The aim of this
research is to find out the similarities and differences of physics topics
between 2013 SC and 2017 SC in terms of content and unit organization. Survey
method based on document review was applied in the study. As a result of the
research, it was found that the number of units and acquisitions of the
subjects in physics subjects increased in 2017 SC. A new unit was added for
each class level in the 2017 SC, while the unit and subject contents of the
2013 SC were maintained. However, some unit and subject names have been
modified; however, no significant changes were observed on the basis of unit
organization and subject. In addition, changes were made in the class level and
topic ranking of some of the physics subjects in the 2017 SC. It was
interpreted that there was no significant change in the 2017 SC in terms of
content and unit organization in the context of physics subjects (unlike in
2013 SC).
Bu araştırmanın amacı; 2013 ve 2017 yılları
Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarındaki (FBDÖP) ortaokul kısmına (5-8.
Sınıflar) ait fizik konularının; içerik ve ünite organizasyonu bakımlarından
karşılaştırarak benzerlik ve farklılıkların tespit edilmesidir. Yapılmış olan
bu çalışmanın araştırma modeli, doküman incelenmesine dayalı tarama modelidir.
Yapılan araştırma sonucunda, fizik dersi konularının ünite ve kazanım sayılarının
2017 FBDÖP’de artış gösterdiği ortaya çıkmıştır. Buna karşılık, artan ünite ve
kazanım sayısını karşılayabilmek adına yıllık toplam ders saatinde de bir artış
görülmektedir. 2017 FBDÖP’de her bir sınıf düzeyi için yeni bir ünite
eklenirken, 2013 FBDÖP’deki ünite ve konu içerikleri korunmuştur. Bununla birlikte, bazı ünite ve konu
isimlerinde değişiklikler yapılmış; ancak ünite organizasyonu ve konu bazında
önemli bir değişiklik yapılmadığı görülmüştür. Ayrıca, 2017 FBDÖP’de, 2013
FBDÖP’deki fizik konularından bazılarının sınıf düzeyi ve sıralamasında
değişikliklere gidilmiştir. Sonuç olarak; 2017 FBDÖP’de, fizik üniteleri
bağlamında, içerik ve ünite organizasyonu bakımından, 2013 FDÖP'den farklı
olarak önemli bir değişikliğe gidilmediği sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi Çalışmaları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 15 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 22 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 3 |