Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ELAZIĞ OKUYOR KAMPANYASININ ÖĞRENCİLERDE OKUMA ALIŞKANLIĞINI GELİŞTİRMEDEKİ ETKİSİ

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 1, 29 - 38, 21.11.2009

Öz




“Elazığ
Okuyor Kampanyasının” öğrencileri hangi boyutlarda etkilediği ve bu etkilerin
bazı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği araştırmanın amacını
oluşturmaktadır. Elazığ İlindeki ilköğretim ve liselerde okuyan evrenden
tabakalı rastgele örnekleme yöntemi ile belirlenen toplam 2789 öğrenciye anket
uygulanmıştır. Öğrencilerin,  “Elazığ
Okuyor Kampanyasına” ilişkin algılarının düzeyi beşli Likert tipi
derecelendirme ölçeği ile belirlenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart
sapma, t testi ve varyans analizi (F testi) testleri uygulanmıştır.  Ayrıca sıralı bazı değişkenlerin kampanya
ifadeleri ile ilişkisi Pearson Korelasyon Analizi ile incelenmiştir.
Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında; Kampanyanın öğrencilere okuma
alışkanlığı kazandırdığı, hayal dünyalarını genişlettiği, okumalarını
hızlandırmalarına katkı yaptığı, kampanya sayesinde kitap okuma sayılarında
artış olduğu, kelime hazinelerinin geliştiği, düşüncelerini ifade etme
yeteneğini arttırdığı ve kitap okuma sayesinde yorum yapma yeteneklerinin  geliştiği söylenebilir.




Kaynakça

  • 1. Aktaş, Şerif ve Osman Gündüz. (2004). Yazılı ve Sözlü Anlatım: Kompozisyon Sanatı. Ankara: Akçağ.
  • 2. Çakıcı, Dilek. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakül-tesi Dergisi, Güz 2007, 8(14), 65–82
  • 3. Flemming, L. (1996). Reading for success. Boston: Houghton Mifflin Company.
  • 4. Gökyer, Necmi. (2006).Milli Eğitim Bakanlığı Personelini Kariyer Sağlama Hazırlık. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım Ltd.
  • 5. Gömleksiz, Nuri. (2004).Fırat Üniversitesi Sos-yal Bilimler Dergisi. Kitap Okuma Alışkanlığı-na İlişkin Bir Tutum Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirliği. Cilt: 14, Sayı: 2, Sayfa: 187-188, Elazığ.
  • 6. Grabe, W, ve Stoller, F. L. (2002). Teaching and researching reading. London: Pearson Education.
  • 7. Karasar, Niyazi (2001). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. 4. Ba-sım. Ankara.
  • 8. McKenna, M. C., ve Stahl, S. A. (2003). Assessment for reading instruction. New York: The Guilford Press.
  • 9. MEB.(1973). Milli Eğitim Temel Kanunu. 24/ 06/ 1973 tarih ve 14574 sayılı Resmi Gazete. Değişik:10/07/2009 tarih ve 27284 sayılı Resmi Gazete.
  • 10. Odabaş, Hüseyin. (2001). Üniversite öğren-cilerinin okuma alışkanlığına etki eden faktör-ler. [Çevrimiçi] Elektronik Adres: http:// acikarsiv.atauni.edu.tr/fulltext.php?yayin=22&id=fulltext/22.pdf[05.01.2010]
  • 11. Sağlamtunç, Tülin. (1990). Türkiye’de üniversi-te kütüphanecilik bölümlerinin 4. sınıf öğrencilerinin özgür (boş) zaman-ders dışı okuma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Türk Kütüphaneciliği 4 (1) 3-21.
  • 12. Vacca, J;L., Vacca ve diğerleri.(2003). Reading and learning to read. Boston: Pearson Edu-cation, Inc.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Necmi Gökyer

Yayımlanma Tarihi 21 Kasım 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gökyer, N. (2009). ELAZIĞ OKUYOR KAMPANYASININ ÖĞRENCİLERDE OKUMA ALIŞKANLIĞINI GELİŞTİRMEDEKİ ETKİSİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 8(1), 29-38.
AMA Gökyer N. ELAZIĞ OKUYOR KAMPANYASININ ÖĞRENCİLERDE OKUMA ALIŞKANLIĞINI GELİŞTİRMEDEKİ ETKİSİ. (DAD). Kasım 2009;8(1):29-38.
Chicago Gökyer, Necmi. “ELAZIĞ OKUYOR KAMPANYASININ ÖĞRENCİLERDE OKUMA ALIŞKANLIĞINI GELİŞTİRMEDEKİ ETKİSİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 8, sy. 1 (Kasım 2009): 29-38.
EndNote Gökyer N (01 Kasım 2009) ELAZIĞ OKUYOR KAMPANYASININ ÖĞRENCİLERDE OKUMA ALIŞKANLIĞINI GELİŞTİRMEDEKİ ETKİSİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 8 1 29–38.
IEEE N. Gökyer, “ELAZIĞ OKUYOR KAMPANYASININ ÖĞRENCİLERDE OKUMA ALIŞKANLIĞINI GELİŞTİRMEDEKİ ETKİSİ”, (DAD), c. 8, sy. 1, ss. 29–38, 2009.
ISNAD Gökyer, Necmi. “ELAZIĞ OKUYOR KAMPANYASININ ÖĞRENCİLERDE OKUMA ALIŞKANLIĞINI GELİŞTİRMEDEKİ ETKİSİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 8/1 (Kasım 2009), 29-38.
JAMA Gökyer N. ELAZIĞ OKUYOR KAMPANYASININ ÖĞRENCİLERDE OKUMA ALIŞKANLIĞINI GELİŞTİRMEDEKİ ETKİSİ. (DAD). 2009;8:29–38.
MLA Gökyer, Necmi. “ELAZIĞ OKUYOR KAMPANYASININ ÖĞRENCİLERDE OKUMA ALIŞKANLIĞINI GELİŞTİRMEDEKİ ETKİSİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, c. 8, sy. 1, 2009, ss. 29-38.
Vancouver Gökyer N. ELAZIĞ OKUYOR KAMPANYASININ ÖĞRENCİLERDE OKUMA ALIŞKANLIĞINI GELİŞTİRMEDEKİ ETKİSİ. (DAD). 2009;8(1):29-38.