Günümüzde, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde tartışılan konuların başında öğretmenin niteliği ve eğitimdeki rolü gelmektedir. Öğretmenler sadece öğrencilerinin akademik başarılarını arttırmalarına değil, kendilerini gerçekleştirmelerine de yardımcı olmaktadırlar. Bu teorik çalışmanın amacı bu konuyu Plato, Yunus Emre, Erich Fromm ve Paulo Freire’nin düşünce ve prensipleri ışığında değerlendirmektir. Öğretmenler, öncelikle kendilerini gerçekleştirerek, insanın, ne olduğu, nasıl yaşaması gerektiği, içindeki sayısız güçleri nasıl özgürleştirebileceği ve nasıl üretken bir şekilde kullanabileceği konusunda öğrencilerine iyi bir model olmalıdır
The quality of teachers and their role in education is one of the most popular concerns discussed in developing and developed countries. Teachers not only help students to increase their academic achievement, but also attain selfactualization and be authentic. The purpose of this theoretical study is to evaluate this topic through the thought and principles of Plato, Yunus Emre, Erich Fromm and Paulo Freire. Teachers should recognise their real selves and be good model for students. In education, all the walls should be broken down between teachers and students by means of love. Teachers and students are the one not the others
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Felsefe |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 17 |
Dergimiz 2024 yılından itibaren ikisi olağan biri dosya konulu özel sayı olmak üzere 3 sayı olarak, Mayıs (olağan sayı) Eylül (özel sayı) ve Aralık (olağan sayı) aylarında yayınlanacaktır.
2024 yılı özel sayımız ve Aralık ayındaki olağan sayımız için makale kabulü tamamlanmıştır.
Özel sayılarımızda yalnızca dosya kapsamında yer alan makalelere yer verilecektir. Makalenizi gönderirken hangi sayıda değerlendirilmesini istediğinizi bir notla bildirmeniz karışıklıkları önleyecektir.
İlginiz için teşekkür ederiz.