“Elazığ
Okuyor Kampanyasının” öğrencileri hangi boyutlarda etkilediği ve bu etkilerin
bazı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği araştırmanın amacını
oluşturmaktadır. Elazığ İlindeki ilköğretim ve liselerde okuyan evrenden
tabakalı rastgele örnekleme yöntemi ile belirlenen toplam 2789 öğrenciye anket
uygulanmıştır. Öğrencilerin, “Elazığ
Okuyor Kampanyasına” ilişkin algılarının düzeyi beşli Likert tipi
derecelendirme ölçeği ile belirlenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart
sapma, t testi ve varyans analizi (F testi) testleri uygulanmıştır. Ayrıca sıralı bazı değişkenlerin kampanya
ifadeleri ile ilişkisi Pearson Korelasyon Analizi ile incelenmiştir.
Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında; Kampanyanın öğrencilere okuma
alışkanlığı kazandırdığı, hayal dünyalarını genişlettiği, okumalarını
hızlandırmalarına katkı yaptığı, kampanya sayesinde kitap okuma sayılarında
artış olduğu, kelime hazinelerinin geliştiği, düşüncelerini ifade etme
yeteneğini arttırdığı ve kitap okuma sayesinde yorum yapma yeteneklerinin geliştiği söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Kasım 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 1 |