Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 159 - 192, 31.12.2019

Öz

Kaynakça

  • AFZAL, S.; (2013), “Factors Influencıng Successful Brand Extension Into Related and Unrelated Product Categories”, Asian Economic and Fi-nancial Review, 3(2), s.216-226.
  • AKDOĞAN, M. Ş. ve KARAARSLAN, M. H.; (2013). “Tüketici Yenilikçiliği”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27(2), s.1-20.
  • ALAN, H. ve YELOĞLU O.; (2013). “Markalaşma ve Yenilikçilik”, Siirt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisadi Yenilik Dergisi, Cilt: 1, Sayı: 1, Temmuz, s.13-26.
  • ALDAS-MANZANO, J.; LASSALA-NAVARRE C.; RUIZ-MAFE, C. ve SANZ-BLAS S.; (2009). “The Role of Consumer Inno-vativeness and Perceived Risk in Online Banking Usage”, Internation-al Journal of Bank Marketing, 27(1), s.53-75.
  • AYDIN, S.; (2009), “Kişisel Ürün Temelli Yenilikçilik: Cep Telefonu Kullanıcıları Üzerine Ampirik Bir Uygulama”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 10(2), s.188-203.
  • BAŞ, Y.; OKUTAN, S. ve ALTUNIŞIK R.; (2015). “Tüketicilerin Yenilikçilik Eğilimlerini Etkileyen Davranışsal ve Kişiliksel Faktörlerin İncelenmesi: Gıda Alışverişleri Üzerine Bir Uygulama”, BJSS Balkan Journal of Social Sciences, 4(8), s.60-82.
  • BAŞARAN, S., ve KELEŞ, S.; (2015). “Yenilikçi kimdir? Öğretmenlerin Yenilikçilik Düzeylerinin İncelenmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(4), s.106-118.
  • BELBAĞ, A. G. ve YILMAZ, K. G.; (2017). “Fikir Liderliği, Sosyal Kimlik, Ürün Temelli Yenilikçilik ve Tüketici Yenilikçiliği Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi”, 3nd International Congress on Political, Economic and Social Studies (ICPESS), 9-11 November, s.30-35.
  • BIGNE-ALCANIZ, E.; ALDAS-MANZANO, C. J. ve Sanz-BLAS S.; (2008). “Influence of Online Shopping Informa-tion Dependency and Innovativeness on Internet Shopping Adoption”, Online Information Review, 32(5), s.648-667.
  • BOYLE, R. J. ve RUPPEL C. P.; (2006). “The Effects of Personal Innovativeness, Perceived Risk, and Computer Self-Efficacy on Online Purchasing Intent”, Journal of International Technology and Information Management, 15(2), s.61-73.

ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN TÜKETİCİ YENİLİKÇİLİĞİ ALGILARININ İNCELENMESİ: ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 159 - 192, 31.12.2019

Öz

Günümüzde, teknolojik gelişmelerin olması ve tüketicilerin bilinçlenmesi, işletmelerde rekabet avantajı sağlamak için yeni ürün ve hizmetlerin üretimini zorunlu kılmıştır. Yeniliğe açık olan ve yeni ürünleri üreten işletmelerin hem kendi ekonomilerine hem de ülke ekonomilerine katkı sağladıkları görülmüştür. Bu bilgiler doğrultusunda bu çalışmanın amacı; Elazığ ili Merkezinde yer alan Ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin tüketici yenilikçiliği algılarının belirlenmesidir. Bu sebeple, tüketici yenilikçiliği ile risk algılaması ve satın alma davranışı arasındaki ilişki araştırılmış ve bir anket formu hazırlanmıştır. Hazırlanan anket formu 400 öğretmene uygulanmıştır. Tüketici yenilikçiliği, algılanan risk ve satın alma davranışı arasındaki ilişkileri belirlemek için Pearson Korelasyon Analizi yapılmıştır. Elde edilen veriler değerlendirildiğinde; sosyal, fonksiyonel, hedonik ve bilişsel yenilikçilik ile satın alma davranışı arasında ilişki belirlenmiştir. Ayrıca, performans, finansal, fiziksel risk ile satın alma davranışı arasında ilişki belirlenirken; sosyal, psikolojik, zaman riski ile satın alma davranışı arasında ilişki bulunamamıştır.

Kaynakça

  • AFZAL, S.; (2013), “Factors Influencıng Successful Brand Extension Into Related and Unrelated Product Categories”, Asian Economic and Fi-nancial Review, 3(2), s.216-226.
  • AKDOĞAN, M. Ş. ve KARAARSLAN, M. H.; (2013). “Tüketici Yenilikçiliği”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27(2), s.1-20.
  • ALAN, H. ve YELOĞLU O.; (2013). “Markalaşma ve Yenilikçilik”, Siirt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisadi Yenilik Dergisi, Cilt: 1, Sayı: 1, Temmuz, s.13-26.
  • ALDAS-MANZANO, J.; LASSALA-NAVARRE C.; RUIZ-MAFE, C. ve SANZ-BLAS S.; (2009). “The Role of Consumer Inno-vativeness and Perceived Risk in Online Banking Usage”, Internation-al Journal of Bank Marketing, 27(1), s.53-75.
  • AYDIN, S.; (2009), “Kişisel Ürün Temelli Yenilikçilik: Cep Telefonu Kullanıcıları Üzerine Ampirik Bir Uygulama”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 10(2), s.188-203.
  • BAŞ, Y.; OKUTAN, S. ve ALTUNIŞIK R.; (2015). “Tüketicilerin Yenilikçilik Eğilimlerini Etkileyen Davranışsal ve Kişiliksel Faktörlerin İncelenmesi: Gıda Alışverişleri Üzerine Bir Uygulama”, BJSS Balkan Journal of Social Sciences, 4(8), s.60-82.
  • BAŞARAN, S., ve KELEŞ, S.; (2015). “Yenilikçi kimdir? Öğretmenlerin Yenilikçilik Düzeylerinin İncelenmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(4), s.106-118.
  • BELBAĞ, A. G. ve YILMAZ, K. G.; (2017). “Fikir Liderliği, Sosyal Kimlik, Ürün Temelli Yenilikçilik ve Tüketici Yenilikçiliği Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi”, 3nd International Congress on Political, Economic and Social Studies (ICPESS), 9-11 November, s.30-35.
  • BIGNE-ALCANIZ, E.; ALDAS-MANZANO, C. J. ve Sanz-BLAS S.; (2008). “Influence of Online Shopping Informa-tion Dependency and Innovativeness on Internet Shopping Adoption”, Online Information Review, 32(5), s.648-667.
  • BOYLE, R. J. ve RUPPEL C. P.; (2006). “The Effects of Personal Innovativeness, Perceived Risk, and Computer Self-Efficacy on Online Purchasing Intent”, Journal of International Technology and Information Management, 15(2), s.61-73.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurcan Yücel

Ufuk Çeçen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 14 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yücel, N., & Çeçen, U. (2019). ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN TÜKETİCİ YENİLİKÇİLİĞİ ALGILARININ İNCELENMESİ: ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ. Fırat Üniversitesi Uluslararası İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 3(2), 159-192.