In general, the stability of the power system can be considered a feature of the system that enables it to remain in equilibrium under normal conditions and regain a different acceptable state if affected by disturbance. Instability in a power system may take many forms, depending on the composition of the system and its operating modes. In order to evaluate the proposed method in damping transient fluctuations and network stability, a study has been carried out on a typical network. Since the topic of the article is in the field of transient stability, in part of the paper, braking resistance modeling in transient stability studies has been investigated. In the section on brake resistor control, brake resistor control is introduced by a switched Thyristor, using the trapezoidal method. Finally, the simulation results of the studied network are presented with the presence of TCBR and its capability of damping in the desired network.
Dynamic Brake Resistance Stability Oscillation Damping Critical Clearing Time
Genel olarak güç sistemlerinin sürdürülebilirliği, sistemin normal şartlarda dengede kalmasını, türbülanstan etkilenmesi durumunda ise farklı bir duruma gelmesini sağlayan özellik olarak düşünülebilir. Güç sistemindeki kayıplar, sistemin yapısına ve çalışma koşullarına bağlı olarak birçok şekilde olabilir. Bu çalışmada, geçici dalgalanmaları ve ağ istikrarsızlığını azaltmak için yeni bir yöntem uygulanmıştır. Çalışmanın amacı geçici kararlılık olduğundan, geçici kararlılıkta termal direncin modellenmesi makalenin bir bölümünde tanıtılmıştır. Ardından, trapezoidal yöntem kullanılarak fren direnci kontrolüne karşılık gelen matematiksel eşitliğe sahip anahtarlı bir Tristör kullanılmıştır. Elde edilen simülasyon sonuçları, TCBR'nin varlığı ve istenen ağa gömülebilme yeteneği ile sunulmuştur.
Dinamik Fren Direnci Geçici Kararlılık, Salınım Sönümleme Kritik Temizleme Süresi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Elektrik Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ağustos 2020 |
Gönderilme Tarihi | 8 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 12 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 |