Bu araştırmanın genel amacı, ilköğretim ikinci
kademede çoklu zekâ kuramına dayalı yönlendirme etkinlikle-rinde öğrenciyi çok
yönlü tanıma sürecinde mevcut durumu betimlemek ve karşılaşılan sorunları
ortaya koymaktır. Araştırma betimsel tarama modeline dayalı olarak yapılmıştır
Araştırmada yönetici, okul rehber öğretmeni ve branş öğretmenlerinin
görüşlerine başvurulmuştur. Ayrıca, kişisel özelliklerde belirtilen değiş-kenlere
göre, yönlendirme etkinliklerinde öğrenciyi çok yönlü tanıma süreci açısından
yönetici, branş öğret-meni ve okul rehber öğretmeni görüşleri arasında anlamlı
farklılık bulunup bulunmadığı araştırılmıştır.
Araştırmanın evren ve örneklemi, 2005-2006
eğitim-öğretim yılında Balıkesir İlinde okul rehber öğretmeni bulunan 22
ilköğretim okulundaki 75 okul yöneticisi, 439 branş öğretmeni ve 23 okul rehber
öğretmen olmak üzere toplam 537 kişiden oluşmuştur. Toplam 443 anket geri
dönmüştür. Veri çözümlemeleri SPSS 12.0 paket programında yapılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre; ilköğretim
ikinci kademede seçmeli dersler yeter-li değildir. Velilerin, çocuklarının
çoklu zekâ alanlarına dayalı gerçekçi kariyer beklentileri yoktur. Öğrenci-ler
üstün oldukları zekâ alanlarının farkında değildir. Okullarda teknolojik
araç-gereç ve fizikî ortam düzen-lemeleri yeterli değildir. Okul rehber öğretmenleri, öğrencileri tüm yönleriyle
tanıyabilmek için yeterli zaman sahip değildir. Ders içi ve ders dışı (sosyal,
kültürel, sportif vb.) etkinliklerin çeşitliliği yeterli değildir.
İlköğretim İkinci Kademe Meslekî Rehberlik Yönlendirme Meslekî Yönlendirme Çoklu Zekâ Kuramı İlköğretimde Yöneltme Yönergesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 1 |