Bu çalışma laboratuvar ölçümleri ve gemi performansı tahmini arasında ilişki kuran, son 20 yıldır gerçekleştirilen çalışmaları değerlendirmekte ve yine bu amaç için rasyonel bir yöntem sunmaktadır. Bu yöntem günümüzdeki modern fouling control sistemlerinin gemi üzerindeki performanslarının tahmini için kullanılan deneysel ve sayısal yöntemlerin bir kombinasyonudur. Burada “rasyonel” kelimesi tekne (ve pervane) koşullarını ve gemi boya sistemlerinin bu koşullar altında değerlendirilmesi anlamını taşımaktadır. Önerilen yaklaşım karmaşık gemi performansı problemi için tam bir çözüm sunmaktadır. Bu yöntem günümüz modern boya sistemlerinin genel özelliklerini, bahsi geçen deneysel ve modern sayısal yöntemlerin yardımıyla değerlendirdiği için “rasyonel” olarak tanımlanmaktadır. Önerilen yöntem genel kapsamlı olup herhangi bir gemi tipine ve gemi üzerinde bulunan boya sistemine uygulanabileceği gibi pasif direnç düşürücü sistemlerin değerlendirmesi icin de kullanılabilir. Bu yöntem gemi üzerindeki farklı yüzey koşullarını temsil eden düz levhalar kullanılarak elde edilen deneysel veriler ve bu verilerin gerçek gemi ölçeğine ekstrapolasyonunu içermektedir. Fakat gemi ölçeğinde daha gerçekçi ve direkt olarak performans tahmini için, kullanılan ekstrapolasyon prosedürü yerine Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (HAD) yöntemi de kullanılabilmektedir. Bu yöntem özellikle yüzey kirliliği (fouling) dolayısıyla bozulan tekne yüzeyinin modellenmesinde kullanılmaktadır. Bu yöntemi kullanmak icin de deneysel veriler gereklidir. Önerilen yöntemin gerçekçiliği ve gücü “servis durumundaki” tekne yüzeylerinin etkilerini temsil etmesi ve son modern deneysel yöntem ve verilerin kullanılıyor olmasıdır. Bu yöntem araştırmacılara iki tahmin olasılığı sunmaktadır; pratik ve hızlı perfromans tahmini için ekstrapolasyon, ikincisi ise HAD metodu kullanılma olanağıdır. Bu yöntem sayesinde HAD methodu kullanma olasılığı, detaylı yüzey pürüzlülüklerinin fiziksel olarak modellenmesi zorluğu bariyerini de aşabilmektedir. Önerilen yöntemin doğrulanması için bahsi geçen gemi performansı gözlemi ve analizi sistemi kullanılarak tam-ölçekte gemi verilerinin toplanması gerekmektedir. Bu sistem gemi boyalarının yüzey kirliliği durumundaki etkilerinin değerlendirilmesi için özel olarak geliştirilmektedir.
Birincil Dil | tr |
---|---|
Bölüm | Sayı |
Yazarlar | |
Tarihler |
Yayımlanma Tarihi : 31 Ekim 2018 |
Bibtex | @araştırma makalesi { gdt477046,
journal = {Gemi ve Deniz Teknolojisi},
issn = {1300-1973},
eissn = {2651-530X},
address = {},
publisher = {TMMOB Gemi Mühendisleri Odası},
year = {2018},
volume = {},
pages = {5 - 36},
doi = {},
title = {Fouling Kontrol Boyalarının Servis Durumundaki Gemi Performansı Üzerine Etkilerinin Tahmini için Rasyonel bir Yöntem},
key = {cite},
author = {Atlar, M. and Yeginbayeva, İ.a. and Turkmen, S. and Demirel, Y.k. and Carchen, A. and Marino, A. and Williams, D.}
} |
APA | Atlar, M , Yeginbayeva, İ , Turkmen, S , Demirel, Y , Carchen, A , Marino, A , Williams, D . (2018). Fouling Kontrol Boyalarının Servis Durumundaki Gemi Performansı Üzerine Etkilerinin Tahmini için Rasyonel bir Yöntem . Gemi ve Deniz Teknolojisi , (213) , 5-36 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gdt/issue/40101/477046 |
MLA | Atlar, M , Yeginbayeva, İ , Turkmen, S , Demirel, Y , Carchen, A , Marino, A , Williams, D . "Fouling Kontrol Boyalarının Servis Durumundaki Gemi Performansı Üzerine Etkilerinin Tahmini için Rasyonel bir Yöntem" . Gemi ve Deniz Teknolojisi (2018 ): 5-36 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gdt/issue/40101/477046> |
Chicago | Atlar, M , Yeginbayeva, İ , Turkmen, S , Demirel, Y , Carchen, A , Marino, A , Williams, D . "Fouling Kontrol Boyalarının Servis Durumundaki Gemi Performansı Üzerine Etkilerinin Tahmini için Rasyonel bir Yöntem". Gemi ve Deniz Teknolojisi (2018 ): 5-36 |
RIS | TY - JOUR T1 - Fouling Kontrol Boyalarının Servis Durumundaki Gemi Performansı Üzerine Etkilerinin Tahmini için Rasyonel bir Yöntem AU - M. Atlar , İ.a. Yeginbayeva , S. Turkmen , Y.k. Demirel , A. Carchen , A. Marino , D. Williams Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Gemi ve Deniz Teknolojisi JF - Journal JO - JOR SP - 5 EP - 36 VL - IS - 213 SN - 1300-1973-2651-530X M3 - UR - Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 Gemi ve Deniz Teknolojisi Fouling Kontrol Boyalarının Servis Durumundaki Gemi Performansı Üzerine Etkilerinin Tahmini için Rasyonel bir Yöntem %A M. Atlar , İ.a. Yeginbayeva , S. Turkmen , Y.k. Demirel , A. Carchen , A. Marino , D. Williams %T Fouling Kontrol Boyalarının Servis Durumundaki Gemi Performansı Üzerine Etkilerinin Tahmini için Rasyonel bir Yöntem %D 2018 %J Gemi ve Deniz Teknolojisi %P 1300-1973-2651-530X %V %N 213 %R %U |
ISNAD | Atlar, M. , Yeginbayeva, İ.a. , Turkmen, S. , Demirel, Y.k. , Carchen, A. , Marino, A. , Williams, D. . "Fouling Kontrol Boyalarının Servis Durumundaki Gemi Performansı Üzerine Etkilerinin Tahmini için Rasyonel bir Yöntem". Gemi ve Deniz Teknolojisi / 213 (Ekim 2018): 5-36 . |
AMA | Atlar M , Yeginbayeva İ , Turkmen S , Demirel Y , Carchen A , Marino A , Williams D . Fouling Kontrol Boyalarının Servis Durumundaki Gemi Performansı Üzerine Etkilerinin Tahmini için Rasyonel bir Yöntem. Gemi ve Deniz Teknolojisi. 2018; (213): 5-36. |
Vancouver | Atlar M , Yeginbayeva İ , Turkmen S , Demirel Y , Carchen A , Marino A , Williams D . Fouling Kontrol Boyalarının Servis Durumundaki Gemi Performansı Üzerine Etkilerinin Tahmini için Rasyonel bir Yöntem. Gemi ve Deniz Teknolojisi. 2018; (213): 5-36. |
IEEE | M. Atlar , İ. Yeginbayeva , S. Turkmen , Y. Demirel , A. Carchen , A. Marino ve D. Williams , "Fouling Kontrol Boyalarının Servis Durumundaki Gemi Performansı Üzerine Etkilerinin Tahmini için Rasyonel bir Yöntem", Gemi ve Deniz Teknolojisi, sayı. 213, ss. 5-36, Eki. 2018 |