The aim of the study is to determine the attitudes and thoughts of university students on violence against women. This study was carried out with the participation of students of Eskişehir Osmangazi University in 2014-2015 academic year with the help of an answer form prepared by the researcher. In the first part of this form, demographic questions such as students' age, gender, faculty, and department were included. In the second part, there are 27 Likert Type questions including attitudes about violence against women. Data collection was carried out between 01 February and 01 April 2015 in the study. By taking the faculties as layers, 600 students were randomly selected by the stratified simple random sampling technique. Frequency analysis, factor analysis, t test analysis were applied to the data obtained in the study. 96% of the students answered no to the question of whether a person (woman / man) has the right to apply physical violence to a woman. As a result of the factor analysis, 6 factors were identified and 27 questions were included in these six factors. As a result of two independent sample t tests conducted to determine whether there is a difference between women and me n in terms of factor scores obtained in factor analysis, a significant difference was determined between women and men in terms of factor 4 and 6. In order to determine whether there are differences between the primary and secondary school students in terms of factor scores obtained in factor analysis, two independent sample t tests were conducted. As a result of the t test, there was a significant difference between women and men in terms of the 6th factor score. Violence against women is an issue that needs to be addressed with its sociological and psychological dimensions. It is needed future studies.
Çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin kadına karşı şiddet konusundaki tutum ve düşüncelerinin belirlenmesidir. Bu çalışma, araştırmacı tarafından hazırlanan bir cevaplama formu yardımıyla 2014-2015 öğretim yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi öğrencilerinin katılımıyla yapılmıştır. Bu formun birinci bölümde öğrencilerin yaş, cinsiyet, fakülte, bölüm gibi demografik sorular yer almıştır. İkinci bölümde ise, kadına yönelik şiddet ile ilgili olarak tutumların yer aldığı Likert Tipi 27 soruya yer verilmiştir. Çalışmada veri toplama 01 Şubat- 01 Nisan 2015 tarihleri arasında yapılmıştır. Fakülteler tabaka olarak alınarak, tabakalı basit tesadüfi örnekleme tekniği ile rassal olarak 600 öğrenci seçilmiştir. Çalışmada elde edilen verilere, frekans analizleri, faktör analizi, t testi analizi uygulanmıştır. Öğrencilerin %96’sı bir insanın (kadın/erkek) bir kadına fiziksel şiddet uygulama hakkı var mıdır sorusuna hayır diye cevap vermiştir.
Faktör analizi sonucunda, 6 faktör belirlenmiş ve 27 soru bu altı faktörde yer almıştır. Faktör analizinde elde edilen faktör skorları bakımından kadınlar ile erkekler arasında farklılık olup olmadığını belirlemek üzere yapılan bağımsız iki örneklem t testi sonucunda 4. ve 6. faktör skoru bakımından kadınlar ile erkekler arasında anlamlı bir fark belirlenmiştir. Faktör analizinde elde edilen faktör skorları bakımından birinci ve ikinci öğretim öğrencileri arasında farklılık olup olmadığını belirlemek üzere bağımsız iki örneklem t testi yapılmıştır. t testi sonucunda 6. faktör skoru bakımından kadınlar ile erkekler arasında anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Kadına yönelik şiddet; sosyolojik ve psikolojik boyutlarıyla ele alınması gereken bir konudur. Gelecek çalışmalara ihtiyaç vardır.
Kadına Karşı Şiddet üniversite öğrencileri ESOGÜ faktör analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halk Sağlığı, Çevre Sağlığı |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Uluslararası Hakemli Dergi
Dergimiz Açık Erişim Politikasını benimsemiş olup dergimize gönderilen yayınlar için gerek değerlendirme gerekse yayınlama dahil yazarlardan hiçbir ücret talep edilmemektedir.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.