Son yıllarda, beyin ve sinir sistemi üzerine yapılan çalışmalar yeni sonuçlar ortaya çıkarmıştır. Bu sonuçlardan en dikkat çekici olanı Nöroplastisitedir. Beyindeki değişim ve dönüşümü temsil eden nöroplastisite, insan beyninin sabit olmaktan ziyade değişken bir yapıda olduğunu göstermektedir. Bu durum beyinle ilişkili bilgilerimizin yeniden gözden geçirilmesine neden olmaktadır. Ancak bunun için yalnızca tıp değil, diğer çalışma alanlarının da söz sahibi olması gerekmektedir. Bunlardan ilki ve belki de en önemlisi ise eğitim alanıdır. Bu kapsamda eğitsel sinirbilim beyin ve eğitim ilişkisini inceleyen bir disiplindir.
İnsan değişim ve gelişimini eğitime borçludur. O, zihinsel ve fiziksel değişimin gerçekleşmesi için gerekli olan içerik, amaç ve süreci kapsamaktadır. Eğitim süreçlerinde söz edilen değişim veya gelişim olgusunun fizyolojik bağlamda Nöroplastisiteye karşılık geldiğini öne sürülebilir. Bu makalenin amacı, eğitimin fizyolojik temel itibariyle de betimlenmesi gerektiğini göstermek; eğitim olgusunu nöroplastisite olgusu/kavramı ile birlikte değerlendirmektir. Buradan hareketle de mevcut eğitim anlayışının gelişmesi ve genişlemesinin yollarını aramanın gerekliliğini vurgulamaktır.
beyin eğitim nöroplastisite nörobilim eğitim felsefesi nöroeğitim eğitim fizyolojisi
In recent years, studies on the brain and nervous system have revealed new results. The most striking of these results is Neuroplasticity. Neuroplasticity, which represents change and transformation in the brain, shows that the human brain has a variable structure rather than a fixed one. This situation causes our brain-related knowledge to be reconsidered. However, for this, not only medicine, but also other fields of study should have a say. The first and perhaps the most important of these is the field of education. In this context, educational neuroscience is a discipline that examines the relationship between the brain and education.
Man owes his change and development to education. It encompasses the content, purpose and process necessary for mental and physical change to occur. It can be argued that the phenomenon of change or development mentioned in educational processes corresponds to Neuroplasticity in the physiological context. The purpose of this article is to show that education should also be described on a physiological basis; to evaluate the educational phenomenon together with the neuroplasticity phenomenon/concept. From this point of view, it is to emphasize the necessity of looking for ways to develop and expand the current understanding of education.
brain neuroplasticity education neuroscience educational neuroscience philosophy of education neuro education educational physiology
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Felsefesi, Zihin Felsefesi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Eylül 2023 |
Kabul Tarihi | 22 Kasım 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 36 |
Dergimiz 2024 yılından itibaren ikisi olağan biri dosya konulu özel sayı olmak üzere 3 sayı olarak, Mayıs (olağan sayı) Eylül (özel sayı) ve Aralık (olağan sayı) aylarında yayınlanacaktır.
2024 yılı özel sayımız ve Aralık ayındaki olağan sayımız için makale kabulü tamamlanmıştır.
Özel sayılarımızda yalnızca dosya kapsamında yer alan makalelere yer verilecektir. Makalenizi gönderirken hangi sayıda değerlendirilmesini istediğinizi bir notla bildirmeniz karışıklıkları önleyecektir.
İlginiz için teşekkür ederiz.