BibTex RIS Kaynak Göster

The Human Condition and İdea of ‘‘Education for the Future’’ in Edgar Morin

Yıl 2012, Sayı: 13, 75 - 88, 01.05.2012

Öz

Edgar Morin, who is known with his interdisciplinary studies in the fields of anthropology, sociology, and philosophy, is a French philosopher and sociologist. Morin who is handle his views of education in his study ‘‘Les sept savoirs nécessaires à l’éducation du futur’’ (Seven Complex Lessons in Education for the Future) is discussing the missing points of education in today’s world and proposing seven principles. His proposed principles are: ‘‘1. Les cecites de la connaissance: l’erreur et l’illusion (Detecting error and illusion) 2. Les principes d’une connaissance pertinente (Principles of pertinent knowledge) 3. Enseigner la condition humaine (Teaching the human condition) 4. Enseigner l’identité terrienne (Earth identity) 5. Affronter les incertitudes (Confronting uncertainties) 6. Enseigner la compréhension (Understanding each other) 7. L’éthique du genre humain (Ethics for the human genre)’’. In the present study, the knowledge Edgar Morin considers necessary for the education of the future will be explored and the applicability of this knowledge will be discussed

Kaynakça

  • MORIN, Edgar (1999), Les sempt savoirs nécessaires à l’ éducation du futur, Organisation des Nations Unies pour l’éducation, la science et la culture, unesdoc.unesco.org/images/001/001177/117740fo.pdf, Paris.
  • MORIN, Edgar (1999), Seven complex lessons in education for the future, United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, unesdoc.unesco.org/images/0011/001177/117740eo.pdf, Paris.
  • MORIN, Edgar (2003), Geleceğin Eğitimi İçin Gerekli Yedi Bilgi, (Çev: Hüsnü Dilli), İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları: İstanbul.

EDGAR MORIN’DE İNSANLIK DURUMU VE ‘‘GELECEĞİN EĞİTİMİ’’ DÜŞÜNCESİ

Yıl 2012, Sayı: 13, 75 - 88, 01.05.2012

Öz

Disiplinlerarası çalışmalarıyla tanınan Edgar Morin –antropoloji, sosyoloji, felsefe- Fransız filozofu ve sosyologudur. Morin eğitim görüşlerini ele aldığı ‘‘Geleceğin Eğitimi İçin Gerekli Yedi Bilgi’’ başlıklı yapıtında günümüz dünyasında uygulanan eğitimde gördüğü yedi eksik noktayı tartışıyor ve yedi ilke önerisinde bulunuyor. Ona göre yedi ilke şöyledir: ‘‘1. Bilmenin körlükleri: Hata ve Yanılsama 2. Akla Uygun Bir Bilginin İlkeleri 3. İnsanlık Durumunu Öğretmek 4. Dünyalı Kimliği Öğretmek 5. Belirsizlikleri Göğüslemek 6. Anlamayı Öğretmek 7. İnsan Türünün Etiği’’. Bu çalışmada Edgar Morin’in geleceğin eğitimi için gerekli gördüğü yedi bilgi ele alınacak ve uygulanabilirliği üzerine tartışılacaktır

Kaynakça

  • MORIN, Edgar (1999), Les sempt savoirs nécessaires à l’ éducation du futur, Organisation des Nations Unies pour l’éducation, la science et la culture, unesdoc.unesco.org/images/001/001177/117740fo.pdf, Paris.
  • MORIN, Edgar (1999), Seven complex lessons in education for the future, United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, unesdoc.unesco.org/images/0011/001177/117740eo.pdf, Paris.
  • MORIN, Edgar (2003), Geleceğin Eğitimi İçin Gerekli Yedi Bilgi, (Çev: Hüsnü Dilli), İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları: İstanbul.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

H Haluk Erdem

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 13

Kaynak Göster

Chicago Erdem, H Haluk. “EDGAR MORIN’DE İNSANLIK DURUMU VE ‘‘GELECEĞİN EĞİTİMİ’’ DÜŞÜNCESİ”. FLSF Felsefe Ve Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 13 (Mayıs 2012): 75-88.

Dergimiz 2024 yılından itibaren ikisi olağan biri dosya konulu özel sayı olmak üzere 3 sayı olarak, Mayıs (olağan sayı) Eylül (özel sayı) ve Aralık (olağan sayı) aylarında yayınlanacaktır. 

Hem özel sayımız hem de Aralık ayındaki olağan sayımız için makale kabulü 15 Mart'ta başlayacaktır.

Özel sayımızda yalnızca dosya kapsamında yer alan makalelere yer verilecektir. Makalenizi gönderirken hangi sayıda değerlendirilmesini istediğinizi bir notla bildirmeniz karışıklıkları önleyecektir.

İlginiz için teşekkür ederiz.