, 100510.
  • Wittmann, S., & Wulf, T. (2023). Effects of flipped classes on student learning: the role of positively perceived instructor attitude towards students. The International Journal of Management Education, 21(1), 100735.
  • Yavuz, M., & Karaman, S. (2021). Ters yüz sınıf modelinin ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin akademik başarılarına ve deneyimlerine etkisinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(4), 1127-1144. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2021..-9184.
  • Yaroslavova, E. N., Kolegova, I. A., & Stavtseva, I. V. (2020). Flipped classroom blended learning model for the development of students’ foreign language communicative competence. Перспективы Науки И Образования, (1), 399-412.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Matematik Eğitimi
Bölüm Yayınlanan Makaleler
Yazarlar

Süleyman Safa Kefci 0000-0002-9531-8040

Fatih Baş 0000-0002-0035-4912

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 22 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 29 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kefci, S. S., & Baş, F. (2024). Türkiye’de Ters Yüz Sınıf Modeliyle İlgili Lisansüstü Çalışmaların İçerik Analizi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama Ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 9(2), 78-98.

ISSN: 2548-0375