This paper reviews the literature of Critical Thinking (CT) in higher education of modern societies. Some cornerstone studies on CT are discussed in relation with the other influential works of educational pioneers by referring to key definitions. Also, the current state of CT skills, tendencies and beliefs of educators, the state undergraduates and graduate students in academic environments are accentuated so as to discuss the need of improving CT in our country.
Bu makale Eleştirel Düşünce (ED) literatürünü yüksek eğitim bağlamında incelemektedir. ED üzerine en önemli çalışmalar, eğitim bilimlerinde bu konuya öncülük etmiş bilimadamlarının yorumlarıyla ilişkilendirilerek ve temel tanımlara dayanarak tartışılmıştır. Bunların yanısıra, ülkemizde ED\'nin gelişmesine katkı sağlamak adına ED\'nin yüksek eğitimde günümüzdeki yeri, eğitimcilerin eğilim ve görüşleri ve yüksek eğitim öğrencilerinin durumları üzerinde durulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 28 Sayı: 2 |