2019 yılında ortaya çıkan ve kısa süre içerisinde tüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19 salgını, hayatın tüm alanlarında olduğu gibi çalışma hayatında da önemli aksaklıkların yaşanmasına neden olmuştur. COVID-19 salgını, başta insan hayatı olmak üzere toplumlar ve ekonomiler üzerinde yıkıcı bir etkiye sahip olmuş ve bu durum KOBİ’lerin ortaya çıkan krizden daha az etkilenebilmeleri açısından hızlı ve etkili karar verebilmelerini gerektirmiştir. COVID-19 salgın süreci, KOBİ’lerin teknolojik değişimlere uyum sağlayabilme, insan kaynakları ve finans birimleri kurma, güvenli ticaret uygulamalarını kullanma, kurumsal yönetim anlayışına sahip olma, maliyet ve stok konularına önem verme ve günümüzün en etkili pazarlama ve tanıtım araçlarından olan internet ortamında yer alma gibi unsurlara yönelik çalışmalar yapmalarının ve bu hususlar doğrultusunda yeniden yapılanmalarının önemini ön plana çıkarmıştır. Bu çalışmada da COVID-19 pandemisinin KOBİ’ler üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Elazığ ve Malatya’da faaliyet gösteren toplam 86 KOBİ yöneticisine gönüllülük esasına göre anket formu uygulanmıştır. Anket formlarından elde edilen veriler SPSS paket programında analiz edilerek ulaşılan bulgular değerlendirilmiştir. Betimsel tarama modelindeki bu araştırmanın sonucunda elde edilen veriler değerlendirildiğinde COVID-19 pandemisinin Elazığ ve Malatya’da faaliyet gösteren KOBİ’ler üzerinde yüksek düzeyde etkili olduğu; mikro ve küçük çaplı işletmelerin, orta ve büyük çaplı işletmelere oranla pandemi sürecinde daha fazla etkilendikleri tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 19 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |