Türkiye’nin milli eğitim sistemi son 30 yılda önemli değişikliklere uğramıştır. 1997’de zorunlu eğitimin sekiz yıla çıkarılması ve 2012’de ortaöğretimin zorun hale getirilmesi, ülkede eğitim başarısını artırmayı amaçlayan önemli politika değişiklikleridir. Bu makale, 1997 eğitim reformunun bireylerinin kazancı üzerindeki etkisine odaklanmaktadır. Makalede belirtildiği üzere, 1997 eğitim reformundan yararlanan 1986’dan sonra doğan grup, aynı eğitim ve deneyim düzeyine sahip 1986’dan önce doğanlarla karşılaştırıldığında, kazançlarına da yansıyan daha yüksek eğitim getirisi elde etmiştir. Ayrıca, söz konusu etki kadınlarda erkeklere göre daha yüksek olarak hesaplanmıştır.
Beşeri Sermaye Ücretler İşgücü Piyasası Eğitim Okullaşma Eğitim Reformu
Türkiye’s national education system has undergone significant changes in the last 30 years. The extension of mandatory schooling to eight years in 1997 and the requirement for secondary education in 2012 are significant policy changes that aimed to improve educational attainment in the country. This paper focuses on the impact of 1997 education reform on individual’s earnings. As the paper suggests, the cohort born after 1986, who benefited from the 1997 education reform, experienced higher returns to education, which is reflected in their earnings compared to those born before 1986 with the same level of education and experience. In addition, the impact is greater in females compared to males.
Human Capital Wages Labor Market Education Schooling Education Reform
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ekonometrik ve İstatistiksel Yöntemler, Çalışma Ekonomisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Fiscaoeconomia is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.