Bu çalışma, ortaöğretim kurumlarında çalışmakta olan Din Dersi öğret-menlerine inançla ilgili ne tür soruların yöneltilmiş olduğunu ve bu sorulara öğretmenlerin nasıl cevap verdiklerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından literatür taraması sonucu hazırlanan yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma, Muş il sınırları içerisinde görev yapmakta olan 5 Din Dersi öğretmeni (kadrolu/sözleşmeli) ile sürdürülmüştür. Öğretmenler ile yapılan görüşmelerden elde edilen ses kayıtları bilgisayar ortamına aktarılarak görüşme verileri elde edilmiştir. Veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda toplam altı tema belirlenmiştir. Araştırma sonucunda Din Dersi öğretmenlerinin bazı sorular karşısında çaresiz kaldıkları, konuyu geçiştirecek türden cevaplar verdikleri, bazı soruların cevaplarının kendilerince bile bilinmediği; bazı sorular karşısında ise verilen cevapların kayda değer, düşündürücü olduğunu tespit edilmiştir.
Din Eğitimi Din Dersi Öğretmenleri İnanç Problemleri Z Kuşağı
This study aims to reveal what kind of questions about faith were asked to Religious Lesson teachers working in secondary education institutions and how teachers answered these questions. The case study design, which is one of the qualitative research methods, was used in the study. In order to collect data, a semi-structured interview form prepared by the researcher as a result of literature review was used. The research was carried out with 5 Religion Teachers (permanent/contracted) wor-king in Muş province. The audio recordings obtained from the interviews with the teachers were transferred to the computer environment and the interview data were obtained. As a result of the analysis, a total of six themes were determined. As a result of the research, it was found that the Religious Teachers were helpless in the face of some questions, they gave answers in a way that would pass the subject over, and the answers to some questions were not known even to them; In the face of some ques-tions, it has been determined that the answers given are remarkable and thought-provoking.
: Religious Education Religious Teachers Faith Problems Generation Z
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2 |