The hull of the marine vehicle can be optimized based on the target one or more purposes. One of the most frequent purposes is the form optimization to obtain the most suitable form in terms of resistance. When it comes to energy efficiency, optimizing the vessel's form in terms of resistance means less fuel consumption. However, it is thought that the effect of the optimized form on other dynamics in the marine vehicle should also be investigated. Resistance coefficients were obtained for this purpose by constructing various bow and stern forms for a simple submarine form. The resistance coefficients of both the submarine and the form derived from this submarine were validated again in this study since different software programs were used in the previous study. These dimensionless resistance coefficients obtained for various velocities were compared to each other and the experimental data. Furthermore, the static drift analyses are performed to obtain the sway force and yaw moment at various attack angles. The dimensionless hydrodynamic coefficients, such as Y_v' and N_v’, have been calculated with fitting a curve to the values of sway forces and yaw moments. The non-dimensional hydrodynamic coefficients differences calculated for the submarine and derived bare hull are close to each other when compared in terms of maneuvering derivatives.
DARPA Suboff Sway force Yaw moment Maneuvering derivatives Static drift
Bir deniz aracının gövde formu, bir veya birden fazla amaç için optimize edilebilir. Özellikle geminin akışkan kaynaklı direnç değerinin azaltılması amacıyla en uygun formu elde etmek temel amaçlardan biridir. Çünkü, enerji verimliliği söz konusu olduğunda, geminin formunu direnç açısından optimize etmek, daha az yakıt tüketimi anlamına gelmektedir. Bu amaçla daha önceki çalışmada yalın bir denizaltı formu ve bu denizaltının baş ve kıç formlarında çeşitli değişiklikler yapılarak elde edilen yeni denizaltı formları kıyaslanmıştı. Fakat, direnç açısından optimize edilen formun deniz aracındaki diğer dinamiklere etkisinin de araştırılması gerektiği düşünülmektedir. Bu sebeple, önceki çalışmada türetilen formlar arasında direnç açısından en uygun form ile denizaltı modeli farklı yazılım programları kullanıldığı için manevra açısından bir değerlendirme yapılması düşünülmüştür. Fakat önceki çalışmada hesaplamalar için kullanılan program bu çalışmadan kullanılan programdan farklı olduğu için ilgili denizaltı formlarının boyutsuz direnç katsayıları bu çalışmada tekrar elde edilmiştir. Çeşitli hızlar için elde edilen bu boyutsuz direnç katsayıları birbirleriyle ve deneysel verilerle karşılaştırılmıştır. Çalışmanın ana amacı manevra açısından denizaltı formlarını kıyaslamak olduğu için çeşitli baş açıları için kuvvet ve moment değerleri elde edilmiştir. Böylece elde edilen değerlerden faydalanılarak her iki denizaltı yalın formuna ait Yv', Yvvv', Nv' ve Nvvv' boyutsuz hidrodinamik katsayıları hesaplanmıştır. Böylece hem denizaltı yalın gövdesinin hem de bu denizaltından türetilmiş yeni formun manevra açısından değerlendirilebilmesi mümkün olacaktır.
Darpa Suboff Manevra Hesaplamalı akışkanlar dinamiği (HAD) Statik sürüklenme
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |