This study aims to provide information about the educational understanding of French enlightened materialist philosophers. When we look at the philosophical thoughts of the philosophers in question, it is seen that they exhibit realist, empiricist and pragmatic attitudes, especially in terms of existence, knowledge and ethics. Based on these approaches, they tried to explain the importance, purpose and methods of education and the functions of language with the same logic. According to the French enlightened materialist thinkers, education; It is all the useful information that the adult generations pass on to the growing generations. In this context, the main subject of the study is Helvetius' ideas on education.
Bu çalışma, Fransız aydınlanmacı materyalist filozofların eğitim anlayışına ilişkin bilgiler sunmayı hedeflemektedir. Söz konusu filozofların felsefî düşüncelerine bakıldığında varlık, bilgi ve etik konularında realist, deneyci ve yararcı tutumların düşünceler üzerindeki seyri görülmektedir. Bu yaklaşımlarından hareketle, eğitimin önemini, amacını ve yöntemlerini, dilin fonksiyonlarını açıklamaya çalışmışlardır. Fransız aydınlanmacı materyalist düşünürlerine göre eğitim; öğretmen veya yetişkin nesillerin yetişmekte olan nesillere ve öğrencilere aktardığı tüm faydalı bilgilerdir. Bu bağlamdaki eğitim algısını çalışmamız için önemli görülen Helvetius’un fikirleri oluşturmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Felsefe |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 28 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 76 |
Felsefe Dünyası Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.