Bu çalışma, lise öğrencilerinin Türk mutfağı hakkındaki bilgi düzeylerini ve bu mutfağa karşı tutum ve eğilimlerini incelemekte ve söz konusu olan bu önemli kültürel mirasın günümüz gençleri üzerindeki etkisini anlaya yöneliktir. Araştırmada hedeflenen verilerin toplanması için nitel araştırma yöntemlerinden görüşme ve gözlem teknikleri bir arada kullanılmıştır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış bir görüşme formu çerçevesinde ve yüz yüze görüşme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Görüşme yapılan kişiler lisede öğrenim görmekte olan ve Menü, Yemek Listeleri Hazırlama, Yöresel Türk Mutfağı dersleri almış öğrencilerdir. Araştırmada kullanılan görüşme ve gözlem teknikleri ile elde edilen verilerin çözümünde, nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma, öğrencilerin Türk mutfağına yönelik genel olumlu tutumlarını ve ilgilerini ortaya koymuş, yemeklerin sağlıklı, kaliteli ve görsel olarak ilgi çekici bulunduğunu göstermiştir. Araştırmanın bulguları, öğrencilerin Türk mutfağının zenginliğini ve besleyiciliğini takdir ettiğini, ancak bazı yemeklerin yağlı ve baharatlı olduğu için sağlık sorunlarına neden olabileceğini düşündüklerini ortaya koymaktadır. Ayrıca, öğrenciler yemeklerin ekonomik olduğunu ve yerel lezzetlerin korunması gerektiğini vurgulamışlardır. Türk mutfağının geleneksel lezzetlerinin yanı sıra, modern sunumlarla tanıtılmasının önemine dikkat çekilmiş, bu mutfağın turizm sektörü açısından da büyük bir potansiyele sahip olduğu belirtilmiştir. Sonuç olarak, Türk mutfağının genç nesillere tanıtılması ve öğretilmesi, kültürel mirasın korunması ve gelecek nesillere aktarılması açısından büyük önem taşımaktadır.
Türk mutfağı Gastronomi Lise Öğrencileri Kültürel Miras Görüşme İçerik Analizi
This study examines the knowledge levels of high school students about Turkish cuisine and their attitudes and tendencies towards this cuisine, and aims to understand the impact of this important cultural heritage on today's youth. In order to collect the targeted data in the study, interview, and observation techniques from qualitative research methods were used together. The research data were collected within the framework of a semi-structured interview form and using the face-to-face interview method. The interviewees were students studying in high school and took Menu, Food List Preparation, and Local Turkish Cuisine courses. In the analysis of the data obtained through the interview and observation techniques used in the study, content analysis from qualitative data analysis methods was used. The study revealed the students' general positive attitudes and interests towards Turkish cuisine, and showed that the meals were healthy, high-quality, and visually appealing. The findings of the study revealed that the students appreciated the richness and nutritional value of Turkish cuisine, but they thought that some meals could cause health problems because they were oily and spicy. In addition, the students emphasized that the meals were economical and that local flavors should be preserved. The importance of introducing Turkish cuisine with modern presentations as well as traditional flavors was emphasized, and it was stated that this cuisine has great potential in terms of the tourism sector. As a result, introducing and teaching Turkish cuisine to young generations is of great importance in terms of preserving the cultural heritage and transferring it to future generations.
Turkish Cuisine Gastronomy High School Students Cultural Heritage Interview Content Analysis.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Türk Mutfağı |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 28 Nisan 2025 |
| Kabul Tarihi | 30 Temmuz 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 5 |
Gastro-World is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License