Araştırmanın
amacı, “İlköğretim (1.-5. Sınıf) Türkçe ders kitaplarının genel bir
değerlendirmesi”ni yapmaktır. Araştırmada, survey yöntemi kullanılmıştır. Bu
kapsamda kullanılan ölçeğin, KMO (Kaiser-Meyer-Olkin) değeri 0.716, Bartlett
testi 2953.286 ve Cronbach alphası 0.73’dür. Ölçekte, toplam 25 madde vardır.
Bulgulara göre, ilköğretim (1.-5. Sınıf) Türkçe ders kitaplarının genel olarak
“Yeterli” sınırlar içinde olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte, daha ileri
çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Kasım 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 3 Sayı: 1 |