Yıl 2020, Cilt , Sayı 218, Sayfalar 21 - 35 2020-12-28

LNG Gemisinin Tekne Boyuna Giden Yapısal Eleman Bağlantılarının Basitleştirilmiş Yorulma Mukavemeti

Özgür ÖZGÜÇ [1]


Yorulma mukavemeti konusu, gemi inşa endüstrisindeki gemi sahipleri, tersaneler, tasarımcı ve Klas kuruluşları için her zaman kritik olmuştur. Yorulma analizleri için hesaplama prosedürleri karmaşık ve zaman alıcı bir iştir, ancak güvenli operasyon amaçlı çok kritik bir öğedir. Bu çalışmanın temel amacı, bir LNG gemisinin DNVGL Klas 30.7: “Gemi Yapılarının Yorulma Değerlendirmesi” ne dayanan basitleştirilmiş yorulma mukavemeti yöntemini kullanarak bir vaka çalışması üzerinde boyuna giden yapısal elemanların yorulma ömrünü tahmin edebilmektir. Ful yükleme durumu ve balast durumu, yorulma hasarı değerlendirmesine göre incelenir. Yorulma ömrü, Kuzey Atlantik deniz ortamlarında seçilen dinamik dalga ortamı ve 25 yıllık bir tasarım ömrü için hesaplanır. İncelenen detaylarının çoğu için, yorulma ömürleri 15 yıllık verimli bir korozyon ömrü kullanılarak 25 yılın üzerindedir. Bununla birlikte, dip yapı, alt cidar ve alt hopper levhasının çerçevelerine uzunlamasına bağlantıların, 25 yılın altında bir yorulma ömrünü göstermektedir. Geminin tüm ömrü boyunca etkin bir korozyon kaplama sağlanırsa, boyuna giden stifner bağlantılarının sadece alt tarafı ve üst hopper kısmı modifikasyonlara gereksinim duyuyor. Yorulma ömürleri 25 yıldan az olan yapısal detayların onarım yöntemleri bir öneri şeklinde bu çalışmanın sonunda sunuluyor.
yorulma hasarı, S-N yorulma eğrileri, LGN gemisi, yorulma nedenli çatlak, onarım önerisi
  • Det Norske Veritas (DNVGL) Rules for Classification of Ships, Pt. 3 Ch. 1, Hull structural design ships with length above 100 meters, July 2014.
  • DNVGL Classification Note 30.7. Fatigue Assessment of Ship Structures, September 2012. DNVGL Nauticus Hull, Nauticus Hull User Manual: “Fatigue”, Fatigue Assessment, Simplified Method, January 2007.
  • DNVGL SESAM User Manual - WASIM. (2009). Wave Loads on Vessels with forward Speed, DNVGL Software Report.
  • Garbatov, Y., Rodopoulos, C., and De Jesus, A. (2016). Fatigue strength assessment of ship structures accounting for a coating life and corrosion degradation. International Journal of Structural Integrity.
  • Kyungseok, L. (2013). Simplified fatigue guideline for deck opening and outfitting supports, Ships and Offshore Structures, 8:2, pp. 154-162.
  • Ozguc, O. (2016). Fatigue assessment of longitudinal stiffener end connections for ageing tankers. Journal of Offshore Structure and Technology. 3(1): 1–12.
  • Ozguc, O. (2017a). Fatigue assessment of longitudinal stiffener end connections for ageing bulk carriers. Journal of Marine Science and Technology, 25(5), 543-551
Birincil Dil tr
Konular Mühendislik
Bölüm Sayı
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-7238-0642
Yazar: Özgür ÖZGÜÇ
Kurum: İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 28 Aralık 2020

Bibtex @araştırma makalesi { gdt848329, journal = {Gemi ve Deniz Teknolojisi}, issn = {1300-1973}, eissn = {2651-530X}, address = {}, publisher = {TMMOB Gemi Mühendisleri Odası}, year = {2020}, volume = {}, pages = {21 - 35}, doi = {}, title = {LNG Gemisinin Tekne Boyuna Giden Yapısal Eleman Bağlantılarının Basitleştirilmiş Yorulma Mukavemeti}, key = {cite}, author = {Özgüç, Özgür} }
APA Özgüç, Ö . (2020). LNG Gemisinin Tekne Boyuna Giden Yapısal Eleman Bağlantılarının Basitleştirilmiş Yorulma Mukavemeti . Gemi ve Deniz Teknolojisi , (218) , 21-35 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gdt/issue/58781/848329
MLA Özgüç, Ö . "LNG Gemisinin Tekne Boyuna Giden Yapısal Eleman Bağlantılarının Basitleştirilmiş Yorulma Mukavemeti" . Gemi ve Deniz Teknolojisi (2020 ): 21-35 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gdt/issue/58781/848329>
Chicago Özgüç, Ö . "LNG Gemisinin Tekne Boyuna Giden Yapısal Eleman Bağlantılarının Basitleştirilmiş Yorulma Mukavemeti". Gemi ve Deniz Teknolojisi (2020 ): 21-35
RIS TY - JOUR T1 - LNG Gemisinin Tekne Boyuna Giden Yapısal Eleman Bağlantılarının Basitleştirilmiş Yorulma Mukavemeti AU - Özgür Özgüç Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - DO - T2 - Gemi ve Deniz Teknolojisi JF - Journal JO - JOR SP - 21 EP - 35 VL - IS - 218 SN - 1300-1973-2651-530X M3 - UR - Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Gemi ve Deniz Teknolojisi LNG Gemisinin Tekne Boyuna Giden Yapısal Eleman Bağlantılarının Basitleştirilmiş Yorulma Mukavemeti %A Özgür Özgüç %T LNG Gemisinin Tekne Boyuna Giden Yapısal Eleman Bağlantılarının Basitleştirilmiş Yorulma Mukavemeti %D 2020 %J Gemi ve Deniz Teknolojisi %P 1300-1973-2651-530X %V %N 218 %R %U
ISNAD Özgüç, Özgür . "LNG Gemisinin Tekne Boyuna Giden Yapısal Eleman Bağlantılarının Basitleştirilmiş Yorulma Mukavemeti". Gemi ve Deniz Teknolojisi / 218 (Aralık 2020): 21-35 .
AMA Özgüç Ö . LNG Gemisinin Tekne Boyuna Giden Yapısal Eleman Bağlantılarının Basitleştirilmiş Yorulma Mukavemeti. Gemi ve Deniz Teknolojisi. 2020; (218): 21-35.
Vancouver Özgüç Ö . LNG Gemisinin Tekne Boyuna Giden Yapısal Eleman Bağlantılarının Basitleştirilmiş Yorulma Mukavemeti. Gemi ve Deniz Teknolojisi. 2020; (218): 21-35.
IEEE Ö. Özgüç , "LNG Gemisinin Tekne Boyuna Giden Yapısal Eleman Bağlantılarının Basitleştirilmiş Yorulma Mukavemeti", Gemi ve Deniz Teknolojisi, sayı. 218, ss. 21-35, Ara. 2021