Bu araştırmanın amacı ülkemizde matematik eğitimi alanında ters yüz sınıf modeli odaklı yapılan ve tez olarak yayımlanan çalışmaları; yıl, konu, çalışma grubu, kullanılan yaklaşım ve desen, veri toplama araçları ve verilerin analiz teknikleri açısından incelemektir. Yükseköğretim Kurulu Ulusal tez merkezi veri tabanında yer alan ve 2016-2023 yılları arasında yayımlanan 32 adet yüksek lisans, 11 adet doktora tezi betimsel içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda; yıllara göre tez sayılarının artan bir trende sahip olduğu, yıllara göre en fazla 2023 yılında tez yayımlandığı ve türlerine göre en fazla yüksek lisans tezi olduğu, öğretim kademelerine göre yapılan çalışmaların en fazla ortaokul kademesinde olduğu ve ortaokul cebir öğrenme alanını içerdiği tespit edilmiştir. Ayrıca tezlerde en fazla (%51) karma yaklaşımın, veri toplama araçlarından en fazla ölçeklerin (%24) ve desen olarak en fazla yarı deneysel desen(%34) kullanıldığı belirlenmiştir. Nicel veri analiz yöntemlerinden en fazla t-testi (%42), nitel veri analiz yöntemlerinden içerik analizi (%57) kullanıldığı araştırmanın diğer bulguları arasındadır.
Ters yüz sınıf Lisansüstü tez Matematik Eğitimi Betimsel İçerik Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi |
Bölüm | Yayınlanan Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2 |
ISSN: 2548-0375