In our world, which has become a global village with the development of technology, the number and variety of products and services have increased and access to these products has become extremely easy. As a result, companies have started to pay more attention to reducing costs in order to maintain and increase their competitive powers. Decisions made at the product design stage directly affect the cost of the product. Therefore, it is a rational solution to include cost studies in the design process. The target costing system accepts the design process as part of the cost. Thus; in this study, target costing system was used in design of a meatball making machine. Target sales price, profit rate and target cost were determined by considering customer expectations and market conditions. Value engineering techniques were applied to provide desired product functions and to achieve cost targets.
Teknolojinin gelişmesi ile küresel bir köy haline gelen dünyamızda ürün ve hizmetlerin çeşitliliği artmış, bu ürünlere ulaşım son derece kolaylaşmıştır. Ürün sayısının artması firmalar arasındaki rekabeti de artırmıştır. Bunun neticesinde firmalar, rekabet gücünü korumak ve artırabilmek için maliyet azaltma çalışmalarına daha çok önem vermeye başlamıştır. Ürün tasarımı aşamasında verilen kararlar ürün maliyetini doğrudan etkiler. Bu nedenle, maliyet çalışmalarını tasarım sürecine dahil etmek akılcı bir çözümdür. Hedef maliyet belirleme sistemi, tasarım sürecini maliyetin bir parçası olarak görmektedir. Böylece; bu çalışmada köfte yapma makinası tasarımında (hedef) maliyet belirleme sistemi kullanılmıştır. Müşteri beklentileri ve piyasa koşulları dikkate alınarak hedef satış fiyatı, kar oranı ve (hedef) maliyet belirlenmiştir. İstenilen ürün fonksiyonları sağlamak ve maliyet hedeflerine ulaşmak için değer mühendisliği teknikleri uygulanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Makine Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ağustos 2020 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 24 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 |