Bu çalışma odak grup metodolojisini avantaj ve dezavantajları ile
birlikte tartışır ve be metod ile yapılmış iki çalışmayı gözden geçirirerek, bu
çalışmalardan ortaya çıkan uygulamaya dönük dersleri tartışır. Odak grup göreceli
olarak uygun maliyetli bir tekniktir ve diğer anket veya bireysel görüşme
teknikleri ile karşılaştırıl-dığında, bu teknik kısa bir zaman diliminde bir
çok bilgi üretir. Odak grup çalışmasının en önemli yönü grup iletişimi olup, bu
şekilde belki diğer metodların kullanımı ile elde edilemiyebilecek zengin
bilgiler üretilir. Odak grup metodolojisindeki temel zorluklar ise
tartışmaların olumsuz eleştirilere doğru bozulma eğilimi, baskın karakterler, bilgi
kapasitesinin doldurulması (doygunluk) ve grup büyüklüğüdür.
The paper discusses
‘focus group methodology’ with its advantages and disadvantages and reviews two
studies which use the method and discuss the further use-focused lessons which
emerge from these studies. Focus group
is relatively cost-effective technique and it produces a lot of information in
a short period of time compared to other alternatives such as survey or
individual interview. The most valuable aspect of focus group is group
interaction which produces rich information, may not be obtained by using other
methodologies. Main challenges in focus group methodology are tendency for the
discussion to degenerate into a negative critique, dominant characters, data
saturation and group size.
Qualitative Studies Focus Group Interview Data Collection Method
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 1 |