Kaliteli ürün üretebilmek iĢletmeler için müĢteri memnuniyetini sağlamada önemli faktörlerden biridir. MüĢterilere yüksek kaliteli ürün sunulamaması, müĢterinin güveninin kaybolmasıyla birlikte iĢletmeye maddi kayıplar da getirmektedir. Ayrıca bu durum gün geçtikçe artan rekabet ortamında imalat firmalarının hem yurt içi hem de uluslararası firmalarla rekabet ederek hayatta kalabilmeleri için de son derece önemlidir. Yüksek kaliteli ürünler üretmek için, ürünün tasarımı aĢamasından baĢlayarak ürün kalitesine etki edebilecek faktörlerin analiz edilmesi gerekir. Bu çalıĢmada ilk olarak bir çamaĢır makinesi modelinin kalite karakteristiklerine etki eden faktörler ve her bir faktör için seviyeler belirlenmiĢ, ardından faktörlerin hangi seviyelerinde kalite karakteristiklerini eniyilediği çalıĢma kapsamında geliĢtirilen bir deney tasarımı modeli kullanılarak analiz edilmiĢtir. Son aĢamada ise modelden elde edilen sonuçlar doğrultusunda faktörlerin en iyi seviyeleri tespit edilmiĢtir. ÇalıĢmada kullanılan modelin geliĢtirilmesi ve sonuçların elde edilmesinde Taguchi yöntemi ile birlikte Çok Kriterli Karar Verme (ÇKKV) yöntemleri olan Gri ĠliĢkisel Analiz (GRA), TOPSIS (Ġdeal Çözümlere Yakınlık Yoluyla Tercihlerin Sıralanması Tekniği) ve VIKOR (Vlse Kriterijumska Optimizacija I Kompromisno Resenje-Çok Kriterli Eniyileme ve UzlaĢık Çözüm) yöntemleri birlikte kullanılmıĢtır. Farklı yöntemlerden elde edilen sonuçlar birbirleriyle karĢılaĢtırılmıĢ ve en iyi faktör kombinasyonları belirlenmiĢtir.
Ürün Tasarımı Ürün Kalitesi Çok Yanıtlı Taguchi yöntemi Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleri Gri ĠliĢkisel Analiz TOPSIS VIKOR.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 27 Sayı: 2 |