Yarı batık açık deniz yapıları petrol ve doğal gaz sektöründe yaygın olarak kullanılır. Özellikle
arama, sondaj, kurulum ve konaklama amaçlarında hizmet vermektedir. Derin ve sert sularda
operasyon yapabilmek için dizayn edilirler. Yorulma, açık deniz çelik yapılar için kaçınılmaz
problemlerden biri olarak bilinir. Tasarıma bağlı olarak, birçok bağlantı yapılarını içeren yarı batıklar
özellikle yorulma yaralanmasına maruz kalırlar. Yorulma analizleri, tasarım aşamasında tekne
yapısının yeterli bir yorulma mukavemetine sahip olması için detaylı bir şekilde yapılır. Bu
çalışmanın temel amacı, derin su yarı-batık yapının yorulma hasarını hesaplamak ve yorulma ilişkili
dizayn faktörleri ile birlikte yapısal bileşenleri dikkate alarak 40 ~ 400 yıl için ömür yeterliliğini teyit
etmektir. Elde edilen sonuçlar özetlenip tartışmaya açılmıştır.
Yorulma yaralanması yarı batık yapıları tekne yapısı dinamik yükler S-N eğrileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 214 |